Prima Scania electrică are o autonomie de 250 km

Scania a prezentat primul său camion complet electric. Cu o autonomie de până la 250 km, camionul electric Scania poate funcționa toată ziua și se poate întoarce în siguranță la baza pentru încărcare peste noapte. Dacă este nevoie de o autonomie mai mare, șoferul poate încărca rapid camionul în timpul pauzelor sau al momentelor de așteptare. De asemenea, Scania își reînnoiește Hybrid-ul, care poate conduce acum 60 km complet electric.

Scania electrică este disponibilă cu opțiunea a cinci baterii, pentru un total de 165 kWh, sau nouă baterii cu o putere totală disponibilă de 300 kWh. Cu cinci baterii, autonomia este de 130 km. 

După scoaterea motorului cu combustie, spațiul suplimentar este eliberat pentru baterii. Bateriile suplimentare sunt montate pe cadrul șasiului. Noul motor electric oferă o putere continuă de 230 kW sau aproximativ 310 CP. 

Unul dintre marile avantaje ale unui motor electric față de un motor cu ardere este controlabilitatea sa ridicată. În practică, clientul va experimenta acest lucru printr-o accelerație și un răspuns mai rapid din partea grupului propulsor.

Alte piese necesare pentru o acționare electrică completă, cum ar fi unitățile de gestionare a bateriei, componentele pentru răcirea bateriei, direcția electro-hidraulică, compresorul de aer electric și invertorul, sunt, de asemenea, montate de-a lungul șasiului.

Camionul electric Scania este echipat cu un conector de încărcare CCS pentru încărcarea din rețeaua electrică. Cu o încărcare de 130 kW DC, cele cinci baterii sunt încărcate la 80% în mai puțin de 55 de minute și cu nouă baterii în mai puțin de 100 de minute. 

Camionul electric Scania este disponibil cu cabina din seria L și P, ambele concepute pentru a fi utilizate în oraș. Cabina din seria L cu podea joasă este proiectată special pentru condiții de oraș aglomerat, cu o vizibilitate completă de neegalat.

„Transportul durabil fără emisii este o cerință din ce în ce mai importantă pentru companiile de transport”, spune Anders Lampinen, directorul Scania pentru noi tehnologii. „Achiziționarea unui camion electric nu este doar o investiție în flota clientului, ci și în marcă și piață. Camionul electric îi permite clientului să rămână în fața concurenței, să afle despre provocările din infrastructură și să se adapteze la viitor. ”

Cei care încă nu vor să meargă complet EV, pot opta pentru camionul hibrid plug-in de la Scania. Poate parcurge 60 km complet electric.

„Integrarea camionului hibrid în flota de transportoare este, fără îndoială, cea mai ușoară modalitate de a câștiga experiență în utilizarea vehiculelor electrice”, spune Anders Lampinen, directorul Scania pentru noi tehnologii. „Ca o punte de legătură între diferitele tehnologii, acest lucru poate contribui la obținerea unei experiențe valoroase în extinderea treptată a flotei la o cotă mai mare de vehicule electrice.”

În plus față de motorul electric de 115 kW – situat între motor și cutia de viteze – camionul hibrid vine cu motorul diesel de 9 litri 280-360 CP.

„Din ce în ce mai multe orașe au înființat zone cu emisii reduse în centru, care necesită alternative precum propulsia electrică. Odată cu achiziționarea camionului hibrid, companiile de transport pot extinde în mod semnificativ utilizarea vehiculelor și pot reduce timpul neprofitabil în timp ce vehiculul este staționar. Modul electric silențios deschide oportunități pentru livrări eficiente, inclusiv pe timp de noapte, evitând congestia traficului în centrul orașului ”, spune Lampinen.

„Între timp, dacă este necesar, operatorii pot folosi motorul cu ardere pe distanțe mai mari, depozite și centre logistice în locații periferice și pentru sarcini de transport ad-hoc. Pe scurt, ei primesc tot ce este mai bun din ambele lumi. ”




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings