Cercetătorii văd un potențial mare în operațiile reale după testarea camioanelor conectate în pluton

Utilizarea camioanelor conectate electronic pe autostrăzile germane este sigură, fiabilă din punct de vedere tehnic și ușor de aplicat în rutina unei companii logistice. Acestea sunt principalele rezultate ale primului test de teren din lume cu camioane conectate în operațiuni logistice reale, pe care partenerii de proiect le-au prezentat la Berlin.

Ca parte a unui proiect de cercetare sponsorizat de Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI), șoferii profesioniști au condus două autovehicule conectate electronic pe Autobahn 9 între sucursalele din Nürnberg și München ale companiei logistice DB Schenker pe parcursul a șapte luni. După ce au acoperit aproximativ 35.000 de kilometri de încercare, șoferii de camioane, care au condus la o distanță de numai 15-21 de metri, au lăudat confortul de conducere și sentimentul general de siguranță. Testul pe teren a demonstrat, de asemenea, economii în consumul de combustibil.

Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) a contribuit cu finanțare de cca. 1,86 milioane de euro pentru proiectul de cercetare. Partenerii de proiect DB Schenker, MAN Truck & Bus și Universitatea de Științe Aplicate Fresenius au prezentat rezultatele la Minister. Potrivit partenerilor proiectului, utilizarea plutonelor de camioane ar putea asigura o utilizare mai eficientă a spațiului pe autostrăzi, o mai mică congestie și o siguranță sporită a drumurilor.

Andreas Scheuer, ministru federal pentru transport și infrastructură digitală, a declarat: “Mobilitatea viitorului va fi automatizată și conectată în rețea. Desigur, acest lucru este valabil și în cazul logisticii, prin urmare, susțin pe deplin industria de a aduce tehnologii cum ar fi plutonul de camioane la maturitatea pieței. Vrem să facem procesele chiar mai sigure, mai eficiente și mai ecologice, de-a lungul lanțului valoric. Șoferii joacă un rol esențial aici, într-un camion digital vor fi specialiști logistici moderni.”

Potrivit cercetării DB Schenker, plutonarea poate fi utilizată pe scară largă în rețeaua logistică. Alexander Doll, membru al consiliului de administrație pentru finanțe, transporturi de marfă și logistică la Deutsche Bahn AG, a declarat: “Am analizat rețeaua noastră de transport europeană și putem spune că aproximativ 40% din kilometri parcurși ar putea fi efectuati în pluton. ” Cu toate acestea, ar fi necesare teste suplimentare și asigurarea cadrului de reglementare. Clienții ar beneficia de asemenea. “Cu plutonul putem oferi transporturi și mai fiabile”.

Sistemul instalat în camioanele MAN a funcționat fără probleme 98% din timp. Intervențiile active ale șoferului au fost necesare doar o dată la fiecare 2000 km, ceea ce este mult mai puțin decât se aștepta. În plus, proiectul pilot a demonstrat o reducere cu 3 până la 4% a consumului de combustibil. “Am reușit să demonstrăm că plutonul are potențialul de a contribui la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. În primul rând, suntem încântați de faptul că sistemul funcționează în mod credibil și poate spori siguranța pe autostradă”, a declarat Joachim Drees, președintele Consiliului de Administrație al MAN Truck & Bus SE.

Oamenii de știință de la Universitatea de Științe Aplicate din Fresenius au investigat efectele psihosociale și neurofiziologice asupra șoferilor. Experiența testului real a produs o schimbare semnificativă în atitudinea sceptică a șoferilor. “Un sentiment general de siguranță și încredere în tehnologie este reluat în evaluarea de către conducători auto a situațiilor specifice de conducere. Niciuna dintre acestea nu a fost descrisă ca fiind incontrolabilă”, a declarat profesorul Sabine Hammer de la Institutul pentru Știința Sistemelor Complexe (Institut für komplexe Systemforschung , IKS) la Universitatea de Științe Aplicate Fresenius. 

“Măsurătorile EEG nu indică diferențe sistematice între rutele plutonului și cursele obișnuite atunci când vine vorba de stresul neurofiziologic pus pe conducători auto, adică din punct de vedere al concentrației sau al oboselii”, a declarat profesorul Christian Haas, directorul IKS. Pentru uz internațional, oamenii de știință recomandă cercetări ulterioare cu perioade mai lungi în modul pluton.

Partenerii proiectului sunt convinși că potențialul plutonului de camioane poate fi sporit și mai mult de viitoarele evoluții. În plus, sunt posibile noi modele de afaceri digitale în logistică.

Cum funcționează plutonul

Termenul “pluton” se referă la un sistem pe care vehiculele îl folosesc pe șosea în care cel puțin două camioane ruleaza într-un convoi strâns pe o autostradă, susținute de sisteme de asistență tehnică și de control tehnic. Toate vehiculele care conduc plutonul sunt conectate electronic unul de celălalt. Camionul din față stabilește viteza și direcția, iar ceilalți urmează.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *