Membrii F.O.R.T. sunt decisi sa opreasca activitatea de transport interjudetean si judetean

Ministerul Transporturilor promoveaza, cu o indarjire de neexplicat, cea mai proasta „reteta” pentru viitorul transporturilor rutiere de pasageri.

Membrii Federatiei Operatorilor Romani de Transport – F.O.R.T. sunt decisi sa opreasca activitatea de transport interjudetean si judetean de pasageri, la nivel national, in prima parte a lunii septembrie ca forma de protest fata de proiectul de ordin impus cu „forta” de ministrul Lucian Sova.

“Reteta” Domnului Ministru s-ar traduce cam așa:

1. Iei cea mai proastă varianta de pseudo-liberalizare posibila la transportul interjudetean de pasageri;

2. O amesteci cu judeteanul, atât din punct de vedere al Reg. CE 1370 cat si d.p.d.v. al competențelor crescute pt. UAT-uri;

3. “Deschizi” piata transportului interjudețean pt. orice agent economic (si nu neaparat operator de transport) chiar daca respectivul inregistreaza datorii la stat;

4. Impui obligatii de serviciu public fara a acorda insa drept exclusiv sau compensatii materiale;

5. Obligi competitorii sa achizitioneze parc auto fara insa sa existe certitudinea valorificarii lui;

6. Nu prezinti nici un studiu de impact, te incurci in fundamentare si nu ai nici o analiza de tip SWOT ca suport;

7. Nu esti in stare sa prezinti un studiu de mobilitate la nivel national, care sa genereze un program de transport adecvat nevoilor pasagerilor insa impui un program

Rezultatul “retetei”:

„Bifezi” un ordin de ministru in mandatul tau, canibalizezi piata si o obligi sa investeasca fara rost, aruncand bani afara din Romania.

În concluzie, “rețeta” dlui Ministru pentru viitorul transportului interjudetean este:
-“indestulatoare” pentru el (boierul de pe mosia transportului).
– satisfăcătoare pt “talharii” din transport (ocazionistii).
– extrem de profitabila pentru cei ce vand autovehicule de transport pasageri.
Distrugătoare si demolatoare pentru transportatorii seriosi care au îndurat, au suportat si acceptat toate schimbările cu eforturi mari investitionale, au construit singuri autogari si au ales să nu plece din țară.

Absolut toate patronatele si sindicatele prezente la dezbaterile din subcomisia de specialitate au avut aceeasi pozitie raportata acestui ordin insa, Ministru Sova are propria agenda si nu a tinut cont de nici un amendament.

Consiliul de conducere al F.O.R.T. a decis sesizarea Comisiei Europene raportat acestui subiect deoarece ordinul incalca grav legislatia europeana in materie si efectuarea tuturor demersurilor de natura contencioasa pentru ca modificarea legislativa sa nu poata produce efecte.

SURSA: facebook FORT




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *