DAF CF Electric este disponibil cu șasiu rigid 6×2

DAF Trucks prezintă noul CF Electric cu autoșasiu în configurația 6×2. Primele vehicule vor fi testate pe teren ca și autospeciale de gunoi de către firmele olandeze de salubrizare HVC și ROVA. La începutul lui 2020, orașul Rotterdam și societatea Cure vor utiliza versiunea complet electrică 6×2, prevăzută cu macara de încărcare. Toate aceste vehicule sunt dotate cu linie motoare VDL E-Power, iar suprastructura electrică este furnizată de VDL Translift.

Încă de la finalul anului 2018, primele camioane DAF CF Electric au fost utilizate ca și cap tractoare 4×2 pentru diverși transportatori olandezi, inclusiv Peter Appel, Simon Loos și Tinie Manders, precum și pentru lanțul de supermarketuri Jumbo. Aceste camioane fac parte dintr-un test extensiv de teren, fiind folosite la transportul de bunuri de la și spre destinații precum supermarketuri și centre de distribuție. Compania de logistică Rhenus din Germania operează în prezent două camioane CF Electric pentru transportul regional de containere. Datorită eficienței, dar și aplicabilității practice, DAF CF Electric a câștigat anul acesta prestigiosul premiu „Camionul Verde” (Green Truck Award) în Germania.

Manevrabilitate sporită

Deoarece în timpul funcționării, camionul prezintă atât emisii scăzute, cât și un nivel redus de zgomot, CF Electric reprezintă soluția ideală nu doar pentru distribuția urbană, ci și pentru colectarea deșeurilor menajere. În acest scop, DAF a proiectat un autoșasiu cu 3 osii, prevăzut cu axă de direcție pentru manevrabilitate sporită și o capacitate de încărcare superioară. Greutatea totală a versiunii CF Electric 6×2 este 28 tone.

Trasee obișnuite

Linia motoare VDL E-power dezvoltă o putere de 210 kW și un cuplu de 2000 Nm, exact ca și cap tractorul CF Electric. Linia motoare este alimentată de un grup de baterii cu o energie brută de 170 kWh, suficient pentru a asigura autonomia vehiculului pe traseele obișnuite de colectare a deșeurilor menajere. În mod normal, autospecialele de gunoi revin la bază pentru golire cam la fiecare câteva ore. Camioanele electrice vor avea astfel posibilitatea de a se reîncărca, pentru a atinge 80% din capacitatea bateriei în doar 30 de minute.

Elevatoare și macarale de încărcare

Compania HVC își desfășoară activitatea în Olanda de Nord, regiunile Rijnmond și Flevoland, iar ROVA în partea central-estică a Olandei. Ambele firme utilizează elevatoare pentru golirea camioanelor pe partea laterală. Orașul Rotterdam și societatea Cure din zona Eindhoven vor utiliza versiunea CF Electric echipată cu macara de încărcare pentru colectarea gunoiului din containere subterane.

 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *