Noua generație de camioane MAN consumă cu până la 8.2 % mai puțin combustibil

În februarie, MAN și-a prezentat oficial noua generație de camioane. Șoferul, eficiența în ceea ce privește consumul de combustibil sau fiabilitatea au fost punctele cheie pe care s-au concentrat inginerii în faza de dezvoltare.

Noul concept al lanțului cinematic, elemente aerodinamice eficiente și sistemul MAN EfficientCruise contribuie ca noua generație de camioane MAN să aibă un consum de combustibil redus cu până la 8.2 %, comparativ cu generația anterioară. Iar acest lucru a fost confirmat și în testul condus de organizația independentă TÜV Süd.

După un total de 684 kilometri parcurși rezultatul a fost clar: noul MAN TGX 18.470 Euro 6d a avut un consum de combustibil în medie cu 8.2 % mai redus pe ruta de 342 km, parcursă de două ori, compusă din autostradă și drumuri naționale, comparativ cu modelul MAN TGX 18.460, versiunea anterioară cu motor Euro 6c.

Pentru a avea o imagine clară, în timpul testului au fost schimbați atât șoferii cât și semiremorca, iar segmentul de autostradă inclus în ruta de test corespunde cu 90 % dintre drumurile pe care se merge în Europa în transportul rutier de mărfuri pe distanțe lungi.

Iar testul efectuat de TÜV a confirmat eficiența noii generații de camioane MAN în ceea ce privește consumul de combustibil. MAN a pus un accent crescut pe eficiență și fiabilitate atunci când a dezvoltat noua generație de camioane, factori decisivi pentru o companie de transport. Eficiența în ceea ce privește consumul de combustibil a fost confirmată acum și într-un test desfășurat de o organizație prestigioasă la nivel internațional.

MAN a lansat și noua campanie cu sloganul “Simplifying Business”,  iar cu noua generație de camioane își respectă total promisiunea făcută punând în prim plan atât șoferul, dar și compania de transport, ambele părți beneficiind de inovațiile noilor modele.

Lanț cinematic cu o nouă axă motoare hipoidă eficient optimizată

Baza care stă la îmbunătățirea eficienței, comparativ cu generațiile anterioare, constă în numeroasele inovații tehnice și noile concepte introduse pe noua generație de camioane MAN.

În ceea ce privește lanțul cinematic, acesta nu include doar un motor economic de ultimă generație care corespunde normelor Euro 6d, ci și o axă motoare hipoidă cu raport 2.31, optimizata pentru eficienta.

Recomandată în special pentru transporturile rutiere pe distanțe lungi, unde consumul de combustibil este extrem de important, și combinată cu transmisia MAN TipMatic completează și exploatează la maximum performanțele motorului  D26 Euro 6d cu turbosuflantă simplă , o recirculare redusă a gazelor de eșapament și o termodinamică mărită pentru o eficiență crescută chiar și la viteze mai mari.

Funcția “Dynamic sailing” disponibilă cu sistemul MAN EfficientCruise

Cu această combinație ideală în ceea ce privește configurația lanțului cinematic, sistemul de cruise control cu GPS MAN EfficientCruise vine și el cu funcții noi pe noua generație de camioane MAN. Acesta include funcția “dynamic sailing” care păstrează turația motorului în zona cea mai eficientă din punctul de vedere al consumului de combustibil atunci când se rulează pe autostradă. MAN a optimizat și sistemul de asistență ACC (cruise control adaptiv) pentru o eficență și control sporite atunci când se rulează în pluton.

De exemplu, sistemul păstrează automat o distanță mai mare față de vehiculul din față dacă se apropie de o pantă. De asemenea, noul sistem MAN EfficientCruise ține cont și de configurația drumului pe care se rulează și de alte situații întâlnite în trafic cum ar fi sensurile giratorii, limitele fixe de viteză, lucrările de pe drum. Astfel, sistemul corelează viteza și turația motorului în funcție de informațiile primite prin gps pentru un grad și mai mare de eficiență.

În plus față de lanțul cinematic și MAN EfficientCruise, aerodinamica joacă și ea un rol important atunci când vine vorba de reducerea consumului de combustibil. Numeroase elemente aerodinamice asigură un flux îmbunătățit de aer spre radiator și compartimentul motor, oglinzile exterioare mai subțiri au un impact redus asupra fluxului de aer, iar extensia deflectoarelor de vânt peste uși direcționează fluxul de aer lateral, în timp ce noile spoilere de pe plafon și flapsurile laterale ajută la crearea unui flux de aer continuu dinspre capul tractor spre semiremorcă.

Serviciile digitale MAN ajută șoferii și companiile să economisească bani

TÜV a confirmat că noua generație de camioane MAN este mai eficientă cu până la 8,2 % în utilizarea cotidiană dacă șoferul știe cum funcționează și folosește noile tehnologii inovatoare, iar MAN oferă o serie de servicii digitale care vin în ajutorul șoferului.

Fiecare model vine în standard cu sistemul MAN Essentials, care oferă informații esențiale despre vehicul și permite evaluări de bază ale informațiilor de condus. Cu ajutorul acestor informații, sistemul opțional MAN Perform oferă o analiză eficientă care împreună cu sistemul MAN Connected CoDriver oferă șoferului posibilitatea de a avea totul sub control pe toată perioada în care se află la volan.

Toate sistemele care echipează noua generație de camioane MAN au fost concepute pentru a fi utilizate cu ușurință atât de șofer, cât și de operatorul companiei de transport pentru o eficiență sporită în ceea ce privește consumul de combustibil, rapoartele de service și orice alte elemente care sunt esențiale pentru un transport rutier sigur și eficient.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings