Alimentație sănătoasă pentru șoferii de camioane (P)

Șoferii de camioane se confruntă cu reguli stricte care limitează orele de lucru într-o zi. Drept consecință, ei sunt focusați pe livrarea la timp a mărfii și uită de sănătatea lor. Natura acestui job este neiertătoare, deoarece petrecerea majorității timpului în spatele volanului înseamnă adoptarea unui stil de viață sedentar. Înțelegem provocările acestui stil de viață, de aceea venim în ajutorul șoferilor cu câteva sfaturi legate de o dietă sănătoasă.

Mai jos găsești idei de top cu mâncăruri care se prepară ușor și sunt potrivite pentru nevoile nutriționale ale șoferilor de camioane și mulțumită frigiderelor portabile își vor păstra prospețimea pentru timp îndelungat.

  1. Carne macră

Carnea este un aliment foarte popular printre camionagii, peste tot în țară, dar este bine de știut că nu toate tipurile de carne sunt sănătoase. De exemplu hamburgerii și cărnile prăjite în ulei conțin mult prea multe calorii și grăsimi care nu sunt recomandate pentru corp. Este recomandat consumarea cărnilor slabe (carne de pasăre și pește) fierte sau prăjite în cuptor.

  1. Fructe proaspete

Șoferii care mănâncă în mod regulat fructe și legume proaspete, au un sistem imunitar mai puternic și beneficiează de un plus de energie pe parcursul zilei. Fructele citrice, cum sunt portocalele și lămâile conțin cantități ridicate de vitamina C, care te mențin sănătos și funcționează ca un antioxidant.

  1. Alimente bogate în fibre

Sunt o varietate mare de alimente bogate în fibre pe care poți să le adaugi la dieta ta de zi cu zi. De exemplu: nuci, orez brun, fasole, pâine din grâu integral, fructe și legume proaspete. Poți savura oricâte salate proaspăt preparate pe drum, dar ține cont de dressing-urile cu prea mult zahăr sau grăsimi – schimbă acestea pe un dressing cu oțet balsamic sau ulei de măsline. Cu preparate din alimente bogate în fibre te vei simți plin mai mult timp și de aceea previi mâncatul excesiv.

  1. Apă

Apa este una dintre cele mai importante aspecte ale unei diete – nu uita de ea. Te va ajuta cu menținerea nivelului de energie, cu digestia, toate în timp ce te hidratează.

  1. Proteine

Este important să consumăm destule proteine în fiecare zi. Dacă ești advocatul mâncărurilor cu carne, sunt șanse bune că ai destule proteine în dietă. Dar dacă carnea este singura ta sursă de proteine atunci faci mai mult rău corpului tău decât bine.

La următorul drum, ia cu tine și pudră de proteine. Poate fi un înlocuitor rapid pentru o masă când ești sub presiune de timp și ai nevoie de energie să-ți continui drumul.

Această soluție rapidă este în regulă, dar încearcă să lărgești varietatea fiindcă sunt foarte multe alte surse de proteine. Proteinele sunt combustibil pentru creier, la fel cum motorina este combustibilul camionului tău! Te ajută să rămâi alert și concentrat pe tot parcursul drumului.

Ca un ultim sfat, îți putem recomanda următoarele:

  • Alege alimente pline de nutrienți
  • Ține la îndemână gustări sănătoase și gustoase
  • Alege opțiunile bune de mâncare, nu cele ușoare
  • Fi atent la nevoile speciale de alimentație pe care le ai (restricție de zahăr, condimente sau grăsimi)
  • Alimentația bună te ajută să te concentrezi și să rămâi alert pe drum
  • Planifică-ți mesele/gustările

Alimentația sănătoasă este foarte importantă pentru șoferi. Să nu devii o victimă a stilului de viață grăbit! Fă-ți timp să ai grijă de sănătatea ta.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *