Modificări de ultimă oră la Bruxelles privind pachetul de mobilitate – care este viitorul transportatorilor estici în UE?

Surse informează că la Bruxelles sunt discutate modificări de ultimă oră privind inițiativele legislative ale Comisei Europene în domeniul rutier, așteptate spre a fi publicate în cadrul pachetului de mobilitate pe 31 mai 2017.

S-ar avea în vedere o restricționare și mai severă a cabotajului sub limita de 5 zile, precum și limitarea și mai mare a pragului privind aplicarea regulilor detașării sub 7 zile. Se pare că urmare presiunilor exercitate de Vestul UE, Comisia Europeană va limita perioada de timp permisă pentru cabotaj la numai 3 zile, iar perioada de timp permisă pentru operarea într-un alt Stat Membru sub condițiile sociale ale țării de origine va fi redusă la numai 3 zile, după acest prag șoferul fiind considerat detașat și transportatorul având obligația de a plăti salariul minim din respectivul Stat Membru. Reamintim că Germania, Franța, Austria, Italia, Olanda solicită plata salariului minim pentru operațiunile de transport internațional sau de cabotaj efectuate pe teritoriul acestora, ca și formalități administrative extrem de împovărătoare pentru operatorii de transport rutier internațional – iar numărul acestor țări este în creștere. Recent, și Marele Ducat al Luxemburgului a adoptat noi reguli privind detașarea, aplicabile șoferilor profesioniști – detalii aici

Mai mult, conform ultimelor informații pe surse din Bruxelles, Comisia Europeană s-a răzgândit și în privința timpilor de conducere și de odihnă, urmând să introducă reguli extrem de restrictive. Astfel, Comisia ar putea propune întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată pe lună, efectuarea a minim 2 perioade de odihnă săptămânală normală pe lună și interzicerea efectuării acestor perioade de odihnă săptămânală normală în cabina camionului.
În acest fel, în loc să ia măsuri imediate împotriva practicilor abuzive ale Franței, Belgiei și recent Germaniei de a interzice odihna săptămânală normală în cabina camionului, Comisia Europeană ar urma să le legifereze ca noi reguli aplicabile la nivelul întregii UE!!

Începând cu 25.05.2017 Germania interzice efectuarea perioadei de repaus săptămânal normală (45 ore) în cabina autovehiculului.
Urmare îngrijorării exprimate de UNTRR și asociațiile est europene față de lipsa de informare prealabilă a transportatorilor privind data intrării în vigoare, IRU a transmis o Scrisoare adresată Ministrului german de transport Dobrindt, în care solicită un moratoriu de 2 luni cu privire la aplicarea interdicției efectuării odihnei săptămânale în cabină, astfel încât industria să se poată pregăti. De asemenea, IRU a ridicat această problemă la Reprezentanța Permanentă a Germaniei de la Bruxelles și la Comisia Europeană. Puteți consulta aici, IRU SOLICITĂ UN MORATORIU PRIVIND APLICAREA INTERDICȚIEI EFECTUĂRII PERIOADEI DE REPAUS SĂPTĂMÂNAL NORMALĂ ÎN AUTOVEHICUL PÂNĂ LA 31 IULIE 2017

Aceste evoluții alarmante arată că Vestul UE încearcă pur și simplu să scoată transportatorii estici de pe piața europeană a transporturilor. Actualele intenții ale Comisiei Europene privind modificarea legislației în domeniul transporturilor rutiere de marfă sunt în linie cu politica Statelor Vestice, pe care asociațiile din aceste țări ne-au și comunicat-o recent, în mod foarte deschis.
Click aici pentru a consulta  Declarația comună a asociațiilor nordice și vestice UE privind noul pachet de mobilitate al Comisiei Europene

UNTRR este revoltată de faptul că Vestul UE dictează politica Comisiei Europene, în ciuda numeroaselor intervenții comune ale guvernelor și parlamentarilor Statelor Estice ca și acțiunilor coordonate de protest și plângerilor adresate instituțiilor europene de UNTRR, alături de celelalte asociații est-europene.
Cele mai recente demersuri UNTRR:
Scrisoare comună adresată Comisiei Europene de LINAVA- Lituania, IRHA-Irlanda, ZMPD-Polonia, ČESMAD-Cehia, MKFE-Ungaria, UNTRR-România, ANTRAM-Portugalia în sprijinul publicării la timp a Inițiativelor Rutiere ale Comisiei ca parte a Pachetului său de mobilitate, mai 2017

Intervenția UNTRR nr. 292/23.02.2017 adresată Comisarului European pentru Transport-Violeta Bulc, ref. plângere împotriva manipulării consultărilor publice ale CE, pregătite și formulate numai pentru atingerea scopului dorit de 8 State Membre din Vestul UE
·    Răspunsul Comisarului European pentru Transport-Violeta Bulc, ref. plângere împotriva manipulării consultărilor publice ale CE

UNTRR se opune categoric acestor restricționări grave ale transportului internațional pe teritoriul UE și acționează  în coordonare cu asociațiile est- europene în realizarea de intervenții urgente la toate instituțiile europene.
UNTRR consideră  că   dezvoltarea Europei este făcută împreună de companii și angajați și este fundamental greșită o posibilă intervenție a Comisiei Europene care să afecteze politic balanța naturală dintre angajatori și angajați, deoarece cineva va trebui să plătească diferența pentru fiecare parte și, de obicei, nu politicienii o plătesc, ci cetățenii europeni, respectiv angajatorii și angajații.

SURSA: UNTRR




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings