PREMIO, ca atelier specializat, recomandă verificarea periodică a instalației de climă de la bordul mașinii dumneavostră.

Instalația de aer condiționat de la bordul oricărei mașini funcționează în principiu după aceleași reguli ca un frigider, iar pe timpul veri funcționarea corespunzătoare a acestei instalații devine imperios necesară. Fie că este caniculă, fie nu, instalația de climatizare se impune a fi igienizată anual, de buna ei funcționare depinzând atât confortul cât și sănătatea noastră atât în timpul călătoriilor lungi, cât și scurte.

Premio_Klima Check

Într-o instalație de climatizare, procesul de răcire a aerului are următorii pași: agentul de răcire se condensează în compresor și se încălzește ca într-o pompă de bicicletă, apoi în condensator, surplusul de căldură este transferat către exteior; agentul de răcire ajunge în uscător de unde extrage eventuala umiditate și o filtrează, iar, la finele procesului, agentul de răcire ajunge în vaporizator cu un nivel termic de -1 grad C, răcind aerul catre trece pe aici.

Pentru ca acest proces să decurgă normal, pentru siguranță, se verifică dacă agentul de răcire este complet lichid. La verificarea instalației de aer condiționat, pentru un control optim climă – confort, se impune verificarea gradului de murdărire a filtrului de aer, în timp ce controlul canalelor de aer poate fi făcut de la caz la caz.

La rândul său, controlul circuitului climatic presupune:

  • Verificarea cantității de agent de răcire existent în instalație,
  • Verificarea gradului de murdărire a uscătorului,
  • Verificarea presiunii în ventilul de scădere a temperaturii,
  • Verificarea nivelului minim și maxim al temperaturii în circuitul climatic,
  • Verificarea temperaturii aerului în habitaclul mașinii.

În acest proces de control, o atenție deosebită trebuie acordată uscătorului, întrucât acesta poate absorbi doar o cantitate limitată de umiditate, și, ca orice filtru, se colmatează cu timpul. Uscătorul din instalația AC trebuie să fie schimbat periodic.

Vara, Expertul Premio recomandă:

  • La plecarea de pe loc, mai ales dacă mașina a stat în saore, porniți instalația pe ventilație și lăsați geamurile deschise pentru câteva minute. Conform cercetărilor, tabloul de bord al mașinii, scaunele, AC, conductele, toate obiectele sunt din material plastic, iar, expuse la căldura de la lumina soarelui, emit benzen, o toxină care cauzează cancer. Astfel, mașina mai întâi trebuie aerisită, apoi răcită.
  • După închiderea geamurilor, să lăsați climatizarea câteva minute pe poziția recirculare, pentru ca procesul de răcire să poate funcționa apoi normal, apoi lăsați aerul din exterior să fie absorbit pentru a fi mereu aer proaspăt în habitaclu.

Iarna, Expertul Premio recomandă:

  • Climatizarea vă ajută să înlăturați repede gheața de pe parbriz și vă ajută de asemenea la dezaburire, astfel, trebuie să vă asigurați că instalația funcționează bine, inclusiv iarna.
  • Pentru dezaburire, aerul trebuie să fie suflat către parbriz la o temperatură scăzută.
  • Pentru dezgheț, temperatura trebuie fixată pe temperatura maximă și apoi pornită climatizarea.
  • Pe timp de iarnă, climatizarea trebuie pornită timp de 10 minute la fiecare 14 zile, pentru a evita mirosurile neplăcute din timpul verii.

Rețeaua Premio oferă servicii de verificare și igienizare a instalației de aer condiționat de la mașină în oricare dintre centrele sale.

”În centrele Premio, instalația de aer condiționat se verifică periodic și ne bucurăm că clienții noștri au înțeles cât de important este acest lucru pentru confortul lor” ,  declară Viorel Hilea, reprezentant al Premio HILSERV – București. ”În România, solicitarea pentru astfel de servicii este categoric mai mare la începutul verii, dar a devenit deja un obicei ca în centrul nostru de service din sectorul 4 să intre cel puțin un client pe zi, care solicită o igienizare, chiar și în zilele de toamnă târzie”, a încheiat acesta.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings