CNAIR a semnat contractul pentru construcția unui nou lot al Autostrăzii de Centură București

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A și Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA au semnat astăzi la Palatul Victoria contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii Centură Sud a Municipiului București.

În valoare de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a 180 milioane euro), contractul a fost semnat în prezența premierului Viorica Dăncilă și a ministrului transporturilor, Răzvan Cuc.

Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km.

Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.

Valoarea estimată a procedurii de licitație a fost de 866.336.303 lei, fără TVA (aproximativ 183.000.000 Euro), iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 98% din valoarea estimată.

Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.

Informații suplimentare:

Traseul primului sector al Lotului 3 al autostrăzii (Km 85+300 la Km 100+765), începe de la intersecţia cu DN 6, în zona localității Bragadiru și se termină la intersecția cu A1 (București-Pitești), lângă localitatea Dragomirești-Vale, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti.

La km 93+150, traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 (Bucureşti – Craiova), iar în continuare, pe direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş, după care la vest de Ciorogârla traversează o pădure, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se oprește la intersecţia cu A1.

Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteză de 140 km/h, iar în zonele unde aceasta nu este posibilă (constrângerile fizice din teren nu permit) se va asigura o viteza minimă de proiectare de 120 km/h.

Traseul Sectorului 2 (Km 0+000 la Km 2+500 ), se desprinde din A1 (aprox. km 18+400) și ocoleşte pe la est localitatea Bâcu, unde intersectează DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bâcu), la km 2+500.

Elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h, cu o rază minimă de racordare în plan de 4.000 m.

În cadrul contractului vor fi proiectate și executate 13 poduri și pasaje și 1 nod rutier.

PODURI ȘI PASAJE

1. Apeduct BRAGADIRU, în lungime de 143,40 m
2. Pasaj peste CF BUCUREȘTI – CRAIOVA, în lungime de 512,10 m
3. Pod peste râul SABAR, în lungime de 85,20 m
4. Pod peste Apeduct OGREZENI, în lungime de 143,40 m
5. Pasaj peste DJ 601, în lungime de 163.50 m
6. Pod peste râul CIOROGÂRLA, în lungime de 88, 20 m
7. Pasaj peste A1, în lungime de 112,20 m
8. Pasaj pe DC 126 (KM 86+791), în lungime de 78,25 m
9. Pasaj pe D.E. (KM 89+748), în lungime de 78,25 m
10. Pasaj pe DC 125 (KM 91+350), în lungime de 78,25 m
11. Pasaj pe DC 128 (KM 94+277), în lungime de 78,25 m
12. Pasaj pe DC 158 (KM 95+910), în lungime de 78,25 m
13. Pasaj pe DJ 602 (KM 100+245), în lungime de 78,25 m

NOD RUTIER

La intersecția cu Autostrada București – Pitești (A1) a fost prevăzut un nod rutier de tip treflă, iluminat pe timp de noapte.
Geometria bretelelor nodului rutier asigură o viteză de 40 km/h pentru cele interioare și de 60 km/h pentru cele exterioare, iar circulația pe acestea se va desfășura unidirecțional.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *