Noul Mercedes Benz Actros stabilește standardul în transportul pe distanțe lungi

Astăzi, noul Actros stabilește standardul în transportul pe distanțe lungi. Noul model de la Mercedes-Benz Trucks aduce o serie de inovații în domeniu, fiind dezvoltat cu scopul de a ajuta în mod considerabil șoferii, clienții și societatea.

Eveniment de conducere a noului Actros, dedicat presei: timp de o săptămână și jumătate, aproape 200 de jurnaliști din peste 30 de țări vor avea ocazia să conducă la Barcelona noul model de la Mercedes-Benz Trucks. Test drive-ul nu se va concentra doar pe inovațiile vizibile, precum noul MirrorCam, noul Multimedia Cockpit sau sistemul caracteristic de lumini. Jurnaliștii vor fi primii care vor experimenta la volan “valorile din interiorul” camionului și își vor face o primă impresie despre eficiența tuturor sistemelor noi, pe drumurile din Spania.

Stefan Buchner, Director al Mercedes-Benz Trucks:

“Un lucru a fost prioritar pentru noi în dezvoltarea noului Actros: înțelegerea nevoilor și așteptărilor clienților noștri, ale șoferilor și, nu în ultimul rând, ale societății atunci când vine vorba de camioanele de ultimă generație. Cu toate acestea în gând, am început proiectul și am dezvoltat soluții cu scopul clar de a face din noul Actros cel mai sigur, eficient și conectat camion din lume.”

Conducerea autonomă începe cu noul Active Drive Assist

Noul Actros și-a consolidat poziția de lider în domeniul siguranței, atuul principal fiind Active Drive Assist – primul sistem de asistență pentru conducere semi-autonomă. Cu ajutorul unei camere, Active Drive Assist ghidează vehiculul în funcție de marcajele de pe ambele părți ale drumului. Siguranță sporită: menținerea pe banda de rulare continuă chiar dacă șoferul dezactivează funcția Active Drive Assist. În cazul în care autovehiculul părăsește banda de rulare în mod neintenționat, Active Drive Assist intervine și virează înapoi spre banda inițială. Active Drive Assist utiliează noul sistem de direcție acționat electric, îmbunătățește manevrabilitatea, asigurând conducerea semi-autonomă pentru toate intervalele de viteză.

Prima producție de serie cu MirrorCam, ce înlocuieşte oglinzile retrovizoare convenționale, pentru a spori siguranța și eficiența

Pentru prima dată la un camion produs în serie, oglinzile principale și cele cu unghi larg au fost înlocuite cu MirrorCam, ce face parte din dotările standard ale noului Actros. MirrorCam aduce o îmbunătățire semnificativă în ceea ce privește aerodinamica, siguranța și manevrabilitatea autovehiculului. Sistemul format din cele două camere montate la exteriorul autovehiculului asigură o imagine panoramică puternic îmbunătățită, afișată pe două ecrane de 15 inch, montate pe stâlpii A din interiorul cabinei.

O altă exclusivitate pentru camioanele Mercedes-Benz: Sideguard Assist cu detectarea pietonilor și avertizarea șoferului în situații riscante

Sideguard Assist – introdus în exclusivitate de Mercedes-Benz Trucks în 2016, sistemul poate detecta atât persoanele și obiectele staționare, cât și pe cele aflate în mișcare. Sideguard Assist funcționează cu un proces de avertizare în mai multe etape. În cazul în care un obiect mobil sau staționar este detectat în zona monitorizată, pe ecranul MirrorCam, se aprinde un simbol de avertizare – un triunghi galben. Dacă există riscul de coliziune, se emite și un avertisment vizual și acustic suplimentar: ecranul se aprinde intermitent roșu în mod repetat și după două secunde luminează roșu permanent. În plus, se generează simultan un ton de avertizare. Deși aduce un aport semnificativ la sporirea siguranței, Sideguard Assist nu intervine în mod activ în manevra de frânare. Asistat de avertizările sistemului, șoferul este responsabil pentru frânarea corespunzătoare a vehiculului.

Active Brake Assist 5: următoarea generație a sistemului de asistență pentru frânarea de urgență

Noul Active Brake Assist 5 oferă o siguranță sporită pentru pietoni. Noua versiune a sistemului de asistență funcționează cu ajutorul unui sistem de radar și camere. Active Brake Assist 5 oferă șoferului suport în eventualitatea unei coliziuni față-spate sau a unei coliziuni cu o persoană care traversează prin fața autovehiculului, se îndreaptă spre acesta sau rămâne fără reacție în fața acestuia. Dacă este nevoie, sistemul Active Brake Assist 5 poate iniția automat frânarea maximă pentru a opri.

Alte caracteristici de siguranță: Traffic Sign Assist, frână electronică  de parcare și Stability Control Assist

Alte elemente de siguranță ale noului Actros sunt Traffic Sign Assist, frâna electronică de parcare și Stability Control Assist. Traffic Sign Assist asistă șoferul în respectarea regulilor rutiere și contribuie la creșterea siguranței în trafic. Noua frână electronică de parcare cu funcție HOLD combină manevrabilitatea facilă și un nivel ridicat de siguranță. Se activează automat la oprirea motorului, dar poate fi pornită și prin tragerea manetei din cabina șoferului sau prin apăsarea butonului „P” al frânei de parcare. Funcția se dezactivează când este apăsată pedala de accelerație. Atunci când vehiculul se află în pantă, se activează funcția Hill Holder a sistemului pentru a asista conducătorul auto. Siguranța noului Actros este sporită și de noul Stability Control Assist pentru semiremorci și remorci. Indiferent dacă autocamionul are o semiremorcă sau mai multe – în situații critice, sistemul activează frânele capului tractor, respectiv remorcii, ca măsură de precauție, stabilizând astfel ansamblul.

Design exterior distinctiv: un nou sistem de lumini, lumini de zi LED și Intelligent Light pentru și mai multă siguranță

Lumina înseamnă siguranță. Luminile noului Actros sunt acum inconfundabile, atât în​​timpul zilei, cât în timpul nopții. Noul Actros se distinge, pe timp de noapte, prin banda curbată de lumini din partea de sus a farurilor. Pe timp de zi, Actros este ușor de identificat prin luminile de zi cu LED, montate ca echipare standard. Noul sistem Intelligent Light reprezintă un alt pas important în materie de siguranță. În afară de luminile de zi cu LED, sistemul include și comutarea automată între faza scurtă și faza lungă, precum și lumini automate de direcție și lămpi de ceață față.

Reducerea costurilor: cu până la 5% mai puțin carburant datorită aerodinamicii îmbunătăţite și a altor măsuri adoptate

Spre deosebire de predecesorii săi, noul Actros consumă cu până la 3% mai puțin carburant pe autostrăzi și drumuri expres. Pe drumurile rurale, economia de carburant crește cu până la 5%, datorită sistemului îmbunătățit Predictive Powertrain Control.

Atât pe autostradă, cât și pe drumurile naționale: Predictive Powetrain Control aduce consumul redus de carburant la un alt nivel

Progresele semnificative în ceea ce privește economisirea carburantului pe rutele de transport au fost sprijinite de consolidarea funcționalității sistemului inteligent de control de croazieră, Predictive Powertrain Control. Pe lângă sistemul de localizare prin satelit, noul Predictive Powertrain Control folosește hărți digitale precise și informații despre topografie, viraje, proprietăți geometrice ale intersecțiilor și sensurilor giratorii, precum și semne de circulație.

Lideri în eficiență: noul raport de punte spate pentru modelul Actros cu motor OM 471 mai eficient datorită tehnologiilor inteligente

Pentru a reduce și mai mult consumul de carburant, a fost dezvoltat un nou raport standard de transmisie la puntea spate. Raportul treptelor de viteză a fost redus de la i = 2,533 la i = 2,412. Datorită transmisiei G211, noul raport al treptelor de viteză este disponibil pentru toate modelele Actros dotate cu noile motoare OM 471 cu 6 cilindri în linie şi anvelope 315/70 R 22.5, beneficiile fiind evidente atât pe autostradă, cât și pe drumurile rurale.

Noul Multimedia Cockpit operează intuitiv și oferă funcționalități inovatoare

Oricine urcă la bordul noului Actros va observa imediat noul Multimedia Cockpit. Două ecrane color sunt centrul acestei interfețe complet nouă, dezvoltată pentru interacțiunea dintre șofer și vehicul. În locul panoului convențional de instrumente cu vitezometrul, tahometrul și indicatorul nivelului de combustibil, Multimedia Cockpit are un ecran plat de rezoluție mare, instalat în spatele volanului. Acest ecran oferă șoferului toate informațiile de bază relevante pentru conducere și nu numai, cum ar fi notificări Active Drive Assist. Zona centrală a ecranului poate fi configurată conform preferințelor individuale.

Al doilea monitor dispune de tehnologie touchscreen (tactilă). Acesta îi ajută pe șoferi să controleze principalele funcții: lumina, încălzirea, aerul condiționat sau telefonia. Pe lângă acestea, șoferul poate accesa oricând starea vehiculului, cum ar fi presiunea în pneuri sau sarcina pe axă.

Noul Actros devine parte din “internet of things”: Truck Data Centre asigură baza tuturor soluțiilor de conectivitate

Baza pentru toate soluțiile de conectivitate este Truck Data Centre. Acesta recepționează datele din senzori, camere etc. și le analizează pentru a fi folosite ulterior de diferite aplicații. În același timp, ca interfață pentru toate serviciile de conectivitate, este responsabil pentru comunicațiile externe ale camioanelor. Acest modul de conectivitate reprezintă baza serviciilor Mercedes-Benz Uptime și a tuturor serviciilor Fleetboard. Camionul este astfel conectat continuu la cloud și face parte din “internet of things”.

Portalul Mercedes-Benz Truck App oferă aplicații pentru sporirea confortului și eficienței

Noul Actros cu Multimedia Cockpit interactiv poate fi conectat la portalul de aplicații Mercedes-Benz Truck App Portal pentru a accesa aplicații ce măresc confortul și eficiența. Aceasta este platforma digitală pentru gama de aplicații a camionului. Aici managerii de flotă și dispecerii pot personaliza noul Actros cu aplicații de la Fleetboard, Daimler, parteneri și furnizori terți.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *