Noile modele DAF CF si XF – Excelenta Pura

DAF introduce pe piață noua generație de camioane din seriile CF și XF, cu care stabilește un nou standard de eficiență în transport și confort în șofat. Inovațiile în motorizare, noile linii motoare și optimizările implementate la nivel de aerodinamică determină o scădere cu până la 7% a consumului de carburant, iar noul sistem de management al parcului auto, DAF Connect, va genera în mod suplimentar economii considerabile. Noile modele CF și XF au o construcție mai ușoară, ceea ce permite o încărcătură utilă mai mare. DAF a dezvoltat și conceptul de design, atât interior, cât și exterior, asigurând astfel cel mai înalt grad de confort pentru șofer, precum și un aspect deosebit de atractiv. Noile camioane lansate de DAF garantează clienților cele mai mici costuri de operare în contextul unei disponibilități maxime în utilizarea vehiculului.

„Bazându-ne pe excelentul renume câștigat în Europa de gama curentă de vehicule Euro 6, sub aspectele de eficiență în consum, fiabilitate și confort la condus, am dezvoltat o nouă generație de camioane din seriile CF și XF ce reprezintă îmbinarea perfectă între nevoile clientului și cele ale șoferului” a declarat Preston Feight, președintele DAF Trucks. „Având în spate servicii suport de cea mai înaltă calitate, precum și o structură profesionistă de dealeri, noile camioane CF și XF, care vor intra în producție în vara lui 2017, reprezintă o încântare absolută pentru proprietar și un vis real pentru șofer.”

NWdaf-5-1400

Noile modele CF și XF: O încântarea absolută pentru client

• O scădere de 7% a consumului de carburant, obținută prin:
– inovațiile aduse motoarelor PACCAR MX-11 și MX-13;
– noua cutie automată performantă TraXon;
– noua punte spate cu eficiență crescută și raporturi mai rapide;
– electronica avansată
– optimizările aerodinamice

•    O nouă frână de motor integrată

•    O încărcătură utilă de până la 100 kg mai mare, datorită noului sistem compact de post-tratare a gazelor de eșapament

•    Durată maximă de disponibilitate și funcționare a vehiculului
– Intervale de revizii de până la 200.000 km;
– Grad ridicat de accesibilitate pentru carosieri;

•    Sistemul DAF Connect de management al parcului auto pentru cel mai înalt nivel de eficiență în transport.

NWdaf-14-1400

Eficiența îmbunătățită a consumului de carburant, asociată unei puteri și unui cuplu crescute la turații mai mici  
Eficiența superioară a consumului de carburant este rezultatul unei linii motoare inovative și perfect integrate, care asigură interacțiunea optimă între motor, sistemul de tratare ulterioară a gazelor de eșapament, transmisie și puntea spate, obținându-se astfel cel mai scăzut cost total de proprietate, în perfectă armonie cu filozofia DAF de eficiență avansată în transport.

Circuitul aerului în motoarele PACCAR MX a fost și mai mult îmbunătățit prin instalarea unui nou turbocompresor cu eficiență crescută și a unui nou sistem EGR, precum și datorită reproiectării mecanismului de acționare a supapei. S-a lucrat și la îmbunătățirea eficienței termice, prin dezvoltarea unui nou sistem de combustie, incluzând pistoane și injectoare noi, precum și noi strategii de injecție, utilizându-se raporturi mai mari de comprimare.

Consumul scăzut de carburant este asigurat și prin noile pompe de răcire, servodirecție și ulei cu viteze variabile și grad înalt de eficiență.

Voor-GIF-Banner-300x400pxUn principiu cheie care a fost respectat în dezvoltarea noilor linii motoare a fost reducerea turației motorului pentru a obține cel mai eficient consum din această clasă de camioane. Cuplul maxim al motoarelor PACCAR MX-11 și MX-13 a crescut considerabil, fiind deja disponibil pe camioane de la 900 rpm, pentru a permite încetinirea motorului. Motorul PACCAR MX-13 este cap de listă în gama sa, dezvoltând 390 kW/530 cp și un cuplu de 2600 Nm la 1000 rpm.

Osii spate cu eficientă crescută
Osiile spate au fost reproiectate, fiind disponibile reducții până la 2.05:1 pentru rularea la viteză de croazieră de 85 km/h la doar 1000 – 1040 rpm, în funcție de linia motoare aleasă. Noua generație de diferențiale vine cu un design complet refăcut al coroanei și pinionului, pentru atingerea unui nivel maxim de durabilitate, eficiență și silențiozitate.

Aplicarea de lubrifianți cu vâscozitate redusă, menținerea unui nivel redus de ulei în puntea spate și fricțiunea redusă între rulmenții de capăt ai roților contribuie de asemenea la creșterea eficienței consumului.

Cutia de viteze TraXon ca și dotare standard
Cutiile de viteze automate TraXon de ultimă generație sunt instalate din fabrică pe noile modele CF și XF, prevăzute cu 12 viteze, versiunea standard și 16 viteze versiunea opțională. Nivelul mai scăzut de pierderi de putere prin fricțiune, capabilitatea de schimbare mai rapidă în trepte superioare și utilizarea extensivă a funcției EcoRoll contribuie la funcționarea vehiculului în domeniul de consum minim de carburant. Noile cutii de viteze sporesc și confortul șoferilor, fiind deosebit de silențioase și asigurând un control precis al ambreiajului. Modul de variație al raporturilor de transmitere permite o manevrabilitate excelentă a camionului, chiar și la  instalarea unor linii motoare mai rapide.

Electronica avansată
Noile CF și XF au o arhitectură electrică și electronică absolut nouă, care introduce o unitate de control pentru integrarea personalizată a liniei motoare, incluzând funcțiile îmbunătățite EcoRoll și pilot automat, precum Dynamic Cruise, ce permite adaptarea pilotului automat în funcție de condițiile de trafic. Grație progresului realizat de DAF în integrarea funcționalităților PCC (Controlul predictiv al vitezei de croazieră) și EcoRoll, PCC poate acum activa EcoRoll-ul mai devreme, în momentul în care, pe baza calculelor, ambele tehnologii determină că inerția vehiculul va fi suficientă pentru a-l trece, în poziția neutru, peste vârful rampei, într-un anumit interval de viteză.

Performanțe de top pentru frâna de motor PACCAR Engine Brake
DAF a adus îmbunătățiri semnificative nu doar performanțelor motorului, ci și frânei de motor integrate. Puterea maximă de frânare a motorului PACCAR MX-11 a crescut de la 320 la 340 kW, iar puterea efectivă de frânare a crescut cu 20% la turații în domeniul 1000 – 1500. În ceea ce privește configurația MX-13, puterea maximă de frânare este 360 kW, iar în domeniul de turații 1200 – 1500, puterea de frânare a crescut cu până la 30%.

Optimizări la nivel de aerodinamică
Pentru obținerea celui mai mic consum posibil, DAF a îmbunătățit aerodinamica noilor modele CF și XF, instalând un parasolar cu design regândit. De asemenea, seria XF este dotată cu extensii ale apărătoarelor roților și ghidaje pentru dirijarea fluxului de aer în spatele grilei, asigurând o aerodinamică optică în jurul camionului și în compartimentul motorului. Noile închideri ale grilei reduc din frânarea datorată aerului, iar noile închideri ale distanțelor de separare dintre faruri și deflectoarele de colț asigură nivelul optim de aerodinamică.

Încărcătură utilă cu până la 100 kg mai mare
Special pentru noile modele CF și XF, DAF a conceput și proiectat un nou sistem de post-tratare a gazelor de eșapament (EAS). În consecință, s-a obținut spațiu suplimentar pe șasiu pentru instalarea unui rezervor de combustibil mai mare, compresoare, cutii cu unelte sau picioare suport.

Prin tehnologia substraturilor avansate se obține o reducere de 40% din volumul total al unității EAS, fără a afecta însă contrapresiunea, intervalele de curățare a reziduurilor sau eficiența DeNOx. Cutia compactă se încălzește mult mai repede și permite astfel motorului să funcționeze mai rapid și la o frecvență ridicată, în domeniul cel mai eficient de consum.

Caracterul compact al unităților EAS înseamnă și că, la anumite aplicații, convertorul catalitic și filtrul de particule diesel nu mai trebuie să fie separate, contribuind astfel la eficiența globală.

Un alt avantaj major al noului EAS ultra-compact este greutatea mai mică cu circa 50 kg. Astfel, grație și unor măsuri suplimentar implementate, precum optimizarea greutăților motorului, respectiv șasiului, noile camioane din seriile CF și XF pot susține o încărcătură utilă cu 100 kg mai mare.

Durata maximă de disponibilitate și utilizare a camionului
La noile modele CF și XF, intervalele de revizie s-au mărit de la 150.000 la 200.000 km. În ciuda aspectului său compact, noua unitate de post-tratare a gazelor arse are capabilități inegalabile, intervalele de curățare a reziduurilor putând fi până la 500.000 km, ceea ce contribuie la durata maximă de utilizare a camionului.

DAF a îmbunătățit Metoda de atașare a caroseriei pentru a minimiza timpul necesar configurării. Astfel, noua formă a spatelui șasiului permite atașarea cu ușurință a, de exemplu, liftului hidraulic și plăcilor de instalare pentru diverse componente sau echipamente.

Sistemul de management al parcului auto DAF Connect
DAF Connect este un sistem inovativ, dedicat gestionării parcului auto, cu ajutorul căruia operatorii au acces în timp real la informații despre performanțele camioanelor și șoferilor.

Informațiile despre locația exactă a vehiculelor, consumul de combustibil, kilometrajul parcurs, utilizarea flotei și timpii de inactivitate sunt prezentate într-o planșă de bord online, complet personalizabilă în funcție de cerințele clienților. Planșa este ușor de folosit și poate fi configurată pentru a genera rapoarte detaliate despre consumul de combustibil, precum și pentru a furniza date curente și date de istoric în vederea realizării unor analize comparative, în funcție de camion și șofer. Modulul „Flotă în deplasare” oferă operatorului acces la informațiile necesare despre locația vehiculelor în scopul optimizării planificărilor, inclusiv a distanțelor, traseelor și timpilor de condus per camion și per șofer. Operatorii primesc automat alerte, individual definite de ei, privind abaterile de la anumite criterii prestabilite, cum ar fi viteza, traseul, locația și consumul de carburant, putând astfel îmbunătăți în timp real performanțele flotei.

DAF Connect optimizează disponibilitatea vehiculelor, reduce costurile de operare și sporește eficiența logistică. Sistemul permite de asemenea planificarea pro-activă a operațiunilor de service și întreținere. Utilizând DAF Connect, operatorii pot beneficia direct de recomandările personalizate transmise de DAF.

Noile modele CF și XF: Visul șoferilor

Noile modele din seriile CF și XF continuă să dețină poziția de top în ceea ce privește confortul șoferului, datorită gradului înalt de accesibilitate, interiorului spațios și multor altor inovații care sporesc confortul, ușurința în operare, atractivitatea și siguranța.
•    Noi profile interioare
•    Un nou sistem electronic de control automat al temperaturii (HVAC)
•    Un nou design interior Exclusive Line
•    Un panou de bord actualizat și consolă centrală cu design reînnoit
•    Comenzi configurabile în funcție de preferințele șoferului

Habitaclul noilor DAF CF și XF a fost gândit și proiectat la standardele cele mai înalte de calitate, pentru un confort maxim al șoferului. Noile culori calde și elegante ale consolei centrale, a scaunelor, perdelelor, saltelelor și pereților laterali și spate conferă interiorului un aspect distins, în care fiecare șofer apreciază ambianța elegantă și luxoasă. Decorațiunea Piano Black a consolei centrale și peretelui spate din XF aduce un plus de rafinament în interior. Cabina XF-ului Super Space Cab rămâne în continuare cea mai spațioasă cabină de pe piață, cu un volum total de peste 12,6 m3.

Un nou sistem de control automat al temperaturii și climatizării
Noile camioane din seriile CF și XF sunt dotate cu un sistem automat HVAC complet nou, foarte ușor de utilizat. Acest sistem își aduce și el aportul la eficiența energetică a camionului, prin noul sistem inteligent de climatizare care consumă strict energie necesară pentru atingerea temperaturii dorite. Evaporatorul este de asemenea comandat în mod inteligent de sistem, pentru a se evita răcirea inutilă a aerului. Noul sistem HVAC complet automat utilizează căldura reziduală din motor pentru încălzirea cabinei în timpul pauzelor sau nopții, ceea ce contribuie la eficiența totală a consumului. Noile sisteme de control al temperaturii și climatizării pot fi de asemenea activate și comandate direct din panoul amplasat pe peretele spate al cabinei, care are integrat un afișaj digital al temperaturii, mereu pentru confortul maxim al șoferului.

Noua gamă de design interior Exclusive Line
Noua gamă de design interior al cabinei, Exclusive Line, ce reprezintă apogeul de lux și confort, este disponibilă pe ambele serii CF și XF. Linia de design se distinge prin consola centrală de culoarea coniacului, panourile ușilor (XF) și scaunele de piele, precum și prin  duzele de ventilație luminoase și elegante (CF). Variantele de lux ale celor două modele includ volanul de piele ca și dotare standard.

Panou de bord îmbunătățit și accesibil
DAF a regândit panoul de bord, adăugând noi caractere pentru a obține un aspect mai modern și atractiv, precum și pentru a spori lizibilitatea. Noul panou de bord afișează datele din tahograf, pentru a-l informa pe șofer despre timpul rămas de condus și timpii necesari de repaus.

Acest funcționalități, în combinație cu comenzile configurabile de către șofer (MUX), care permit șoferului să repoziționeze comutatoarele de pe panou în funcție de preferințele sale, contribuie la sporirea confortului șoferului și eficacității în utilizare. Comutatoarele MUX permit de asemenea poziționarea optimă a comenzilor pentru operarea suprastructurilor sau componentelor gen agregate sau picioare suport.

Șoferii pot de asemenea beneficia și de noul comutator pentru iluminat interior, plasat în partea centrală a consolei, în timp ce superba masă culisantă și spațiul inegalabil de depozitare rămân neschimbate. Comutatorul pentru iluminatul interior este deosebit de accesibil la utilizare, având opțiuni de ajustare a intensității în modurile predefinite „condus pe timp de noapte”, respectiv „relaxare”. Toate funcțiile aferente vitezei (inclusiv pilot automat, pilot automat predictiv și pilot automat) sunt grupate în mod logic și optim, pe partea dreaptă a volanului.

Alura excepțională
DAF a înfrumusețat aspectul exterior al camioanelor, adăugând câteva elemente subtile și sofisticate, precum o plăcuță de identificare pe treaptă care-l conduce pe șofer în interiorull luxos (XF). Calitatea reiese și din noua plăcuță ce conține denumirea firmei și sigla DAF cu design înnoit și litere cromate. Accentele din bara de protecție și parasolar, precum și benzile decorative din grila frontală și plasa fixată de grila versiunii XF conferă exteriorului un plus de eleganță.

Începerea producției
Noile modele CF și XF vor intra în producție în vara lui 2017 în configurațiile de șasiu 4×2 cap tractor (FT) și rigid (FA), șasiu 6×2 cap tractor FTG și FTP cu osii de propulsie, și șasiu rigid 6×2 (FAR) cu punte portantă cu roți simple. În toamnă DAF anunță începerea producției altor versiuni excelente.

„Am luat cele mai bune camioane de pe piață și le-am făcut și mai bune”, afirmă Preston Feight, președintele DAF Trucks. „Cu noile modele CF și XF ducem mai departe calitățile deosebite ale camioanelor existente: fiabilitatea extraordinară, eficiența în consum și confortul șoferului. În cadrul filozofiei DAF Transport Efficiency am pășit mai departe spre perfecționarea eficienței vehiculului, asigurând cele mai mici costuri operaționale și cea mai mare durată de disponibilitate și funcționare pentru clienții noștri. Noile camioane CF și XF reprezintă pură excelență.”

putere daf




One thought on “Noile modele DAF CF si XF – Excelenta Pura

  1. Decebal

    Sistemul de Eco este absolut imbecil. In modul Eco Off pe varf de panta se activeaza singur si te trezesti ruland cu 80 km/h. Desi ai pilot mai tot timpul trebuie stat cu piciorul pe pedala. In modul Eco nu se pot schimba voteze manual…. in rest nu am ce reprosa.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *