Pachetul Mobilitate 1 a fost votat

Eurodeputații au aprobat toate cele trei acte legislative, fără amendamente, în forma adoptată de miniștrii Uniunii Europene în aprilie 2020. Acordul politic cu Consiliul a fost încheiat în decembrie 2019.

Regulile revizuite referitoare la detașarea șoferilor, perioadele conducere și de repaus și o mai bună aplicare a normelor de cabotaj (adică transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenți într-un stat membru) au scopul declarat de a pune capăt denaturării concurenței în domeniu și de a oferi condiții mai bune pentru odihna șoferilor.

Următoarele etape

Regulile adoptate vor intra în vigoare după ce sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în săptămânile ce urmează.

Regulile referitoare la detașare se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Regulile referitoare la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile referitoare la întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.

Modificări importante aplicabile la 20 de zile de la publicarea în Jurnalul Oficial:

  • șoferul trebuie să se întoarcă la centrul operațional al angajatorului, în statul membru de stabilire a angajatorului SAU la locul de reședință al conducatorului auto, în fiecare perioadă de 4 săptămâni consecutive, pentru a petrece cel puțin un repaus săptămânal normal
  • perioadele de repaus săptămânale normale nu pot fi efectuate la bordul vehiculului , ci într-un spațiu decazare corespunzător. Eventualele costuri vor fi suportate de angajator
  • în echipaj, un șofer poate lua pauza de 45 de minute la bordul vehiculului, cu condiția să nu fie implicat în asistarea celui care conduce
  • se acceptă 2 pauze săptămânale reduse de 24 de ore consecutive, în transport internațional, în afara statului membru de stabilire a întreprinderii și a statului de reședință a șoferului, cu condiția ca în oricare 4 săptămâni consecutive să existe minim 2 perioade de repaus săptămânal normal. În acest caz perioada de repaus săptămânală normală următoare celor 2 pauze reduse trebuie precedată de o perioadă de repaus luată în compensație pentru cele 2 perioade de repaus reduse.

Modificări importante aplicabile la 18 luni de la publicarea în Jurnalul Oficial:

  • camioanele trebuie să revină în țara de reședință la cel mult 8 săptămâni
  • se permit 3 operațiuni de cabotaj în 7 zile, urmate de o perioadă de pauză de 4 zile
  • se lasă posibilitatea statelor membre să aplice reguli la cabotaj pentru transportul combinat, fără să fie obligatoriu
  • tahografe pentru vehiculele sub 3,5 t în transport internațional
  • exceptare de la aplicarea directivei detașării pentru transport bilateral și tranzit și doar pentru câte o operațiune de cross-trade legată de fiecare sens dintr-un transport bilateral.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings