(P) Transportatorii din România se luptă pentru recuperarea unui miliard de euro de la producătorii de camioane de mediu și mare tonaj. Înscrierile pentru participare sunt gratuite și se fac până la sfârșitul lunii Iulie. 

Producătorii de camioane au primit amenzi de miliarde de euro. Românii lupta pentru compensațiile meritate. Termenul de înscriere expiră la sfârșitul lunii Iulie.

Mii de camioane și TIR-uri din România au făcut obiectul unui acord ilegal, de fixare a prețurilor, între producătorii: Daimler/Mercedes-Benz, MAN, Scania, Iveco, DAF și Volvo/Renault.

Companiile românești de transport, expediție, curierat, logistică, livrări, și orice altă firmă care deține în gestiune camioane sau TIR-uri au șansa de a obține, de la producătorii de camioane menționați, restituirea sumelor achitate în plus la momentul achiziționării autovehiculelor, prin înscrierea la o acțiune colectivă în instanță, la care nu se solicita comisioane anticipate.  

Cartelul producătorilor de camioane, existent din anul 1997, a produs daune imense pe piața producției de camioane din România, ajungând la peste un miliard de euro. Ilegalitatea a constat în acordul secret încheiat intre producătorii concurenți cu privire la creșterea prețului camioanelor. Datorită acestui fapt prețul de achiziție al vehiculelor de mediu și mare tiraj a crescut între 5 și 20% pe întreg teritoriul Uniunii Europene. În această situație se regăsesc mai mult de 95% din camioanele achiziționate în această perioadă. În urma acestei acțiuni Comisia Europeană a impus producătorilor de camioane, implicați, o amendă de peste 3 miliarde de euro, care putem afirma că este una dintre cele mai mari amenzi date de către Comisie, în decursul timpului.

Firmele și asociațiile de transport își unesc forțele împotriva cartelului de camioane

Cu peste 150.000 de camioane și TIR-uri deja încorporate în proces, FinancialRight GmbH cu sediul în Germania, conduce acțiunea împotriva cartelului camioanelor pentru recuperarea compensațiilor financiare.

FinancialRight GmbH reprezintă peste 6.000 de companii din 15 țări, din cadrul Uniunii Europene, care s-au alăturat deja acestei acțiunii. Gradul de încălcare a intereselor colective ale transportatorilor este atât de mare, încât peste 50 de asociații din întreaga Europă s-au sesizat și informează în mod activ transportatorii afectați, pentru a-și manifesta nemulțumirea față de activitățile ilegale ale cartelului.

Cel mai mare proces civil din istoria Europei. Daunele ajung la 100 miliarde de euro.

Acesta este unul dintre cele mai mari procese din Europa în ceea ce privește valoarea daunelor provocate și numărul de companii prejudiciate. Cauza câștigă un interes deosebit întrucât, oricine poate lua parte la acțiune, indiferent de numărul camioanelor deținute, fără a suporta costurile procesului. Un alt aspect benefic al acestei acțiuni, îl reprezintă, modelul american prin, “Taxa de succes”, altfel spus “comisionul de succes” care protejează companiile de riscul financiar prin participarea la acțiune. De aceea pentru companiile prejudiciate și interesate să se alăture cauzei nu există riscuri.

Piața de camioane din România este una dintre cele mai afectate de cartel.

Decizia Comisiei Europene privind impunerea unei amenzi producătorilor de  camioane de tonaj mediu (intre 6 și 16 tone) și mare (peste 16 tone) este obligatorie pentru toate instanțele europene. Prin urmare, dreptul de a obține despăgubiri aparține tuturor transportatorilor din România care au achiziționat printr-un contract de vânzare-cumpărare sau leasing auto camioane sau TIR-uri începând cu anul 2004 și pana în anul 2016.

Sven Bode, președintele FinancialRight GmbH, a declarat totodată că, potrivit unei analize, piața producției de camioane din România este una dintre cele mai afectate piețe. De aceea, FinancialRight GmbH dorește să acorde o atenție sporită României, în ultimul an în care se desfășoară această acțiune, pentru obținerea de despăgubiri.

Se apreciază că, doar în România, au existat mii de camioane și TIR-uri  afectate de acest acord ilegal de stabilire a prețurilor. Multe companii românești au resimțit această problemă și s-au înscris la acțiune, cu toate acestea, în comparație cu piața germană, nu sunt nici pe departe suficient de multe companii. După cum spune dl. Ronald Wasilewski, din partea FinancialRight GmbH, o mare parte din transportatorii din România nu s-au înscris la acțiune deoarece nu au fost informați despre dreptul lor de a cere și obține aceste despăgubiri.

Procedeul de înscriere la acțiune este unul foarte simplu, deoarece singura grijă a persoanelor interesate este de a furniza contractul prin care s-a achiziționat bunul, prin vânzare-cumpărare sau leasing auto sau un alt document doveditor, spre ex. cartea sau talonul autovehiculului.

Prin intermediul acestei platforme online, http://cartelcamioane.ro/stf transportatorii din România au posibilitatea de a participa la acest proces împreună cu alți transportatori din Europa.

Este important, în acestă acțiune de recuperare a daunelor, ca transportatorii din România, care au fost prejudiciați, să înțeleagă faptul că trebuie sa acționeze cât mai repede posibil din cauza expirării termenului de solicitare în instanta. În plus, este ultimul an în care se poate participa activ la acest proces împotriva cartelului producătorilor de camioane de mediu și mare tonaj, în vederea recuperării compensațiilor pentru suprataxa achitată la achiziție.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *