Legea Macron – informații disponibile Franța

Vă prezentăm alăturat un rezumat al celor mai recente informații privind Legea Macron disponibile până în prezent, precum și informații actualizate în legătură cu măsurile întreprinse de UNTRR, IRU și deciziile luate de Comisia Europeană. UNTRR continuă să urmărească evoluțiile zilnice și va informa membrii corespunzător.

1. Cele mai recente informații

Autoritățile franceze au început să completeze pagina web (numai în limba franceză), cu informații referitoare la Legea Macron:

Prezentarea formalităților de raportare legate de detașarea în transporturile terestre, detalii aici (în limba franceză). Pentru traducerea în limba română, click aici.

Întrebări frecvente privind detașarea în transporturile terestre, detalii aici.(în limba franceză). Pentru traducerea în limba română, click aici.

Remunerația orară minimă în transportul rutier de marfă și de persoane, detalii aici. Pentru traducerea în limba română, click aici.

Normele timpului de lucru în transportul rutier de persoane, detalii aici. Pentru traducerea în limba română, click aici.

Normele timpului de lucru în transportul rutier de marfă, detalii aici. Pentru traducerea în limba română, click aici.

CERTIFICAT DE DETAȘARE (mobilitate în interiorul grupului), detalii aici (în limba franceză) . Pentru traducerea în limba română, click aici

CERTIFICAT DE DETAȘARE (munca temporară), detalii aici (în limba franceză). Pentru traducerea în limba română, click aici.

CERTIFICAT DE DETAȘARE (Detașarea lucrătorului mobil sau navigant în contextul prestării efective de servicii de către o companie de transport), detalii aici (în limba franceză). Pentru traducerea în limba română, click aici.

Domeniul de aplicare

Legea MACRON se aplică la toate operațiunile de transport pe teritoriul Franței (cabotaj, transport internațional, transport intracomunitar).

Autoritățile franceze au confirmat că următoarele servicii au fost excluse din cadrul de aplicare al acestei legi:

– operațiunile de tranzit pentru transportul mărfurilor și transportul pasagerilor (începutul și încheierea operațiunii de transport în afara Franței)

– șoferii independenți, care își dovedesc acest statut prin prezentarea unui extras dintr-un registru de comerț

– tururile cu autocarul cu origine în alt Stat Membru, i.e. servicii ocazionale cu un grup constituit de pasageri, indiferent de opriri.

Întrebarea dacă tururile cu autocarele trebuie să se finalizeze în alt Stat Membru sau se pot finaliza în Franța a fost clarificată cu autoritățile franceze și se confirmă că dacă turul se finalizează în Franța, astfel de operație de transport intră în domeniul de aplicare a Legii Macron.

2. Acțiuni UNTRR

Pe 14 iunie 2016, UNTRR a organizat împreună cu asociațiile operatorilor de transport rutier internațional din alte 13 țări UE și non-UE un protest în fața Comisiei Europene exprimând nemulțumirea industriei de transport rutier cu privire la lipsa de acțiune a Comisiei Europene față de escaladarea măsurilor protecționiste în cadrul UE, precum legile salariului minim din Franța (MACRON) și Germania (MiLoG) impuse abuziv transportatorilor rutieri străini. Detalii aici.

Pe 31 mai 2016, UNTRR a organizat un protest la sediul Reprezentanței Comisiei Europene din România cu scopul a atrage atenția asupra impunerii abuzive a legilor salariului minim din Franța (MACRON) și Germania (MiLoG) transportatorilor rutieri. Proteste similare au fost organizate de către asociațiile transportatorilor rutieri în alte 10 capitale europene. Detalii aici

3. Acțiunea IRU

Pe 13 iunie 2016, IRU a solicitat printr-un comunicat de presă un moratoriu privind controalele Legii Macron în transporturile rutiere internaționale, deoarece formalitățile administrative preconizate pentru operatorii de transport și practicile de aplicare de către autoritățile de control relevante nu sunt clarificate.

Comunicatul de presă al IRU poate fi consultat aici

4. Comisia Europeană

Pe 16 iunie 2016, Comisia Europeană a decis să ia măsuri legale împotriva Franței (și Germaniei), din cauza consecințelor aplicării legilor acestor țări cu privire la salariul minim în sectorul transportului rutier.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings