Germania testează prima autostrada electrica

A fost inaugurată secțiunea de autostradă de-a lungul autostrăzii A5 din Hesse, care permite reîncărcarea bateriilor pentru vehiculele industriale echipate cu pantograf. Pentru moment, acest lucru se întâmplă experimental.

Camionul hibrid diesel-electric cu pantograf începe să circule pe autostrada germană A5 de la începutul lunii mai 2019, datorită inaugurării unei secțiuni de linie electrică între Frankfurt și Darmstadt, mai exact, pe o distanță de cinci kilometri între Weiterstadt și Langen / Mörfelden. Aceasta va fi urmată de deschiderea a două alte secțiuni electrificate în landul Schleswig-Holstein și Baden-Württemberg, datorită și unei finanțări de șaptezeci de milioane de euro de la guvernul federal german. 

Această infrastructură este utilizată pentru a încărca bateriile electrice ale camioanelor, care pot călători atât cu tracțiune complet electrică, atâta timp cât au încărcat bateriile, cât și cu motorul diesel. Pentru moment este un experiment, până în 2020 vor fi implicate cinci vehicule cu pantograf și se va verifica confortul economic, operațional și ecologic al acestei soluții. Vehiculele efectuează activități reale de transport pentru cinci companii germane, iar primul care se angajează este Spedition Schanz. Acesta este primul experiment pe drumurile publice din Germania. Acest program, numit Elisa, se desfășoară în colaborare cu Scania, Siemens și Volkswagen.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *