MAN începe producția în serie mică a unui camion complet electric

MAN Truck & Bus a fost unul dintre primii producători europeni de vehicule comerciale care a implementat cu succes e-mobilitatea împreună cu clienții săi.

După testele derulate cu succes, MAN demarează producția, în serie mică, a modelului MAN TGM 26.360 E LL la uzina din Steyr, Austria.

MAN Truck & Bus a început producția în serie mică a modelului eTGM, dar a pus și bazele unui pachet de e-mobilitate complet care include un training complet pentru șoferi la centrul MAN Profi Drive, dar și o echipă de experți din cadrul MAN Transport Solutions care analizează împreună cu potențialii clienți nevoile de transport și modul de exploatare pentru a le oferi configurația ideală.

Începând din toamna anului 2018, MAN Truck & Bus, împreună cu nouă companii din Austria, membre în cadrul Consiliului pentru o Logistică Sustenabilă, a testat pe teren modelul electric. Cele nouă companii – Gebrüder Weiss, HOFER, Magna Steyr, METRO, Quehenberger Logistics, REWE, Schachinger Logistik, SPAR și Stieglbrauerei – au avut la dispoziție un camion electric MAN eTGM și au contribuit la dezvoltarea acestui model și au avut o contribuție valoroasă în ceea ce privește găsirea unor soluții de mobilitate pentru viitor.

În urma informațiilor adunate în această perioadă de teste, MAN a decis să înceapă producția în serie mică și comercializarea modelului MAN eTGM.

Acesta satisface toate nevoile în ceea ce privește transportul de marfă în zone urbane: zero emisii de noxe și zero poluare fonică. În același timp are o capacitate suficientă de încărcare pentru a răspunde oricărei nevoi de transport.

Modelul MAN eTGM este disponibil într-o configurație cu trei axe 6×2-4 și o capacitate de 26 de tone. MAN eTGM are un motor electric de 264 kW și un cuplu maxim de 3.100 Nm. Sistemele auxiliare precum direcția sau aerul condiționat sunt operate electric și sunt incluse în sistemul de gestionare al energiei, sistem care recuperează energia cinetică din timpul frânării și o transformă în energie electrică, alimentând bateria.

Această tehnologie poate crește considerabil, în funcție de exploatare, autonomia vehiculului. Bateriile ultra-performante litiu-ion sunt furnizate de Volkswagen Group și sunt amplasate sub cabină, deasupra axei față. Pe display-ul din cockpit, șoferul are acces la toate informațiile în ceea ce privește consumul de energie.

Autonomia este de până la 200 de kilometri și depinde de modul de utilizare, condițiile meteo și topografia zonei.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *