Ne ajuta eticheta anvelopelor? Consum si distanta de franare.

Incepand cu noiembrie 2012, producatorii de anvelope au fost obligati sa isi eticheteze produsele dupa un model similar cu etichetele electrocasnicelor. Dorinta Comisiei Europene a fost de a face mai usoara alegerea clientilor care ar trebui sa aiba la indemana un instrument prin care pot compara diferitele produse existente in piata.

Eticheta anvelopelor prezinta 3 categorii de informatii:

  • Clasa de aderenta la franarea pe suprafata uda
  • Clasa de rezistenta la rulare care in final determina consumul de combustibil
  • Zgomotul la rulare emis de anvelope in mers

Clasa de aderenta la franarea pe suprafata uda se imparte in 7 clase (de la A – cea mai buna la G – cea mai slaba). Distanta de franare intre clasa G si clasa A poate fi cu pana la 30% mai scurta in cazul anvelopelor de clasa A.

Rezistenta la rulare care determina consumul de combustibil este impartita tot in 7 clase. Un vehicul montat in set complet cu anvelope in clasa A a rezistentei la rulare poate sa ofere o economie de combustibil de pana la 10% fata de un set de anvelope clasa G.

Informatii mai detaliate despre modul de etichetare, gasiti aici: http://www.goodyear.eu/ro_ro/goodyear-quality/eu-tire-label/

Desi etichetarea anvelopelor ar trebuie sa ajute clientul in luarea deciziilor cu privire la marca si tipul anvelopelor pe care le achizitioneaza, pana in acest moment, producatorii nu au oferit un sistem prin care valorile de pe eticheta sa poata fi usor masurate si comparate. Trebuie avut in vedere ca etichetarea se aplica produsului cand este nou. Avelopele sunt produse care se uzeaza, modificandu-si caracteristicile in timp. Cu alte cuvinte, o anvelopa cu etichetare A-A atunci cand este noua, odata ce se uzeaza, caracteristicile sale pot deveni egale sau chiar mai slabe fata de o anvelopa care are etichetarea B-B atunci cand este noua.

Ceea ce trebuie retinut este faptul ca fiecare producator isi eticheteaza singur produsele si nu exista in momentul de fata un organism unic, European, care sa certifice clasele in care incadreaza producatorul anvelopa respectiva.

La alegerea anvelopelor trebuie sa cereti vanzatorilor toate datele prezente pe eticheta produselor pe care urmeaza sa le achizitionati, referinte de la alti utilizatori (chiar daca sunt calitative si nu cantitative, pot ajuta decizia). Un indicator foarte bun care arata gradul de tehnologie care a contribuit la categoria de pe eticheta este investitia anuala in cercetare. Cereti si aceste informatii vanzatorilor. Un buget mare de cercetare, cu siguranta se va regasi si in calitatea produselor si in corectitudinea datelor de pe eticheta.

Informatie furnizata de Cosmin Lixandru – tyremanagement.ro

PastedGraphic-2

 




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings