Studiu BAG – In Germania cabotajul este în creștere

Două treimi din operațiunile de cabotaj din Germania sunt efectuate în numele antreprenorilor germani. Acest lucru este demonstrat de rezultatele recent publicate ale unui sondaj efectuat de Oficiul Federal pentru Traficul de Marfă (BAG) în 2018, ca parte a observației pieței. Accentul a fost pus mai mult pe naționalitate, legături corporative și frecvența operațiunilor de cabotaj.

A existat o creștere a mixului internațional de vehicule și șoferi. În aproape 23% din cazuri, naționalitatea șoferului nu a fost identică cu numărul de înmatriculare al vehiculului. Vehiculele respondenților au fost înregistrate în principal în Polonia (62%), România (11%), Republica Cehă și Lituania (aproximativ 5% fiecare). Majoritatea clienților germani sunt companii din domeniul transportului de mărfuri și logistică (48%), producție și comerț (30%). Potrivit unei singure referințe din studiu, “unii dintre ei” folosesc vehicule din filiale străine pentru transportul intra-german.

Un sfert dintre șoferi au declarat că operațiunile de cabotaj din Germania sunt întotdeauna efectuate pentru același client. După cum au spus mulți, călătoriile lor de cabotaj erau “o călătorie regulată la întoarcere”. Totuși, în general, frecvența variază. 51 la sută dintre respondenți au efectuat “cinci sau mai multe” operațiuni de cabotaj pe lună, sub 37 la sută au spus “două până la patru” și 9 la sută au spus că doar “odată pe lună”.

De departe, cea mai mare țară gazdă pentru cabotaj în UE este Germania. Ponderea cabotajului a crescut în transportul național global la aproximativ 7,2 la sută. Cifrele actualizate pentru anul 2018 nu sunt încă disponibile.

Germania este, de asemenea, singurul stat UE în care cabotajul a crescut de la an la an începând cu 2007. Vehiculele din noile state UE au câștigat cel mai mult. Numai în 2017, acestea și-au mărit în mod disproporționat performanțele de cabotaj în Germania cu 30,8% față de anul precedent.

Cei mai mari cabotoari din Germania sunt, companiile din Polonia iar pe următoarele locuri România  Olanda și Lituania, care au înregistrat, de asemenea, câștiguri foarte mari. Așa-numita rată de penetrare de cabotaj, ceea ce indică cabotajul ca procent din totalul de marfă intern, a crescut în Germania de la 1,7 la sută în 2004 la 7,2 la sută în 2017.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *