Fluxul informațiilor generate de sistemele telematice

De la comanda pentru cursă până la destinație, toate detaliile sunt disponibile în timp real și urmărite de către dispeceri.

Telematica prinde rapid teren în Europa, peste 85% din companii folosind această tehnologie pentru eficientizarea operațiunilor. Prin agregarea și corelarea unui volum uriaș de informații individualizate, telematica oferă promisiunea unei noi frontiere în managementul flotelor, furnizând oportunități pentru o vizibilitate operațională profundă și dezvoltând în același timp noi standarde de bune practici ale industriei.

Cu toate acestea, volumul mare de informații pe care le furnizează telematica își poate pierde claritatea, generând ratarea unor oportunități dacă datele nu sunt colectate într-un sistem central unic și, în continuare, dacă nu are cine să le interpreteze.

„De aici și diferențele dintre furnizorii de telematică, cei mai buni oferind beneficiarului final informație filtrată, calibrată, adică exact ceea ce are nevoie pentru a-și îmbunătăți performanța”, a spus Levente Gall, directorul general al WebEye România.

Care este „traseul” informațiilor pentru beneficiarul sistemului WebEye și care este efectul lor pentru activitatea transportatorului?

Pasul 1

Se anunță o cursă nouă

Acesta este momentul primei interacțiuni cu sistemul telematic – dispecerul folosește funcția de căutare WebEye pentru a găsi mașina care se află cel mai aproape de punctul de încărcare.

Pasul 2

Aplicația eControl verifică disponibilitatea mașinii, stabilindu-se dacă șoferii au timp suficient pentru realizarea cursei

Pasul 3

Stabilirea rutei – locația curentă – încărcare –  punctele de descărcare, cu identificarea informațiilor de dislocare (km derulați în gol până la locul de încărcare) și a costului cursei. Tot acum se verifică și nivelul combustibilului, fiind posibilă  planificarea locațiilor de alimentare cu prețul cel mai convenabil.

Reducerea consumului de combustibil este sursa cea mai mare de profit, așadar este esențial ca ruta stabilită prin acești pași să fie repsectată de către șoferi. Sistemul permite semnalarea abaterilor de la traseu prin funcția WebEye Alarm.

Pe parcursul cursei, dacă este necesar, departamentul tehnic poate descărca de la distanță cardurile șoferilor sau memoria tahografului (eDownload). Pentru a evita amenzile, șoferii trebuie să utilizeze în cel mai eficient mod posibil timpii de conducere. În cazul în care această operațiune nu se va realiza dispecerul va fi anunțat prin alarme în timp real și va putea interveni pentru a evita eventuale întârzieri care uneori sunt taxate  la minut.

Interpretarea corectă a informațiilor

Sistemul telematic WebEye este complex și furnizează o cantitate importantă de informații, prin urmare este esențială interpretarea corectă a datelor furnizate. Astfel, cu ajutorul aplicației eControl se obțin informații care contribuie la reducerea întârzierilor la descărcare și la evitarea amenzilor aferente nerespectării Regulamentului 561 (care variază de la 500 – 5.000 de euro). Utilizarea funcției eDownload aduce economii prin faptul că permite descărcarea de la distanță a cardurilor tahografului. O interpretare corectă a datelor livrate de aplicația Driving Style, care verifică și evaluează stilul de condus al șoferilor,  poate aduce reduceri substanțiale de costuri, prin economisirea de combustibil și prin reducerea uzurii mașinii, precum și prin evitarea accidentelor. De asemenea, prin verificarea raportului special pentru plata salariului diferențiat (în funcție de țările tranzitate în timpul cursei) se reduc semnificativ orele de lucru administrative, nefiind nevoie decât de două click-uri pentru a avea un raport complet pentru fiecare șofer.


TAG


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *