Danemarca – Șoferi filipinezi ținuți în containere și plătiți cu 1.000 de euro pe lună

Sindicatul danez 3F a descoperit că societatea de transport rutier Kurt Beier a angajat șoferi din Filipine prin intermediul uneia  dintre filialele sale din Polonia. Șoferii filipinezi sunt angajați de o companie poloneză de transport rutier care îşi desfăşoara activitatea în Danemarca şi Germania.

Povestea a început atunci când sindicatul a găsit un grup de 22 de filipinezi și patru persoane din Sri Lanka ce locuiesc în containere  amplasate în localitatea daneză Padborg (în apropiere de granița cu Germania).

Potrivit sindicaliștilor, aceștia ar lucra pentru o companie poloneză controlată de transportul danez Kurt Beier, HBT International Transport. Sindicatul a mai descoperit alţi 38 de şoferi filipinezi în Polonia ce aşteptau eliberarea permisului de şedere, urmand apoi să fie angajati ca şoferi.

https://www.facebook.com/FairTransportEurope/videos/2109627095920645/

In urma sesizării sindicatului 3F, autoritățile daneze au început o anchetă la compania de transport Kurt Beierrutier, pentru a verifica dacă şoferii filipinezi sunt angajaţi legal şi dacă prin această practică nu s-a făcut si trafic de persoane.

Uniunea afirmă că șoferii filipinezi sunt plătiți cu 8000 de coroane pe lună (1072 euro), față de şoferii danezi ce au un salariu de 26-32.000 de coroane (3484 – 4289 de euro).

După acuzațiile aduse societăţii pe care o conduce, CEO – ul companiei, Karsten Beier, a declarat în presa daneză că societatea nu a încălcat nici o lege și că șoferii filipinezi sunt angajați în mod legal, a admis însă că condițiile lor de trai din Padborg sunt „simple și sub standarde.“

Beier a adăugat că “toți șoferii erau conștienți de condițiile de muncă când au fost contactaţi în Filipine și că nimeni nu a fost obligat să lucreze pentru companie”. De asemnea acesta a afirmat că plata filipinezilor este în concordanță cu cea în vigoare în Polonia, dar după sesizarea sindicaliștilor danezi, compania a propus o majorare a salariului de 300 de euro pe lună, dar această propunere a fost respinsă de lucrători.

Povestea a ajuns și la Bruxelles, unde comisarul danez pentru Concurență, Margrethe Vestager, a denunțat condițiile în care șoferii trăiesc în tabăra din Padborg. Vestager spune că aceste condiții de muncă sunt inacceptabile și va fi imposibil pentru alte companii de transport să concureaze cu aceasta, ridicând din nou problema dumpingului social, implicit a cabotajului ilegal și a companiilor ce au ca adresa a sediului social o casuta postala.

Până în prezent, conducătorilor auto li s-a permis să lucreze după încheierea audierii din cauza lipsei de probe.

In urma acestor dezvăluiri, mai multe companii ce aveau contracte cu firma Kurt Beierrutier au renunţat la acestea.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *