UNTRR se arată dezamăgită de lipsa de viziune economică și socială din discursul Președintelui Franței și solicită excluderea transporturilor rutiere din domeniul de aplicare al Directivei detașării lucrătorilor

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR se arată dezamăgită de lipsa de viziune economică și socială din discursul Președintelui Franței, Emmanuel Macron, și consideră că orice inițiativă de îngrădire a celor patru libertăți de circulație – persoane, mărfuri, servicii și capitaluri – va duce rapid la destrămarea Uniunii Europene.

Pe această cale, UNTRR îi transmite Președintelui Franței, Emmanuel Macron, că transportatorii rutieri și șoferii din Europa de Est nu le iau joburile Vesticilor, ci le fac joburile. Prin impunerea unui salariu minim și a altor măsuri conexe statul francez își sancționează proprii cetățeni și economia.

Președintele Franței nu acceptă ca transportatorii francezi să facă dumping social angajând muncitori din alte ţări europene la costuri reduse, însă este o problemă pe care trebuie să o rezolve în țara pe care o conduce și nu la București și nu ar trebui să afecteze activitatea firmelor de transport rutier internațional din România. Acestora trebuie să li se permită în continuare să deruleze activități de transport rutier internațional cu respectarea legilor europene și naționale românești fără să li se pună piedici.

De ce nu impune Franța ca toate produsele vândute în Franța să fie produse de muncitori plătiți cu salariul minim francez de 9,76 euro brut pe oră?

Principalul motiv pentru care firmele franceze au venit în România și au investit peste 4 miliarde de euro a fost tocmai costul redus al forței de muncă. De ce Franța nu dă o lege ca toți angajații firmelor franceze din afara Franței să fie plătiți cu salariul minim francez?

Dacă Franța dorește aplicarea principiului “plată egală pentru muncă egală în același loc” pentru angajații estici conform loi Macron, atunci firmele românești trebuie să beneficieze în egală măsură de același principiu, respectiv “aceleași tarife comparabile pentru aceleași servicii în același loc”, prin aplicarea simultană a legislației franceze privind costul de referință CNR, astfel încât tarifele libere să nu poată fi sub costul de referință.

Dumpingul social a fost inventat de țări precum Franța și este prezent doar în discursul populist al politicienilor. La fel de bine și noi putem să acuzăm firmele din Vest care sunt prezente în România de dumping financiar, în condițiile în care ele se finanțează în țările de origine cu 1%, în timp ce firmele românești se finanțează cu dobânzi de 4-5% la euro în România.

UNTRR solicită Președintelui, Guvernului și Parlamentului să se implice activ în apărarea industriei românești de transport și a valorilor europene la care România a aderat și să ceară liderilor europeni:

– să oprească interpretările protecționiste ale unor regulamente europene în vigoare

– să respecte libera mișcare a persoanelor și serviciilor din Est – principii fundamentale ale proiectului european

– să confirme continuarea drumului către piața europeană unică de transport rutier complet liberalizată

– să renunțe la aplicarea forțată a regulilor detașării în sectorul transporturilor rutiere si să excludă transporturile rutiere din domeniul de aplicare al Directivei detașării lucrătorilor

– să aplice și drepturi egale firmelor de transport din est, nu doar obligații

Totodată, apreciem deschiderea Președintelui Klaus Iohannis de a prezenta Președintelui Franței punctul de vedere UNTRR privind problematica protecționismului francez în transporturile rutiere – un domeniu deosebit de alte sectoare prin hipermobilitatea angajaților săi – și a impactului aplicării Directivei detașării lucrătorilor asupra transportatorilor rutieri români și sperăm ca aceste eforturi să continue prin demersuri concrete și acțiuni susținute care să mențină în piața europeană de transport firmele românești și angajații acestora.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *