”Obtineti tot ce se poate de la anvelopele dumneavoastra pentru camion”

Laurent Colantonio, Director Technology Commercial Tire Europe, Middle East and Africa Goodyear: Obtineti tot ce se poate de la anvelopele dumneavoastra pentru camion”

Utilizarea anvelopelor de camion care ofera kilometraj mare si un consum redus de carburant este esentiala pentru a minimiza costurile de exploatare a flotei. Cu toate acestea, este vital ca atât anvelopele, cât si vehiculele sa fie intretinute cu regularitate pentru a asigura constanta acestor beneficii. Exista unele lucruri ce trebuie avute in grija pentru ca flotele sa obtina rezultate maxime de pe urma investitiilor in anvelopele pentru camioane sau, mai precis, in vederea reducerii Costului Total de Utilizare.

Ca in cazul tuturor investitiilor, anvelopele pentru camion trebuie alese si intretinute cu atentie. Pentru ca orice flota sa obtina rezultate optime cu anvelopele sale, exista actiuni precise care trebuie efectuate. Acestea implica alegerea anvelopelor si gestionarea acestora, intretinerea vehiculului, tehnica de incarcare si de conducere.

Alegerea anvelopei adecvate utilizarii este esentiala. Aceasta inseamna selectarea anvelopelor potrivite vehiculului si asigurarea dimensiunii si clasei corecte pentru vehiculul respectiv si pentru activitatea pe care o va desfasura. De exemplu, camioanele pentru curse regionale vor beneficia cel mai mult de pe urma anvelopelor pentru kilometraj ridicat, cum ar fi Goodyear KMAX, iar camioanele pentru transport pe distante lungi vor beneficia de pe urma anvelopelor pentru reducerea consumului de carburant, cum ar fi Goodyear FUELMAX.

goodyear

Eticheta anvelopelor UE este un alt instrument important care va poate ajuta sa faceti alegerea cea mai informata, deoarece aceasta indica performanta unei anvelope in ceea ce priveste rezistenta la rulare, aderenta pe suprafata umeda si zgomotul exterior.

Gestionarea anvelopelor pentru camioane ar trebui sa reprezinte o activitate zilnica, soferul verificând vizual daunele si uzura anvelopelor. Controlul presiunii ar trebui efectuat, de asemenea, inaintea fiecarei curse, cel putin o data pe saptamâna. Orice nereguli trebuie rezolvate imediat. Presiunile incorecte ale anvelopelor cauzeaza uzura excesiva a pneurilor si afecteaza consumul de carburant. Un alt aspect important al gestionarii corespunzatoare a anvelopelor pentru camion este capacitatea de recanelare si de resapare, acestea depinzând de conditia carcaselor. O anvelopa pentru camion de calitate care a fost mentinuta in mod corespunzator este adecvata resaparii, ceea ce inseamna costuri reduse mai mult si beneficii mai importante pentru mediul inconjurator. Resaparea este esentiala pentru ca operatorii de vehicule comerciale sa poata obtine rentabilitatea economica maxima datorita anvelopelor utilizate. Aceasta se poate realiza prin utilizarea resaparii in matrita precum in cazul anvelopei Goodyear TreadMax sau Next Tread sau prin utilizarea produselor resapate pre-vulcanizate. Spre exemplu, produsele resapate in matrita Goodyear si Dunlop TreadMax ofera performante similare anvelopelor noi. Acest lucru inseamna o durata de viata mare si un consum de combustibil redus, datorita robustetii, kilometrajului mare si rezistentei scazute la rulare. Cu aceasta abordare, flotele pot beneficia de inalta performanta a acestor anvelope pe intreaga durata a ciclului lor de viata.

O geometrie corecta a rotilor este, de asemenea, esentiala pentru ca anvelopele sa se conserveze cât mai mult posibil, si pentru a mentine rezistenta minima la rulare. Alinierea rotilor camioanelor trebuie verificata in mod regulat pentru a se conforma datelor producatorilor de sasie.  Controalele alinierii axurilor sunt adesea neglijate sau se realizeaza doar la intervalele mari de utilizare. In multe cazuri, alinierea osiilor remorcilor este rareori verificata, in special in cazul in care se utilizeaza remorci al unor terti. Cum o remorca cu trei axe neparalele poate insemna un consum crescut de carburant si o reducere a duratei de viata a cauciucurilor, astfel de verificari sunt esentiale. Geometria incorecta a rotilor in cazul unui camion rigid poate duce la o economie de combustibil mai saraca si, din nou, la o durata de viata a cauciucurilor mai redusa. Asemenea geometriei, toate frânele trebuie verificate cu regularitate pentru a asigura inexistenta rezistentei la inaintare atunci când acestea nu sunt puse in functiune.

Distributia greutatii marfii este un factor care afecteaza incarcarea anvelopelor individuale si, prin urmare, rata lor de uzura. Aceasta afecteaza, de asemenea, stabilitatea vehiculului.  Trebuie sa aveti grija sa distribuiti incarcatura vehiculului in mod corect si sa nu depasiti limitele legale. Acest lucru trebuie sa fie, de asemenea, un considerent in scopul descarcarii partiale a vehiculelor.

Excluzând tehnica de conducere a soferului camionului, greutatea, pierderile mecanice si rezistenta la rulare a anvelopei constituie factori care afecteaza consumul de carburant, impreuna cu aerodinamica vehiculului, anvelopele reprezentând pâna la o treime din totalul consumului de combustibil. Astfel, alegerea unor anvelope pentru un consum eficient al combustibilului având o rezistenta redusa la rulare, cum este linia Goodyear FUELMAX, constituie un factor important care contribuie la reducerea costurilor de functionare.

Factorul final si, intr-adevar, adesea variabila cea mai importanta este reprezentata de tehnica de conducere. Flotele care asigura formarea regulata a soferilor declara ca acesta este factorul cel mai important in sine in reducerea facturilor de combustibil. Aceasta ajuta, de asemenea, la pastrarea anvelopelor pentru timp indelungat. Utilizarea intensa a acceleratiei si pedalei de frâna degradeaza atât motorul, cât si cauciucurile, neajutând intotdeauna la eficientizarea muncii. Folosind un debitmetru pentru combustibil care monitorizeaza litrii la 100 km, precum si alte metode telemetrice, constituie indicatori buni ai eficientei conducatorului auto.

Pentru a concluziona, combinatia dintre anvelopele de camion cele mai eficiente in ceea ce priveste kilometrajul si economia de combustibil, gestionarea corespunzatoare a anvelopelor, incarcarea corecta si formarea adecvata a soferului, toate se armonizeaza pentru a reduce costurile de operare a flotei si pentru a imbunatati eficienta. Acest lucru inseamna optimizarea Costului Total de Utilizare. Obtinerea rezultatelor optime ale anvelopelor pentru camion este posibila — flotele trebuie doar sa-si reaminteasca acest lucru intotdeauna.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings