HARTA. Cele 5 culoare pentru transportul mărfurilor pe teritoriul României

Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor aduc la cunoștință opiniei publice următoarele:

În contextul discuțiilor purtate la nivel european cu privire la asigurarea unor culoare de tranzit pentru transportul de marfă care să permită operatorilor din industria de profil, din statele membre ale UE și NON UE, să își desfășoare activitatea în condiții normale, au decis următoarele trasee de tranzit pe teritoriul României:

Culoarul 1

Varianta 1 Nădlac (punct trecere frontieră)  –Arad – Timișoara – Lugoj- Ilia – Deva – Simeria – Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)

 Varianta 2 Borș (punct trecere frontiera)  – Oradea – Cluj Napoca – Alba Iulia –  Sebeș -Sibiu- Râmnicu Vâlcea – Pitești – București – Giurgiu (punct trecere frontieră)

 

Culoar  suplimentar de la București la Constanța A2

Varianta 1

Culoarul 1 începe de la punctul de trecere a frontierei PCTF NADLAC.

SecțiuneDRUM CLASIFICATObservații
NADLAC – ARAD –TIMISOARA – LUGOJAutostrada A1 aprox. Km 584.8 – Km 459 L=125.8 kmCuloarul 1si 5 se suprapune cu culoarul 3. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăsește zona de suprapunere cu culoarul 1.
LUGOJ – MARGINAAutostrada A1 aprox Km 459 – Km 426.5 L= 32.5 kmLa Margina Culoarul 1 părăsește Autostrada A1 (lipsa lot de autostrada) si se intra pe drumul național DN 68A. Acces posibil prin NOD MARGINA al autostrăzii A1
MARGINA – HOLDEADN68A – DRUM NATIONAL intre bornele Km 38 si Km 54Intre Nodul rutier Margina si Nodul Rutier Holdea, aferente A1, culoarul se suprapune pe drumul national secundar DN68A. Aproximativ 15.5 de KM. Viteza medie de deplasare 55 de km/h
HOLDEA – SEBESAutostrada A1 aprox Km 412 – Km 309 L= 103 kmLa nodul Holdea Culoarul 1 revine pe traseul Autostrăzii A 1. La km 309 la nodul rutier de la SEBES culoarul 1 se intersectează cu Drumul National DN1. Tot din acest nod se desprinde o ramura posibila a Culoarului 1 spre Vama Borș (închisă).
SEBES – SIBIU (SELIMBER)Autostrada A1 aprox Km 309 – Km 236.8 L= 72.2 kmCuloarul 1 părăsește Autostrada A1 si de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului național numărul DN 7 si DN1 până la SIBIU (SELIMBER).
SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)Drum National Principal DN7 si DN1(European). Lungime 7 km
Vestem (km aprox 259 DN7) – Pitești (km aprox 118 DN7)Drum National Principal DN7(European).. Lungime aprox 141 de KmDe la Km 259 la Km 118 culoarul 1 se suprapune peste drumul național DN7.La Km 118 Culoarul 1 părăsește DN7 si suprapune peste Autostrada A1 Pitești – București.
PITEȘTI – BUCUREȘTIAutostrada A1. aprox Km 120 – Km 11. Lungime 109 km.Culoarul 1 se suprapune peste Autostrada A1. La intersecția cu Centura București existentă Culoarul 1 părăsește Autostrada si se suprapune peste traseul Centurii existente București până la intersecția cu DN5.
CENTURA EXISTENTA BUCURESTIDRUM NATIONAL PRINCIPAL aprox Km 55+500  – Km 40+800. Lungime 14.7 KmCuloarul 1 părăsește traseul Centurii Existente București și se suprapune peste traseul Drumului național DN 5 până la punctul transfrontalier Giurgiu – RUSE.
Centura București – PCTF GiurgiuDrum National Principal DN5. Km 10+500 – km 64+880. Lungime 54.38 km.Traseul Culoarului 1 se suprapune peste traseul drumului național DN 5 începând cu Km 10+500 si până la PCTF Giurgiu Km 64+880.

 

Varianta 2

SectiuneDrum ClasificatObservatii
PCTF Bors – OradeaDN1
Oradea – AlesdDN1
Alesd – HuedinDN1
Huedin – GilauDN1
Gilau – TurdaA3
Turda – AiudA10
Aiud – Alba IuliaDN1
Alba Iulia – SebesDN1
Sebes – SibiuA1
Sibiu – Ramnicu ValceaDN7
Ramnicu Valcea – PitestiDN7
Pitesti – BucurestiA1
Bucuresti – GiurgiuDN5
Giurgiu – PCTF GiurgiuDN5

 

SecțiuneDRUM CLASIFICATObservații
PCTF BORS – Autostrada A10 Nod GilăuDrum National DN1 (EUROPEAN) aprox. Km 642+347 – Km 491 L=151.347 kmCuloarul se suprapune peste traseul drumului național DN1.La Nodul Gilău al autostrăzii A3 părăsește traseul lui DN1 si se reorientează suprapunându-se peste traseul Autostrăzii A3
Autostrada A3 Nod Gilău – Autostrada A3 Nod TurdaAutostrada A3 aprox Km 52 – Km 9 L= 43 kmLa Turda prin intermediul unui nod de mare viteza culoarul 5 se muta de pe traseul Autostrăzii A3 pe traseul Autostrăzii A10.
Autostrada A10 Nod Turda – Autostrada A10 Nod AiudAutostrada A10 aprox km 70 – km 44+700. Lungime 25.3 kmIntre Nodul rutier Turda si Nodul Rutier Aiud, aferente A10, culoarul 5 se suprapune pe traseul autostrăzii A10.
AIUD (Nod Rutier A10) – SEBEȘ (Nod Rutier A1)Drumul National 1(European) aprox Km 412 – Km 368+100 L= 43.9 kmCuloarul 1 părăsește traseul Autostrăzii A 10. la km aprox 44+700 la nodul rutier de la AIUD. Prin intermediul unui drum de legătura se continua suprapunându-se cu traseul drumului național DN1. Suprapunerea peste traseul DN1 se face până la intersecția cu Autostrada A1, unde prin nodul rutier SEBEȘ își continuă traseul prin Autostrada A1.
SEBEȘ – SIBIU (SELIMBER)Autostrada A1 aprox Km 309 – Km 236.8 L= 72.2 kmCuloarul 1 părăsește Autostrada A1 și de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului național DN 7 și DN1 până la SIBIU (SELIMBER).
SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)Drum Național DN7 și DN1(European). Lungime 7 km
Vestem (km aprox 259 DN7) – Pitești (km aprox 118 DN7)Drum National Principal DN7(European).. Lungime aprox 141 de KmDe la Km 259 la Km 118 culoarul 1 se suprapune peste drumul național DN7.La Km 118 Culoarul 1 părăsește DN7 și suprapune peste Autostrada A1 Pitești – București.
PITEȘTI – BUCUREȘTIAutostrada A1. aprox Km 120 – Km 11. Lungime 109 km.Culoarul 1 se suprapune peste Autostrada A1. La intersecția cu Centura București existentă Culoarul 1 părăsește Autostrada și se suprapune peste traseul Centurii existente București până la Intersecția cu DN5.
CENTURA EXISTENTĂ BUCUREȘTIDRUM NATIONAL PRINCIPAL aprox Km 55+500  – Km 40+800. Lungime 14.7 KmCuloarul 1 părăsește traseul Centurii Existente București si se suprapune peste traseul Drumului național DN 5 până la punctul transfrontalier Giurgiu – RUSE.
Centura București – PCTF GiurgiuDrum National Principal DN5. Km 10+500 – km 64+880. Lungime 54.38 km.Traseul Culoarului 1 se suprapune peste traseul drumului național DN 5 începând cu Km 10+500 si până la PCTF Giurgiu Km 64+880.

 

Varianta 1/ Varianta 2 + Suplimentar București – Constanța

SecțiuneDrum ClasificatObservații
CENTURA EXISTENTĂ BUCUREȘTIDRUM NATIONAL PRINCIPAL aprox  Km 40+800  – Km 23+800. Lungime 17 KmCuloarul 1 varianta1/varianta2 își mențin traseul suprapus pe cel al Centurii Existente București, si dincolo de intersecția cu DN5, până la intersecția Autostrada A2, respectiv Nodul Rutier cu Autostrada A2.
BUCUREȘTI – CONSTANȚAAutostrada aprox km 11+900 – km 213 (intersecție cu autostrada A4). Lungime 201.1 km.Culoarul 1 varianta1/varianta2 se suprapune cu traseul Autostrăzii A2 până la intersecția cu autostrada A4.

Culoarul 2

Giurgiu(punct trecere frontiera) – București – Urziceni – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava – Siret (punct trecere frontieră)

SecțiuneDrum ClasificatObservații
PCTF Giurgiu – BucureștiDrum National Principal DN5 cu o lungime de aprox. 64 km, la care se mai adaugă Centura București de la km 41 până la km 12 Culoarul 1 se suprapune peste DN5. La intersecția cu Centura București existenta Culoarul 2 părăsește DN 5 si se suprapune peste traseul Centurii existente București până la intersecția cu DN2.
București – UrziceniDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 45km (km11+000 – km56+000)Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DNCB) pana la (Nod DN2 cu DN2A)
Urziceni – BuzăuDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 52km (km56+000 – km108+000), la care se adaugă 6km Centura BuzăuSecțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN2A) pana la Nod (Sosea Centura Buzău cu DN2)Suprapunere cu Centura Buzău pe 6 km.
Buzău – FocșaniDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 77.5km (km108+000 – km185+500)Secțiunea aceasta începe de la Nod (Sosea Centura Buzău cu DN2) până la Nod (DN2 cu DJ204E)
Focșani – BacauDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 99km (km185+500 – km284+500)Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DJ204E) pana la Nod (DN2 cu DN11).
Bacau – RomanDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 43.5km (km284+500 – km328+000)Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN11) până la Nod (DN2 cu DN15D).
Roman – SuceavaDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 103km (km328+000 – km431+000) la care se adaugă VO Suceava de 13kmSecțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN15D) până la Nod (VO Suceava cu DN2).Culoarul 2 în zona Suceava va folosi VO Suceava.
Suceava-SiretDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 36.5km (km443+000 – km479+500)Secțiunea aceasta începe de la Nod (VO Suceava cu DN2) până la Nod (DN2 cu DN29C).
Siret – PTCF SiretDrum National Principal DN2 cu o lungime de aprox. 3km (km479+500 – km482+500)Secțiunea aceasta începe de la Nod (DN2 cu DN29C) până la PTCF Siret.

Culoarul 3

Nădlac (punct trecere frontieră) – Arad – Timișoara – Lugoj – Caransebeș – Orșova- Drobeta Turnu Severin – Șimian – Maglavit- Calafat (punct trecere frontieră).

 

SecțiuneDRUM CLASIFICATObservații
NĂDLAC – ARAD –TIMISOARA – LUGOJAutostrada A1 aprox. Km 584.8 – Km 459 L=125.8 kmCuloarul 1 se suprapune cu culoarul 3. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăsește zona de suprapunere cu culoarul 1.
LUGOJ (BALINT) – LUGOJ (Varianta de Ocolire Lugoj)Autostrada L= 6 km
LUGOJ (Varianta de Ocolire Lugoj) – Drobeta Turnu SeverinDrum National Principal DN 6. De la Km 500+500 la Km aprox 333
Drobeta Turnu Severin – Calafat (intersecție DN 6 cu DN56)Drum National secundar DN 56 A. Km 0+000 Km 79+000. Lungime 79 de kmTraseul se suprapune peste varianta de ocolire a Municipiului Drobeta Turnu Severin
Calafat (intersecție DN 6 cu DN56) – PCTF CALAFATDrum National Principal DN 56. Km 71+000 Km 84+000. Lungime 13 km.

Culoarul 4

Moravița (punct trecere frontieră) – Timișoara – Arad – Oradea- Satu Mare – Halmeu (punct trecere frontieră).

 

SecțiuneDrum ClasificatObservații
PCTF Moravița – TimișoaraDrum National Principal DN59 cu o lungime de aprox. 63.5km (km63+500 – km0+000)Secțiunea aceasta începe de la PCTF Moravița până la Nod (DN59 cu DN69)
Timișoara – AradDrum National Principal DN69 cu o lungime de aprox. 24km (km0+000 – km24+000),DJ693 cu o lungime se aprox. 7km ,

Autostrada 1 cu o lungime de aprox. 18km (km518+000 – 536+000),

DN69 cu o lungime de aprox. 6.5km (km46+000-km52+500),

Secțiunea are o lungime totală de 55,5 km.

Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN59 cu DN69) până la (DN69 cu DN79)
Arad – OradeaDrum Național Principal DN79 cu o lungime de aprox. 116km (km0+000 – km116+000)Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN69 cu DN79) până la (DN79 cu DN19)
Oradea – Satu MareDrum National Principal DN19 cu o lungime de aprox. 131km (km0+000 – km131+000)Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN19 cu DN79) până la (DN19 cu DN19A)
Satu Mare – PTCF HalmeuDrum Național Principal DN19 cu o lungime de aprox. 131km (km0+000 – km131+000) –Drum National Principal DN1C cu o lungime de aprox. 16.5km (km200+000 – km216+500)

 

Secțiunea aceasta începe de la Nod cu (DN19 cu DN19A) până la PCTF Halmeu

Culoarul 5

Nădlac (punct trecere frontieră)- Arad – Timișoara – Lugoj – Ilia – Deva – Simeria – Sebeș – Sibiu – Brașov – Târgu Secuiesc – Lepșa – Focșani – Tesila – Tecuci – Bârlad – Huși – Albița (punct trecere frontieră).

Culoarul 5 începe de la punctul de trecere a frontierei PCTF NADLAC.

SecțiuneDRUM CLASIFICATObservații
NĂDLAC – ARAD –TIMIȘOARA – LUGOJAutostrada A1 aprox. Km 584.8 – Km 459 L=125.8 kmCuloarul 1 si 3 se suprapune cu culoarul 5. Nod Rutier Balint spre Lugoj. De la nivelul acestui Nod Culoarul 3 părăsește zona de suprapunere cu culoarul 1.
LUGOJ – MARGINAAutostrada A1 aprox Km 459 – Km 426.5 L= 32.5 kmLa Margina Culoarul 5  părăsește Autostrada A1 (lipsa lot de autostrada) si se intra pe drumul național DN 68A. Acces posibil prin NOD MARGINA al autostrăzii A1
MARGINA – HOLDEADN68A – DRUM NATIONAL intre bornele Km 38 si Km 54Intre Nodul rutier Margina si Nodul Rutier Holdea, aferente A1, culoarul 5 se suprapune pe drumul național secundar DN68A. Aproximativ 15.5 de KM. Viteza medie de deplasare 55 de km/h
HOLDEA – SEBESAutostrada A1 aprox Km 412 – Km 309 L= 103 kmLa nodul Holdea Culoarul 5 revine pe traseul Autostrăzii A 1. La km 309 la nodul rutier de la SEBEȘ culoarul 5 se intersectează cu Drumul National DN1. Tot din acest nod se desprinde o ramura posibila a Culoarului 1 spre Vama Borș (închisă).
SEBES – SIBIU (SELIMBER)Autostrada A1 aprox Km 309 – Km 236.8 L= 72.2 kmCuloarul 5 părăsește Autostrada A1 si de la nodul Selimber se suprapune cu traseul drumului național DN 7 si DN1 până la SIBIU (SELIMBER).
SIBIU (SELIMBER Km 266 DN7) – Vestem (Km aprox 259 DN7)Drum National Principal DN1 si DN7 (si European). Lungime 7 kmDN 1 Km 303  – Km 296. Culoarul 5 se suprapune cu traseul drumului național DN 1 si DN 7.
Vestem (Km aprox 296 DN1) – VO BrașovDrum National Principal DN1 (European) intre Km 296 – Km 173. Lungime 123 km.Culoarul 5 se suprapune cu traseul drumului național DN 1
VO BrasovDrum National Principal VO BRASOV Km 18+300 – Km 9+000. Lungime 9.3 km.Culoarul 5 părăsește traseul drumului național DN 1 si prin nodul rutier de la km aprox 173 al DN1 își modifică direcția și se suprapune peste traseul VO Brașov.
VO Brașov (intersecție cu DN11 – Târgu Secuiesc (intersecție cu DN2D)Drum National Principal DN11 aprox Km 5+800 – Km 61+800. Lungime 56 kmCuloarul 5 părăsește traseul VO Brașov și prin nodul rutier cu DN 11 de la km aprox 9+000 își modifică direcția si se suprapune peste traseul drumului național DN 11 până la intersecția lui DN 11 cu drumul național secundar DN2D.
Târgu Secuiesc (intersecție DN11 cu DN2D) – Focșani (intersecție DN2D cu DN2)Drum National Secundar DN2D. Km 117+800 – Km 0+000. Lungime 117.8 kmCuloarul 5 părăsește traseul drumului National DN11 după intersecția cu DN2D. Traseul acestuia se suprapune cu drumul național secundar DN2D până la Km 0 al acestuia, respectiv intersecția cu DN2 din proximitatea municipiului Focșani.
Focșani (intersectie DN2D cu DN2) – Tisita (intersecție DN2 cu DN24)Drum National Principal DN2 si european. Aprox. Km  185+500 – Km 200+500. Lungime 15 km.După ce părăsește traseul drumului național secundar DN2D, traseul culoarului 5 se suprapune peste traseul drumului național DN2 până la intersecția cu drumul național principal DN 24.
Tisita (intersecție DN2 cu DN24) – VO TECUCIDrum National Principal DN24 (European). Aprox. Km  0+000 – Km 17. Lungime 17 km.Culoarul 5 își modifică direcția spre PCTF Albița si se suprapune mai departe pe traseul drumului național DN24.
VO TECUCIDrum National Principal (European) . Km 0+000 – Km 5+000Culoarul 5 părăsește traseul lui DN 24 cât să ocolească zona urbana Tecuci și revine pe traseul lui DN24 imediat după ce traseul lui DN24 părăsește zona urbana, spre direcția Albita.
TECUCI (intersecție VO TECUCI cu DN24) – Crasna (Intersecție cu DN24B)Drum National Principal DN24 (European). Aprox. Km  23+950 – Km 105+050. Lungime 81.1 km.Culoarul 5 își menține suprapunerea cu DN 24 până la intersecția acestuia cu DN 24B in localitatea Crasna.
Crasna (Intersecție cu DN24B) – PCTF ALBITADrum National Principal DN24B (European). Km  0+000 – Km 49+072. Lungime 49+072 km.Culoarul 5 se desprinde de traseul lui DN 24 si până la PCTF ALBITA își menține suprapunerea cu DN24B

Prin stabilirea acestor culoare, se asigură operatorilor de transport un instrument predictibil necesar pentru desfășurarea activității.

Astfel transportul de marfă, inclusiv de alimente, echipamente medicale precum și medicamente va avea continuitate, protecție și siguranță în STAREA DE URGENȚĂ pentru limitarea infectării cu noul coronavirus SARS-COV 2




2 thoughts on “HARTA. Cele 5 culoare pentru transportul mărfurilor pe teritoriul României

  1. Geo Vasile

    Construirea Culoarului 4 Sibiu – Pitești prin Sălătrucu (varianta ROȘIE) este o greșeala uriașă. Se va construi o autostradă europeană la altitudinea de circa 800 m, în zona alpină, între Racovița și Sălătrucu. Cum va fi întreținută pe timp de iarnă? Se va bloca la prima ninsoare, ca la Predeal. Varianta VERDE prin Călimăneti, Dăești și Tigveni este mai costisitoare, dar folosește valea Oltului până la Daești, la o altitudine medie de 300 m, cu climă mai blândă și va putea fi întreținută mai ușor pe timp de iarnă, adică mai ieftin. Traversarea Carpaților Meridionali pe valea Oltului este cea mai avantajoasă în comparație cu toate celelalte traversări existente, care sunt situate la altitudini de peste 700 m. Această soluție mai avantajoasă nu se folosește. Mai construim încă o traversare în zona alpină. S-a optat pentru soluția cea mai ieftină și cea mai proastă. Protejarea rezervației naturale Cozia este un moft. Conectarea municipiului Rm. Vâlcea la culoarul 4 pan-european este un obiectiv de interes național care este ignorat.

    Reply
  2. Geo Vasile

    Comentariul 1.
    Construirea Culoarului 4 Sibiu – Pitești prin Sălătrucu (varianta ROȘIE) este o greșeala uriașă. Se va construi o autostradă europeană la altitudinea de circa 800 m, în zona alpină, între Racovița și Sălătrucu. Cum va fi întreținută pe timp de iarnă? Se va bloca la prima ninsoare, ca la Predeal. Varianta VERDE prin Călimăneti, Dăești și Tigveni este mai costisitoare, dar folosește valea Oltului până la Daești, la o altitudine medie de 300 m, cu climă mai blândă și va putea fi întreținută mai ușor pe timp de iarnă, adică mai ieftin. Traversarea Carpaților Meridionali pe valea Oltului este cea mai avantajoasă în comparație cu toate celelalte traversări existente, care sunt situate la altitudini de peste 700 m. Această soluție mai avantajoasă nu se folosește. Mai construim încă o traversare în zona alpină. S-a optat pentru soluția cea mai ieftină și cea mai proastă. Protejarea rezervației naturale Cozia este un moft. Conectarea municipiului Rm. Vâlcea la culoarul 4 pan-european este un obiectiv de interes național care este ignorat.
    Comentariul 2.
    S-a construit segmentul de autostradă A1 prin Lugoj, peste Dealurile Făgetului. Greșeală! Autostrada A1 trebuia să fie construită pe valea Mureșului, de la Deva direct la Arad. Transportatorii pe ruta Deva- Arad trebuie să facă un ocol de circa 50 km. Bani aruncați pe fereastră, pe motorină și benzină. Lugojul și Timișoara oricum sunt conectate la culoarul 3 pan-european.
    Comentariul 3.
    Segmentul Calafat-Craiova se construiește degeaba. Circa 50 km de autostradă construiți degeaba. Culoarul 3 trebuie construit de la Calafat direct la Turnu Severin. Craiova are legătură rutieră confortabilă până la Turnu Severin.
    Comentariul 4. Pe când autostrăzile Iași-Tg. Mureș-Cluj și Suceava- Baia Mare?

    Reply

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings