CORONAVIRUS: Prezentare generală a situației transporturilor în Europa

Belgia

Până miercuri, 18 martie, ministrul Bellot a făcut o excepție pentru timpul de conducere și de odihnă când vine vorba de furnizarea de alimente, medicamente și alte resurse esențiale (furnizarea de supermarketuri și farmacii). Această scutire temporară se aplică până miercuri, 18 martie 2020, la 23:59 și se aplică în mod expres numai șoferilor acestor transporturi. Șoferii trebuie să indice motivul abaterii de la limitele normale de pe tipărituri sau de pe spatele discului tahograf. Aceasta este procedura obișnuită în caz de urgență.

Bulgaria

Începând de vineri, Bulgaria este în stare de urgență – funcționează doar supermarketurile, sucursalele bancare și de asigurări, precum și farmaciile. Granițele nu sunt închise oficial, dar toate persoanele care provin din Italia, Spania, China, Coreea de Sud și Iran sunt supuse carantinei obligatorii de 14 zile. De la ora 16 EET (cu o oră mai târziu decât ora Centrală Europeană) România închide punctele de frontieră cu Bulgaria.

Deocamdată situația cu granița cu Grecia este normală, dar din partea greacă există deja o coadă de camioane. Toate camioanele de tranzit care provin din așa-numitele țări cu risc – Italia, Spania, Iran, Coreea de Sud și China, sunt escortate de poliție. Toate celelalte tranzite ar trebui să fie normale. Cel puțin acestea sunt informațiile oficiale de la Ministerul de Interne.

Traficul la frontiera cu Turcia este intens.

Cehia

Republica Cehă este închisă. Granițele cu Austria, Germania s-au închis complet. Cu Polonia și Slovacia va fi la fel de curând. Magazinele sunt închise, restaurant, pub-uri, corturi de alimente etc. Răspândirea Coronavirusului este considerată oficial drept infracțiune cu pedeapsa cu închisoarea. Închiderea tuturor marilor supermarketuri se va face în curând cu carantina totală a întregii republici cehe. Ca în război. Deoarece țara dorește să mențină mărfurile în mișcare – transportul rutier, feroviar, aerian și naval al mărfurilor nu este afectat de aceste restricții. Camioanele se pot deplasa mult mai liber acum, deoarece restricțiile de duminică sunt ridicate. Însă, după cum a spus premierul, „dacă toate aceste restricții nu vor funcționa – urmatoarele vor opri totul.

Guvernarea cehă ia decizia de la miezul nopții de a restricționa libera circulație a oamenilor. Cu toate acestea, nu este cert, dar miezul este – să mergem la muncă și decât să ne întoarcem acasă și să rămânem acolo. O mulțime de excepții se referă la a ajuta oamenii din jur, să aibă grijă de persoanele în vârstă, să facă cumpărături, etc. | Transportul rutier încă nu este afectat. – încă merge, dar, desigur, unele probleme la granițe. Acum, Cehia este total aproape de toate granițele din jur. NU zboruri, nici trenuri, nici autobuze

Danemarca

Toate granițele s-au închis și în Danemarca. Intrare numai pentru cetățenii danezi, camioanele cu mărfuri sau străini au nevoie de un „motiv demn” pentru a vizita Danemarca (cum ar fi vizitarea unei rude grav bolnave etc., sau dacă locuiesc permanent și / sau lucrează în Danemarca). Regulile de odihnă săptămânală sunt în prezent suspendate și toate camioanele pot intra în „zonele verzi” din marile orașe.

Germania

În Germania, granițele pentru cel puțin cinci locuri de curte vecine sunt închise, cu excepția situațiilor de urgență din motive și a transportului de marfă. Limitele de weekend ale transportului camionului sunt abandonate. În statul liber Bavaria vor fi planuri de catastrofă începând de astăzi, ceea ce înseamnă închiderea tuturor ședințelor publice, închiderea tuturor magazinelor și birourilor care nu sunt necesare și sfatul puternic pentru a minimiza contactele sociale pe cât posibil. Situație ciudată în republica federală: toate acele limite de catastrofă, închiderea școlilor și astfel nu sunt decise de guvernul german, ci de guvernele statului federal, ceea ce duce la o situație din ce în ce mai puțin diferită în toate cele 16 state ale Germaniei. Transportul stradal nu este încă limitat, dar a coborât la un nivel extrem de scăzut, deoarece granițele căilor de tranzit sunt închise. Livrarea bunurilor și a mâncării se execută fără probleme,

Finlanda

Situația devine din ce în ce mai dificilă. În supermarketuri, rafturile din când în când sunt aproape goale, toate evenimentele (peste 500 de persoane) sunt anulate / interzise. Dacă traficul de nave și feriboturi se oprește, toate expedierile către și dinspre Europa vor înceta. După cum știți, Finlanda este ca o insulă din spatele unei călătorii pe mare.

Franța

Ca și în multe alte țări, școlile sunt închise în Franța. De asemenea, restaurantele, barurile etc. sunt aproape. Camionul se oprește și șoferii francezi sunt obișnuiți să mănânce acolo. Camioanele franceze nu sunt concepute pentru sejururi lungi sau pentru gătirea automată. Multe magazine își închid și ușile, ceea ce reduce munca pentru companiile de transport. Ceea ce este special este faptul că unii dealeri de camioane din Franța închid sucursale din cauza prea puțin de lucru. Serviciile de defecțiune vor rămâne active. Distribuția supermarketurilor merge încă bine. Cetățenii francezi sunt nervoși și există linii lungi la supermarketuri.

Grecia

Țara se află într-o stare de urgență și blocare extinsă de când Corona a început în Lombardia, în urmă cu câteva săptămâni. Toți oamenii care sosesc în Grecia din străinătate trebuie să se auto-izoleze timp de 14 zile. Zborurile către Italia și Spania au fost suspendate. În plus, toate magazinele sunt închise, cu excepția supermarketurilor, farmaciilor și benzinăriilor. În prezent, transportul rutier nu este restricționat, iar feriboturile către Italia încă funcționează pentru camioane și șoferi. Nu s-au schimbat orele de conducere și de odihnă. Totuși, toate frontierele rămân deschise pentru camioane cu ore lungi de așteptare. Interdicția la scară completă a traficului de autoturisme pare a fi iminentă.

Irlanda

Toate transporturile rutiere și feroviare normale au loc în mod normal. În mod normal, supermarketurile sunt furnizate. Restaurtanții și pub-urile au fost închise de guvern. Irlanda depinde în special de serviciile de feribot. Anumite servicii de feribot au fost modificate, cu unele anulări de servicii. Navele din Marea Irlandeză transportă camioane și remorci, dar șoferii nu mai sunt autorizați. StenaLine îi lasă mereu pe șoferi să partajeze, dar acum oferă posibilitatea personalului singur. Serviciile de feribot sunt importante și pentru industria farmaceutică, în care Irlanda este importantă pentru exporturile în alte părți ale Europei.

Italia

Săptămâna trecută, Guvernul a decis blocarea întregii țări până la 3 aprilie 2020 (cel puțin). Serviciile de urgență, transportul public și serviciile logistice sunt încă funcționale. Până acum, funcționează într-un mod corespunzător. Serviciile logistice au fost și sunt capabile să asigure că lanțurile de supermarketuri pot primi suficientă mâncare proaspătă pentru întreaga populație. Magazinele și birourile sunt închise. Unele mari companii (inclusiv instalațiile industriale FCA și CHN) iau măsuri de urgență pentru a face față epidemiei. În ceea ce privește sistemul de transport, Italia se confruntă cu probleme imense la frontiere (Austria, Slovenia, Croația).

Ministerul Transporturilor, datorită situațiilor de urgență coronavirus, a decis să suspende duminică interdicția de circulație pentru peste 7,5 tone de camioane. Este o măsură temporară pentru a evita orice blocaj în sistemul de alimentare.

Conform noilor reguli de urgență, oprirea camioanelor de-a lungul autostrăzilor trebuie să se închidă la ora 18:00 (din motive de siguranță). Aceasta este o problemă importantă pentru șoferii de camioane aflate pe drum. O altă problemă importantă pentru șoferii de camioane este lipsa de măști de protecție adecvate.

Olanda

Transporturile și logistica au fost declarate de guvern ca „forță de muncă esențială”, printre alte segmente. Tot transportul se desfășoară. Rapoarte incorecte provenite de la șoferi care sunt tratați prost la depozite, nu au voie să folosească toalete sau chiar să iasă din camion. De astăzi, restaurantele etc. sunt închise, inclusiv camioane. Camionierii sunt sfătuiți să-și ia propria mâncare. Unele camioane sunt deschise pentru dușuri / toalete, unele restaurante au început serviciile de decolare. Distribuția supermarketurilor este într-o formă bună, deși oamenii sunt acoperiți și aici. Feriboturile Stena Line Hook of Holland – Harwich circulă fără restricții. Guvernul a demarat programe de sprijin financiar pentru companiile afectate cel mai mult de situație.

Norvegia

Momentan, Norvegia este închisă. Toți străinii li se cere să se întoarcă la granițe, dacă nu, trebuie să treacă două săptămâni de carantină. Doar execuția este transportul, până în prezent nu este clar care este situația șoferilor de camioane străini. Tot feribotul dintre Norvegia și Danemarca și Germania este pe cale să se oprească, așa că camioanele trebuie să treacă Danemarca cu noile lor restricții. Sau există un singur feribot între Suedia și Germania și unul spre Polonia, ca statut necunoscut. Dar situația generală pentru șoferi se înrăutățește. Multe dintre locurile lor normale pentru a se opri pentru toalete etc. sunt închise. În benzinării multe locuri au eliminat cheile de acces! Magazinele sunt deschise, dar restaurantele sunt în general închise.

Polonia

Dintr-o parte – Polonia este încă mai puțin afectată de coronavirus, 150 de persoane au confirmat COVID și 3 morți. Dar poate (?) Este mare cu restricțiile uriașe aduse de guvernul weekend-ului trecut. Toate școlile, grădinițele, hipermarketurile sunt închise, la fel ca restaurantele și majoritatea birourilor.

După 14 ani, granițele sunt închise pentru traficul de pasageri, în autobuze și pescuit. Toți cetățenii polonezi care se întorc în casă sunt trimiși carantină timp de 14 zile acasă.

Dar transportul rutier funcționează. Șoferii de camioane care vin acasă nu trimit pentru carantină, dacă declară că se descarcă și încarcă o altă marfă pentru următoarea călătorie. Dar, într-o situație în care la toate trecerile de pe frontiere sunt acoperite de controale sanitare și de poliție de securitate, tot fluxul este mai lent. Apoi, camioanele de pe cea mai mare frontieră poloneză-germană pe autostrada A2, lângă Berlin, trebuie să aștepte 7 ore. Este rapid, deoarece pe frontiera ucraineană așteaptă 37 de ore …

Există o altă problemă; noile reguli guvernamentale sunt pentru șoferii de camioane polonezi. Și mulți sunt străini, nu numai 50.000 de ucraineni, deci dozajul scăzut este pentru fiecare șofer.

De asemenea, aici vedem problema depozitelor. Nu există infrastructură pregătită pentru șoferii veniți din străinătate, de obicei, închisă pentru ei.

Portugalia

Situația din Portugalia devine și mai gravă. Ideea este că toată lumea se teme de ceea ce se întâmplă în Spania. Guvernul închide școlile, restaurantele și viața de noapte. Doar 50 de persoane în interiorul fiecărui supermarket la un moment dat. Deocamdată, nu s-au închis pensiuni. În ceea ce privește șoferii de camioane, nu există modificări.

România / Ungaria

Multe probleme mari pentru transportul românesc și țările din jur. Granițele sunt aproape toate închise, în mod normal ar trebui să fie deschise pentru camioane, dar și în aceste cazuri, există probleme. De exemplu, Ungaria a închis granițele din Slovenia pentru toate camioanele aflate în tranzit. Șoferii ar trebui să furnizeze un certificat medical pentru a dovedi că nu sunt infectați cu Coronavirus. Certificatul nu trebuie să depășească 4 zile.

Problema este că niciun șofer nu are un astfel de certificat, deoarece în România nu pot doar să meargă într-un laborator medical și să ceară să fie testat pentru Coronavirus. Trebuie să aibă simptome și abia atunci sunt testate.

Ungaria afirmă că, începând cu noaptea trecută, camioanele străine pot traversa granița slovenă-ungară doar între 21:00 și 00:00 doar 15 camioane la fiecare 10 minute, deci nu mai mult de 200 de camioane pe zi!

Companiile de transport ar trebui să furnizeze, înainte de a solicita trecerea frontierei, date precum numele șoferului, plăcuța de înmatriculare a camionului și ora și minutul în care intenționează să treacă o anumită frontieră.

Pentru România, acest lucru este cu adevărat problematic, deoarece prețul de a fi membru al Uniunii Europene a venit odată cu dispariția industriei locale. România importă aproape 80% din alimente, astfel că toate fructele și legumele care provin din Spania și Italia sunt limitate să ajungă în România, deoarece camioanele li se cere să aștepte zile întregi la granițele cu Ungaria. Și nu numai Austria, Slovenia și chiar Croația și Serbia îngreunează tranzitul. Camioanele cu aprovizionare medicală sunt oprite în Germania, chiar dacă sunt importate din Olanda, dar Germania interzice exportul de echipamente medicale și medicamente, astfel încât au oprit camioanele în România, chiar dacă mărfurile provin din Olanda.

Țările de la periferia Europei sunt aproape izolate, așa că se află într-o situație serioasă în România care se va confrunta în curând cu o criză alimentară. Companiile de transport se luptă pentru fiecare kilometru, pentru fiecare șofer, mai ales că foarte puțini șoferi sunt dispuși să meargă în Italia în acest moment. Și când merg, rămân la cozi lungi la granițe când se întorc acasă.

Joi seara, Slovenia a blocat toate camioanele de la granița cu Italia, o parte din camioane s-au întors și au trecut granița cu Austria, apoi au fost blocate din nou între Austria și Ungaria. Sunt măsurate noaptea care fac ca alimentarea Europei de Est să fie în pericol și Comisia Europeană ar trebui să facă un coridor pan-european pentru camioane, cel puțin pentru cei care transportă alimente. Altfel se pare că nu mai există Uniunea Europeană.

Spania

Transportul rutier funcționează normal în Spania pentru a furniza mărfurile necesare în magazinele de vânzare cu amănuntul. S-a anunțat că nu vor exista lipsuri alimentare. Problema este că există niște pensiuni închise în țară și în afara acesteia. Guvernul a anulat perioadele de conducere pentru a atenua situația. Majoritatea birourilor au solicitat personalului să lucreze de acasă acolo unde este posibil.

Suedia

În Suedia, Ministerul Afacerilor Externe a anunțat sâmbătă seara că sfătuiește să călătorească în străinătate dacă acest lucru nu este necesar. Zborurile turistice din Suedia sunt anulate. Unele zboruri regulate către destinații importante în funcție de orar.

Stena, care are linii de feribot către Danemarca, Germania și Polonia, a anunțat ieri că opresc traficul de pasageri, dar că unele tururi sunt efectuate și apoi numai pentru transportul de marfă.

Evenimentele care adunau peste 500 de persoane au fost interzise în noaptea până joi săptămâna trecută. Ultima etapă a ligii de hochei (care este cel mai mare sport de iarnă din Suedia) s-a jucat fără audiență joi, iar ieri s-a decis anularea playoff-urilor.

Restaurantele sunt încă deschise și până acum nu am auzit că se vor închide, dar pot exista mesaje noi în timpul zilei …

Elveția

Vinerea trecută au fost luate măsuri suplimentare. Controalele la frontieră vor fi implementate din nou (Schengen) în funcție de situație. În principal, granițele noastre cu Italia sunt de îngrijorare. În acest moment sunt închise pentru un număr foarte mare de oameni. Cetățenii elvețieni au voie să intre și alți resortisanți cu motive importante, cum ar fi munca. Rețineți că Elveția și Italia aduc aceleași acțiuni asupra frontierelor comune. Pe de altă parte, mărfurile nu sunt afectate și sunt în continuare permise să intre în țară și să tranziteze. Odată cu închiderea granițelor a Austriei și a Germaniei, aceasta va deveni mai complicată. Dar totuși – mărfurile nu sunt afectate să intre și să tranziteze. Apropo, deoarece astăzi toate școlile sunt închise, transportul public funcționează normal, dar oamenii sunt sfătuiți să nu folosească trenuri și autobuze. Magazinele sunt încă deschise, cu excepția unor zone precum Elveția de sud (Tessin), unde doar magazinele alimentare sunt încă deschise și oamenii sunt rugați să rămână acasă. Din câte știu, nu există reguli speciale cu privire la timpii de conducere.   

Marea Britanie

În Marea Britanie, se pare că viața publică a fost cel mai puțin afectată de restricții. Școlile sunt încă deschise, încă nu există reglementări pentru teme. Șoferii nu trebuie să respecte timpii de conducere și de odihnă, iar curfele de livrare în orașele interioare nu mai sunt valabile.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *