Criza RCA provocata de ASF scoate transportatorii in strada

Transportatorii rutieri considera inadmisibil ca Guvernul sa dispuna ca ASF sa stabileasca tarifele RCA maxime pentru perioada de plafonare, dupã ce criza RCA a fost provocatã chiar de ASF.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM atrag atenția cã plafonarea tarifelor RCA de cãtre Guvern s-a fãcut fãrã a se menționa valorile, lãsând în sarcina ASF stabilirea acestora, același ASF cu aceeași conducere care a provocat criza actualã din piața RCA.

Potrivit art. 34 din OUG publicata in 14.09.2016, tariful maxim se stabilește de ASF fãrã nicio ghidare sau restricție prin Ordonanta de urgenta!!!
“(3) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, A.S.F. va stabili tarifele de primă (maxime) pe categorii de vehicule ce urmează a se aplica de către societăţile de asigurare RCA. Acestea vor fi adoptate conform art. 4 alin. (3) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată.”

La ce valori credeți cã va propune ASF înghețarea tarifelor? La valoarea medie a daunei? 18.500 lei pentru autovehicule de peste 16t ? Fãrã sã ținã cont de frecvența daunelor, estimate de ASF la 15,6%! Un calcul simplu indica costul daunei care trebuie acoperit de fiecare polita: 15,6% x 18500lei = 2886 lei!

Patronatele cer înghețarea tarifului RCA pentru autovehicule peste 16 tone la valoarea de 4.907 lei pe an, in care intrã cheltuieli de achiziție-administrare, daune întâmplate și neavizate, coeficient de abatere statisticã, creșterea volumului daunelor în ultimul an, cheltuiala de reasigurare.

Protestul din 15.09.2016 din București se va desfãșura conform aprobãrii primite de la PMB în vederea obținerii valorilor clare la care se îngheațã tarifele RCA!

Solicitãm Guvernului sã facã de urgențã precizãrile necesare astfel încât ASF sã stabileascã tarifele de primã RCA maxime pentru urmãtoarele 6 luni pe baza valorilor de primã medie pe anul 2015, având în vedere cã la finalul 2015, pe segmentul vehiculelor comerciale a scãzut daunalitatea, precum și costurile de administrare, potrivit tot unui raport ASF. Astfel, rata daunei a scãzut la 69,8%, iar rata cheltuielilor s-a redus la 31,8% comparativ cu 40,7% în 2014.

Considerãm cã un tarif RCA reglementat, de 4.907 lei pe an pentru o autoutilitarã de peste 16 tone, 1.050 lei/an – turisme persoane juridice, 1.108 lei/an – autoutilitarã pânã la 3.500 kg,1.633 lei/an – autoutilitarã între 3.500 kg și 7.500 kg, 3.610 lei/an – autoutilitarã între 7.500 kg și 16.000 kg și 2.129 lei/an – autobuze transport personae este mai mult decât suficient și acoperã toatã daunalitatea de pe acest segment și atenționãm Guvernul și Parlamentul cã protestele transportatorilor rutieri nu se vor opri pânã când nu primim confirmarea acestui tarif.

În ceea ce privește ultimul comunicat transmis de UNSAR, precizãm cã marea diferențã între industria de transport rutier și cea a asigurãrilor RCA este legatã de faptul cã produsul vândut de asigurãtori, polița RCA, este OBLIGATORIE. Când vinzi ceva obligatoriu nu poți emite niciodatã pretenția cãte afli pe o piațã liberã, unde s-ar aplica principiile unei economii libere.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *