Camioane noi de urmărit în 2020

Șoferilor din vechea gardă nu le place să recunoască acest lucru, însă camioanele moderne sunt pur și simplu mult mai bune decât erau înainte. A trecut de mult vremea mașinilor simple și a condițiilor de lucru incomode ale transportatorilor de cursă lungă, care transpirau într-o cabină supraîncălzită și se luptau cu vehicule nesigure. Camioanele moderne sunt dotate cu multe accesorii și caracteristici care ar fi părut desprinse din filmele sci-fi acum 20 de ani. Să aruncăm o privire asupra unora dintre noile modele lansate de producători de renume, dar și de o companie nou-creată promițătoare.

Iveco S-Way – Conduceți în noul mod

Noul camion Iveco a fost creat având în vedere două lucruri: șoferul și viitorul. Să începem cu șoferii.
Pentru șoferi, camionul servește drept locuință departe de casă, oferind o zonă de locuit spațioasă și confortabilă, dotată cu tehnologie avansată, cum ar fi aparat de aer condiționat inteligent, sistem de informații și divertisment reproiectat, bord, ergonomie și o nouă aplicație Iveco Easy care le permite să controleze funcțiile vehiculului de pe telefon.
Și cum rămâne cu viitorul? Pentru început, Iveco S-Way este, probabil, primul camion alimentat cu benzină de pe piață, cu o autonomie de 1.600 km. De asemenea, este foarte silențios (71 dB (A) Piek Quiet Truck), ceea ce îl face ideal pentru livrările pe timp de noapte. Nu acesta este viitorul? Ei bine, camionul este, de asemenea, echipat cu funcții de economisire a combustibilului, un sistem GPS predictiv și o conectivitate totală care permite administratorilor de flote să maximizeze eficiența și să scadă costul total al proprietății.

Mercedes-Benz Actros – vehiculul clasic testat și îmbunătățit

Noul Mercedes Actros, „noua dimensiune”. Pentru a face față schimbărilor actuale ale pieței și pentru a se pregăti pentru viitor, Daimler a reproiectat complet camionul de cursă lungă Actros. Toate vehiculele din gama de produse dispun de un interior de clasă înaltă, combinând perfect spațiul de lucru cu zona de locuit, toate având în vedere cerințele specifice ale transportatorilor de cursă lungă.

Noul Actros este, de asemenea, conceput pentru a fi eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. Mercedes susține că noul camion este cu până la 13% mai eficient decât generațiile anterioare, fiind în același timp unul dintre primele vehicule de pe piață cu motoare care respectă standardele Euro VI. Toate acestea se realizează printr-o nouă caracteristică numită Predictive Powertrain Control (Control predictiv al grupului motopropulsor), care utilizează GPS, topografie rutieră precisă și informații detaliate despre indicatoarele din trafic.

Ford F-MAX Câștigătorul International Truck of the Year 2019 (ITOY)

F-MAX, noul AutoTractor dezvoltat de Ford Trucks, a fost lansat în cadrul celei de a 67-a ediții IAA Commercial Vehicles 2018 din Hanovra, Germania. În debutul său la nivel modial, F-MAX a câștigat, de asemenea, prestigiosul premiu Truck of the Year 2018. Noua cabină de 2.5 m combină inovația cu tehnologia de ultimă generație și oferă senzația de confort și spațiu generos, pentru a-l face pe fiecare dintre șoferii noștri să se simtă special. Costul Total de Proprietate (Cost of Ownership ) este atributul cheie al noului F-MAX. Costul Total de Proprietate oferă noului F-Max o poziție remarcabilă în piață, datorită motorului puternic și eficient de 12.7L E6D Ecotorq. Ford Trucks oferă soluții personalizate gândite special pentru a răspunde nevoilor și așteptărilor clienților. Ford Trucks oferă de asemenea o călătorie spre viitor. Modelul Concept “F-Vision – Future Truck” pune accentul pe tehnologiile de mobilitate ale viitorului.

Scania AXL – un camion complet autonom, fără cabină

Deocamdată este un prototip, dar într-o bună zi ar putea deveni operațional în medii controlate, cu trafic redus, cum ar fi mine, șantiere mari sau terminale intermodale.

Vehiculele autonome s-au bazat adesea pe datele de la camere și radar. Senzorii radar sunt fiabili, dar rezoluția este insuficientă pentru a identifica preferințele pietonilor și obiectelor mici la distanță. Camera oferă un nivel suficient de detaliu și o imagine de ansamblu bună în două dimensiuni, dar necesită un software masiv pentru a converti imaginile 2D ale mediului înconjurător în 3D. În general, pentru vehiculele autonome, software-ul este mai important decât hardware-ul.

Primul autocamion concept Scania AXL, complet autonom, este echipat cu aparate foto, radar, lidar și receptoare GPS. Sistemul este proiectat pentru un nivel care să satisfacă nevoile operaționale ale minelor. „Sistemul nu este încă inteligent pentru a fi folosit pe stradă, dar este cu siguranță suficient de inteligent pentru a fi utilizat în mine”, spune inginerul de dezvoltare Magnus Granström

Volvo Vera – revoluția în transportul autonom de mărfuri cu camionul

Volvo vine cu o veste foarte interesantă: un camion electric nou, numit Vera (poate că sunt ei un producător de camioane de top, dar ar avea nevoie de ajutor în crearea numelor). Vera se va număra printre primele vehicule care nu vor avea nici măcar o cabină, fiind pe deplin autonom.

Designul său este foarte elegant, amintind de un film sci-fi. Cu toate acestea, nu este sci-fi, ci este realitate; primele prototipuri transportă marfă în Suedia și primul contract a fost deja semnat: Vera va transporta mărfuri pentru gigantul danez DFDS. Șoferii de camion nu își fac însă griji, Vera nu este menit să fie un vehicul care poate circula pe orice teren. Acesta va transporta mărfuri pe un traseu prestabilit la viteze mici, efectuând deplasări scurte, repetitive în fabrici, porturi și așa mai departe.

Nikola Tre – Nikola, sau Tesla?

Apărută din senin, Nikola Motor Company a acumulat deja 14 miliarde $ în precomenzi pentru camioane alimentate cu hidrogen. Planificând să pună vehicule la vânzare în 2019/20, Nikola are multe de oferit; sistemul de generare a energiei cu emisii zero, futurist, are camioane dotate cu o eficiență și caracteristici superioare, capabile să rivalizeze cu mult promisul Tesla Semi: de la o performanță de până la 750 kW până la o distanță de 1.200 km și un timp de realimentare rapid de 15 minute.

Dezavantajul acestui camion este, fără îndoială, investiția inițială, prețul estimat ridicându-se la aproximativ 375.000 $, costând mai mult decât dublu față de Tesla Semi. Dacă costul total de proprietate este suficient de scăzut pentru a justifica acest preț rămâne încă de văzut.

Cu toate acestea, Nicola mai are încă un as în mânecă, care ar putea întoarce balanța în favoarea sa, precizând că aceste camioane „vor aspira aerul viciat și nu vor emite decât apă curată” folosind motoarele electrice unice alimentate cu hidrogen. Triplul unui milion de dolari pare a fi acum prețul pe care trebuie să-l plătim pentru curățarea mediului.

HDC-6 NEPTUNE, camionul electric dezvoltat de Hyundai

„HDC-6 NEPTUNE, conceptul pentru camionul electric cu noua generație de celule dezvoltată pentru sistemul de propulsie, încorporează viziunea Hyundai Motor asupra mobilității pentru o societate globală pe bază de hidrogen, dezvoltată inovativ aplicând creativitatea proiectanților Hyundai și tehnologia avansată a companiei”, a declarat SangYup Lee, șef al Centrului de Proiectare Hyundai. „Pentru a maximiza potențialul unui vehicul electric cu celule de nouă generație, HDC-6 NEPTUNE oferă o arhitectură futuristă de ultimă generație. În special, se poate înțelege noua abordare a lui Hyundai cu privire la designul interior al spațiului și în captarea mobilității orientate către stilul de viață. ”

Anii următori vor fi, fără îndoială, palpitanți pentru lumea transportului de mărfuri. Printre toate noile invenții futuriste, ar părea că asistăm la dispariția camioanelor tradiționale, care sunt înlocuite de vehicule autonome alimentate cu orice în afară de combustibili fosili. Cu toate acestea, este important să rămânem cu picioarele pe pământ. Da, apar noi tehnologii, dar șoferii (și proprietarii de afaceri) ar trebui să vadă acest lucru ca pe un beneficiu pentru ei. Camioanele moderne oferă mult mai mult decât un simplu scaun și un volan, îndeplinind pe deplin rolul de casă departe de casă și, eventual, chiar curățând atmosfera. În timp ce Volvo Vera și proiecte similare sunt cu adevărat autonome, multe dintre camioanele viitoare vor avea în continuare nevoie de un șofer de școală veche la volan; munca lor ar putea fi însă puțin mai ușoară ca înainte. 

SURSA: EUROWAG, arhiva e-camion.ro




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *