SCANIA – Parteneriat pentru mersul in convoi Semi-Autonom

Scania anunţă încheierea unui parteneriat cu compania finlandeză Ahola Transport pentru implementarea unor noi tehnologii de transport pe drumurile nordice. Acest lucru reprezintă primul contract încheiat în Europa pentru conectarea camioanelor în convoi semi-autonom pe drumurile publice. Parteneriatul va avea la bază şi dezvoltarea altor noi tehnologii de transport privind asistenţa şoferului.

Ahola Transport Oyj va folosi camioanele şi tehnologia Scania pe şoselele finlandeze pentru a testa mersul in convoi semi-autonom cu trei sau mai multe camioane conectate. În timpul acestor teste, şoferii vor opera toate camioanele. Totuşi, şoferul primului camion controlează întregul convoi, iar următoarele camioane sunt conduse în mod autonom.

Business accounting

Pentru a folosi pe scară largă noile tehnologii de transport, trebuie dezvoltate în paralel legislaţia şi acceptarea publică. Deci, sunt esenţiale teste în situaţii reale de trafic şi în diverse condiţii climatice. Acest acord reprezintă un pas semnificativ către conectarea camioanelor în convoi semi-autonom, viabil și din punct de vedere comercial.

Hans Ahola, Preşedintele Director General al Ahola Transport adaugă: „Pentru noi este important să îmbunătăţim munca şoferilor noştri cu ajutorul noii tehnologii. Soluţiile planificate ne ajută să îndeplinim dorinţele clienţilor noştri de a avea livrări mai rapide, şi de asemenea, ne permit să protejăm mediul. Asocierea noastră cu Scania a început odată cu primul camion, în anul 1959, şi suntem încântaţi să extindem cooperarea cu noi soluţii”.

În plus faţă de mersul in convoi, noile funcţii de asistenţă a şoferului vor permite livrarea la timp, printr-o planificare optimizată a rutei şi vitezei, pentru ca transportul de mărfuri să fie mai eficient. În plus faţă de efectele pozitive asupra mediului rezultate din fluxul optimizat al traficului, îmbunătățirea coeficientului aerodinamic obţinută prin conectarea camioanelor în convoi reduce consumul de combustibil şi deci emisiile de carbon.

Aceste noi tehnologi au şi potenţialul de a uşura rolul şoferului. Din moment ce camionul principal controlează convoiul, şoferii din următoarele camioane pot, de exemplu, îndeplini sarcini administrative. Cu reguli mai flexibile în privinţa timpului de condus şi perioadelor de odihnă, acest lucru ar putea deschide oportunităţi uriaşe şoferilor de camioane pe distanţă lungă să se întoarcă acasă, în loc să doarmă în camion.

„Ahola Transport este o companie progresistă, care a adoptat digitalizarea pentru a îşi îmbunătăţi operaţiunile de transport şi a îşi planifica rutele”, spune Anders Dewoon, Director al Noilor Soluţii de Afaceri de la Scania. „Cu parteneri precum Ahola Transport, putem testa împreună noile tehnologii care vor face parte dintr-un ecosistem de transport al viitorului şi putem verifica dacă este eficient şi sigur”.

Acest lucru reprezintă al doilea acord încheiat de Scania cu privire la convoaiele de camione.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *