(P) FOMCO – Care sunt cele 3 generatii de tahografe digitale?

Regulamentul UE 1266/2006 a intrat în vigoare prin două etape, prima etapă aplicându-se începând cu data de 01 octombrie 2011, iar a doua etapă începând cu 01 octombrie 2012, tuturor sistemelor de tahografe digitale activate după aceste două date. Activarea unui sistem se face obligatoriu la montarea unui tahograf digital și impulsor și trebuie declanșat de către persoana autorizată TLV care efectuează montajul sau după caz de o persoană autorizată din cadrul reprezentanțelor de marcă.

Trebuie cunoscute și anumite definiții pentru a putea înțelege aceste impuneri ale noilor reglementări și cea mai importantă definiție considerăm că ar fi a expresiei ”tahograf digital”.

Conform definițiilor din Apendicele 10 a Regulamentului 3821/85 – Obiective generale de securitate – tahograf digital este sinonim cu aparat de inregistrare; iar aparat de înregistrare înseamnă ”întregul echipament destinat instalării pe vehiculele rutiere și care afișează, înregistrează și stochează în mod automat sau semiautomat detalii privind mișcarile vehiculului respectiv și anumite perioade de muncă ale șoferilor acestuia” conform definiției (ee) din Anexa 1B.

– Conform definitiei (00) din Anexa IB „unitate montată pe vehicul (UV)” înseamnă: aparatul de înregistrare, cu excepția senzorului de mișcare și a cablurilor, cu care este conectat senzorul de mișcare…”

– Conform definitiei (x) din Anexa IB, „„instalare” înseamnă: montarea aparatului de înregistrare pe un vehicul;”

În concluzie, tahograf digital inseamnă întregul echipament destinat instalării pe vehiculele rutiere (unitatea montată pe vehicul-UV, senzorul de mișcare și cablurile cu care este conectat senzorul de mișcare), iar instalare inseamnă montarea tahografului digital pe un vehicul.

În momentul de față distingem 3 generații de tahografe digitale:

Generația I de tahografe digitale

Începând cu data de 01.01.2007 în România (01.05.2006 în EU), vehiculele aflate la prima înmatriculare trebuie să fie dotate cu tahograf digital.  Astfel, generația I de tahograf digital se compune din:
– aparat de înregistrare de generație a I-a
– impulsor tip KITAS 2 (de diferite tipuri, dimensiuni compatibile cu vehiculul pe care se montează)

TAH 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Generația a II-a de tahografe digitale

Începând cu data de 01.10.2011, sistemele de tahograf digital activate trebuie să fie de generația a II-a. Acesta, se compune din:
– aparat de înregistrare de generație a II-a
– impulsor KITAS 2 (de diferite tipuri, dimensiuni compatibile cu vehiculul pe care se montează)

TAH 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Generația a III-a de tahografe digitale

Începând cu data de 01.10.2012, sistemele de tahograf digital activate trebuie să fie de genarația a III-a. Un tahograf digital de generație a III-a se compune din:
– aparat de înregistrare de generație a III-a
– impulsor KITAS 2 + (versiune 1.11)
– semnal secundar de viteză

TAH 3
 

 

 

 

 

 

 

Un aspect important este faptul că la aceste tahografe digitale se permit modernizările dar în niciun caz nu se permit retrogradarile.

Cover facebook distributie




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings