FOMCO – Topul celor mai mari salarii de șoferi

În industria auto, există locuri de muncă destinate șoferilor mai bine sau mai puțin bine plătite. În funcție de cantitatea transportată și de tipul și natura mărfurilor, și salariile șoferilor de TIR-uri sau utilaje diferă. Dar, cel mai mult diferă în funcție de locul de unde provine angajatorul și unde se efectuează cursele. Evident, cele mai bine plătite sunt transporturile internaționale, pe distanțe lungi, unde se fac angajări de șoferi care trebuie să facă mai multe sacrificii. În fine, aceste salarii de șoferi mai depind uneori și de contextul economic, nu de puține ori acesta fiind favorabil celor care caută un job de șofer. De pildă, la începutul lui 2016, exista un deficit de șoferi pe piața muncii, ceea ce oferea un real avantaj celor care-și căutau de lucru.

Țările europene cu cele mai mari salarii de șoferi

Dacă luăm o parte din ofertele de muncă în transporturi disponibile acum în străinătate, putem observa că se poate câștiga până la 2.800 de euro pe lună ca șofer de TIR, cele mai bune oferte de muncă venind din Europa centrală și de vest. Iată câteva exemple, ca să vă puteți face o imagine:

Șofer de TIR în Olanda – 2.800 de euro/lună, plus cazare și asigurare medicală;

Șofer de TIR în Germania – 2.800 de euro/lună, plus cazare și asigurare medicală;

Șofer de TIR în Belgia – 2.600 de euro/lună, plus cazare și asigurare medicală;

Șofer de TIR în Austria – 2.500 de euro/lună, plus cazare și asigurare medicală;

Șofer de TIR în Norvegia – 2.300 de euro/lună, plus cazare, transport și asigurare medicală.

De remarcat, de asemenea, că există salarii de șoferi mari disponibile și în România. Evident, tot în transporturi internaționale, care presupun sacrificii, cum ar fi lipsa de acasă pentru perioade mai lungi de timp sau dormitul în cabina camionului nopți la rând. Însă beneficiile bănești sunt pe măsură, putând ajunge până la 1.800-1.900 de euro/lună, la care se pot adăuga altele suplimentare, cum ar fi asigurări medicale sau sociale.

CARE SUNT CRITERIILE PE CARE TREBUIE SĂ LE ÎNDEPLINEASCĂ CEI INTERESAȚI?

Sumele mari de bani ce se pot câștiga în acest domeniu pot fi o tentație mare pentru mulți, însă există și câteva cerințe care se cer adesea de către angajatori pentru a putea ajunge să câștigați aceste sume de bani. Mai jos o listă a celor mai des întâlnite criterii aflate în vedere de angajatori:

 

  • Șoferul trebuie să aibă experiență. Transporturile internaționale presupun adesea și riscuri, așa că angajatorii caută de regulă șoferi cu minim 1-2 ani de experință la volanul unui TIR, pentru că doresc să minimezeze aceste riscuri, recrutând șoferi experimentați. De altfel locurile de muncă destinate celor fără experiență sunt rare, mai degrabă excepții.

 

  • Evident, carnetul de conducere este o condiție eliminatorie, de regulă angajatorii cerând categoriile C și E. De asemenea se cere de regulă atestatul de transport de marfă (C95 Module) și cardul de tahograf. Acestea sunt necesare din rațiuni legale, fiind recunoscute în mai multe țări din spațiul european. Sigur, dobândirea lor presupune niște costuri, adesea substanțiale, însă cei interesați trebuie să le vadă ca pe o investiție în propria lor carieră, fără de care nu pot evolua.

 

  • De regulă e nevoie de asemenea ca cei interesați de aceste oferte de muncă să vorbească cel puțin o limbă străină – limba engleză fiind standardul.

 

Sunt însă și cazuri în care angajatorii cer cunoașterea limbii germane sau a limbii franceze. Fiind vorba de transporturi internaționale, aceste cerințe sunt de regulă implicite. Cei care nu stăpânesc nici o limbă străină, au posibilitatea de a învăța folosind platforme online gratuite sau, varianta mai profesională, care presupune însă și costuri – urmarea unor cursuri cu un profesor. La fel ca la documentele amintite mai sus, și aceste cursuri reprezintă însă o investiție în dezvoltarea personală și deci în viitorul fiecăruia.

CATEGORII DE ȘOFERI CU RISC MAI MARE

Există și în acest domeniu, ca și în altele, joburi nișate, unde riscurile sunt mai mari și, de obicei, pentru a atrage candidații experimentați, angajatorii oferă salarii de șoferi mai mari. În plus, aceste locuri de muncă presupun și obținerea unor documente de atestare profesională suplimentare, ceea ce din nou restrânge baza de selecție a angajatorilor. Să trecem în revistă câteva astfel de cazuri:

 

  • Șoferii de cisterne care transportă combustibili, gaze, substanțe chimice periculoase, substanțe inflamabile etc. În funcție de specificul transporturilor și autorizările diferă, însă un numitor comun este pericolul mai mare la care se expun șoferii și deci experiența suplimentară și precauția cerută. Sigur, beneficiile salariale sunt și ele de regulă mai mari.

 

  • Șoferii de transporturi agabaritice sunt de asemenea șoferi care trebuie să îndeplinească condiții speciale. În primul rând este vorba despre atestatul denumit „certificat pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier cu vehicule având mase şi/sau dimensiuni de gabarit depăşite”, a cărui obținere presupune costuri suplimentare. Ca și la prima categorie, și aici e nevoie de experiență și un stil de condus precaut.

 

  • Șoferii de autocare au de asemenea nevoie, pentru a putea urca la volan, de atestat special destinat transportului de persoane. La fel, costurile de obținere a atestatului și experiența necesară reduc baza de selecție pentru angajatori, deci sunt oferite salarii de șoferi ceva mai mari. Și aici, ca și la transportul de mărfuri, sunt plătiți mai bine șoferii care efectuează curse mai lungi, de regulă internaționale.

 

CONCLUZII

 

În încheiere, dacă doriți să vă construiți o carieră în domeniul transporturilor ca șofer, e bine să vă înarmați cu răbdare. Ca în multe alte domenii, e o carieră care se construiește pas cu pas și în care, la început, poate nu veți câștiga salariul de vis. Însă, e un domeniu în care se poate câștiga bine sau foarte bine. Sigur, în contrapartidă la aceste salarii de șoferi mari, există și dezavantaje. E bine să vă gândiți serios la ele încă de la început. La final, vă putem recomanda să citiți și sfaturile noastre pentru șoferii de TIR începători.

 

SURSA: Fomco Truck Service




5 thoughts on “FOMCO – Topul celor mai mari salarii de șoferi

  1. zupcau viorel

    Mincati c….,salariul de sofer cu contract pe Romania si muncesti pentru firme din It,Sp,Fr ,Olanda nu depaseste 2000euro sunt cauzuri fericite dar multi castiga 1500-1600e,important este ca multi isi bat joc de sotii si de c…. care accepta sa lucreze pe camion .Bani acestia strica omul,mai bine este sa muncim cu 500-1000euro in tara sa incepem sa facem ceva din Romania iar aceste c…. de femei sa stea acasa sa ne creasca copii si nepotii cu sanatate,soferia nu prea este sanatate fiindca e obositoare dar nu se simte momentan la 10 ani de soferie se va simtii,CANCER la stomac chiar si pe sistem nervos,ficatul ,vederea si apoi POPA.Un sfat din propria experienta,nu va lacomiti dupa aceasta munca care este prost platita si apoi nu pleci cu nimic,la boala o sa regretati si nimc nu puteti face singurul lucru este sa va blestemati singuri si singure si va ramin totul ,Lasati aceasta munca pe comunitate fara 2 luni si una acasa si minim 2500-3000 atunci o sa aveti satisfactie precum au toti golani de societati ,cand se bucura de castigul de pe spatele nostru.

    Reply
    1. Sorin Irimies

      Aceste asa zis salarii sunt defapt diurne pentru deplasare. Salariul unui sofer roman in Romania cu munca in tatile comunitatii eu este aproape de salariul minim pe economie. Sunt salarii mai decente date de dirmele atraine cu reprezentanta in Romania dar nici acelea nu au salariul brut mai mare de 2000 Ron Atentie Ron nu Euro. Restul e o mnciuna a ziaristilor in cardasie cu uniunile si asociatiile patronale din transporturile rutiere

      Reply
    2. Sorin Irimies

      Aceste asa zis salarii sunt defapt diurne pentru deplasare. Salariul unui sofer roman in Romania cu munca in tarile comunitatii eu este aproape de salariul minim pe economie. Sunt salarii mai decente date de firmele straine cu reprezentanta in Romania dar nici acelea nu au salariul brut mai mare de 2000 Ron Atentie Ron nu Euro. Restul e o mnciuna a ziaristilor in cardasie cu uniunile si asociatiile patronale din transporturile rutiere

      Reply
  2. BARBU

    DA. CAZARE IN HOTEL CABINA si salariu de 1500 euro.
    Nevestele pe mana altora ramasi in tara.
    Este bine ca sofer pe comunitate???

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *