Daimler Trucks Research: „Daylight +” iluminarea artificială în cabină are beneficii măsurabile pentru șoferii de camioane

Echipa de cercetători de la Daimler AG analizează efectele luminii suplimentare asupra stării mentale și a performanțelor șoferilor de camioane într-o serie de experimente „Daylight+“.

Studiile şi testele au fost efectuate timp de două săptămâni, în întunericul nopții polare din Finlanda, de către opt şoferi.

 

Aceştia au condus o săptămână având cabina iluminată cu lumină convenţională şi altă săptămână într-o cabină iluminată cu modulul Daylight +, cel din urmă oferă o lumină suplimentară în timpul deplasării cât şi în timpul pauzelor.

Daylight+: Forscherteam der Daimler AG findet Dank Sensoren heraus, dass zusätzliches Licht das mentale Befinden des Truckers positiv beeinflusst. ; Daylight+: team of researchers at Daimler AG examines because of sensors the effects of additional light on the mental state of truck drivers.;

Pentru a stabili posibilele avantaje ale aplicării luminii naturale în interiorul cabinei, managerul de proiect și șeful experimentului Siegfried Rothe de la departamentul de cercetare Daimler a definit următoarea declarație ca ipoteză de lucru: că o aplicare a luminii eficientă biologic, cu o lungime de undă între 460 și 490 nanometri are efecte pozitive. El a proiectat o serie de experimente sofisticate, în scopul de a obține rezultate valide.

Ideea de Daylight +, a apărut în cursul unei serii de experimente la laboratorul de somn de la Universitatea din Regensburg. Cercetătorul Daimler Siegfried Rothe este implicat în numeroase proiecte ce contribuie la îmbunătățirea condițiilor de muncă și de viață pentru șoferii de camioane. El a stabilit că, în primul rând datorită formei cabinei camionului convențional, doar un procent relativ scăzut de lumină naturală ajunge la receptorii de lumină ai conducătorului auto. Rezultatele unei prime serii de experimente cu inginerii de la departamentul de testare au fost foarte bune. S-a constatat o îmbunătăţire semnificativă a performanţelor de conducere sub influența unei doze suplimentare de lumină, indiferent de momentul zilei.

Șoferii au raportat în mod constant că datorită modulului Daylight + ce oferă o lumină suplimentară, au perceput spațiul din interiorul cabinei mult mai plăcut şi chiar mai mare. Rothe estimează că va dura mai multe luni pentru a cerne și a analiza datele din seria de experimente efectuate în întunericul nopții polare din Finlanda. „Numai atunci vom putea face o recomandare pentru a stabili dacă rezultatele testelor ar trebui să conducă la schimbări în proiectarea sistemului de iluminat în cabină.“




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *