FORT – MDRAP provoaca haos in transportul rutier

Justificand nevoia de implementare in legislatia romaneasca a Regulamentului CE 1370/2007 privind serviciile publice de transport calatori, Ministerul Dezvoltarii Regionale a prezentat in cadrul unei dezbaterii avand ca tema modificarea Legii 92 a transportului public local un proiect de lege care contravine atat Regulamentului mai sus mentionat cat si legislatiei romanesti.

Politica pe care o asuma MDRAP este de aplicare a obligatiei de serviciu public adica de acordare de drepturi exclusive si compensatii banesti pentru tot transportul regulat de calatori desfasurat in Romania in contradictie cu prevederile Reg CE 1370 care stabileste in ce conditii este nevoie de transformarea serviciilor comerciale in servicii de transport ce capata obligatie de serviciu public.
Prin aceasta modificare legislativa MDRAP elimina din Romania transportul comercial si distruge firmele romanesti de profil punand in plus o presiune imensa pe bugetele administratiei publice locale ce vor fi nevoite sa subventioneze transportul.
Politizarea transportului public si aplicarea dupa bunul plac si interese personale a legislatiei a condus in ultimii ani la o deformare continua a pietei concurentiale si la falimentul transportului public local, la cresterea nivelului de coruptie, la scaderea investitiilor in domeniu si nu in ultimul rand la scaderea mobilitatii pasagerilor.

Delegatia Federatiei Operatorilor Romani de Transport prezenta la dezbaterile desfasurate in data de 20.01.2016 la sediul MDRAP a constatat ca discutiile au avansat extrem de greu deoarece reprezentantii MDRAP si ai ANRSC insista sa reglementeze tot transportul judetean ca fiind de utilitate publica, cu desfiintarea transportului pe curse regulate in regim comercial ceea ce inseamna: licitatie organizata de fiecare consiliu judetean in parte cu criterii stabilite diferit de la judet la judet, pret impus de CJ respectiv profit impus si plafonat la 5%, 7% sau maxim 10% .
FORT a solicitat includerea in lege a distinctiei clare intre transportul comercial si cel de utilitate publica in baza unor criterii obiective prin care un traseu efectuat in regim comercial poate deveni serviciu de utilitate publica. De asemenea FORT a solicitat ca tot transportul comercial sa fie trecut la Ministerul Transporturilor (curse interjudetene, judetene si locale) iar cel de utilitate publica sa fie organizat de Consiliile locale/judetene.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *