Scania lansează direcția asistată electric EAS

 

 

Scania introduce EAS ca opțiune pe camioanele sale . Direcția asistată electric va spori experiența de conducere și va permite sisteme noi sau îmbunătățite de susținere a șoferului. Funcțiile ADAS bazate pe EAS sunt active la viteze de peste 60 km/h, deși șoferii trebuie să țină în continuare mâinile pe volan. 

„Direcția asistată electric este o completare excelentă la oferta noastră, permițând capabilități semnificative în numele confortului sporit și al siguranței rutiere”, spune Stefan Dorski, vicepreședinte senior și șef al Scania Trucks. „Reducerea unei părți a încărcăturii mentale care vine odată cu răspunderea pentru vehicule uriașe este un mare sprijin pentru toți șoferii de camioane”.

Sistemul EAS Scania este electrohidraulic, dependent de viteză și oferă funcționalități precum returul activ și compensarea indusa de vântul lateral. Algoritmul de control include factori precum viteza, asigurând că cuplul volanului este întotdeauna proporțional cu rezistența provenită de la roți. Cu direcția electro-hidraulică, roata se îndreaptă spre neutru de la sine.

Camioanele Scania cu EAS pot fi comandate cu mai multe sisteme de asistență inteligente care, pe baza unui standard de facto din industria auto, toate sunt identificate folosind acronime confuze. Răspunsul Scania este de a grupa aceste sisteme de asistență în trei pachete – denumite Detecție, Prevenire și Confort – care vor ghida clienții printr-o structură simplă și logică.

Majoritatea funcțiilor pot fi activate sau dezactivate de către șofer. Unele au funcționalități parțial suprapuse, în funcție de factori precum viteza, zona de monitorizare, autonomia și disponibilitatea marcajelor rutiere în stare bună.

Toate sistemele bazate pe EAS împărtășesc o logică comună de avertizare cu niveluri crescute de activare cu sunet, lumini colorate sau, eventual, în unele cazuri, direcția activă a camionului.

 Confort și / sau siguranță

Cele trei noi funcții care sunt posibile prin introducerea EAS sunt următoarele, adăugând fie confort, fie siguranță sporită:

LKA – Lane Keep Assist 
LKA monitorizează constant marcajele benzii pentru a menține vehiculul centrat pe banda utilizând direcția activă. LKA oferă asistență atunci când este activat și condițiile de activare (viteza de cel puțin 60 km / h) sunt îndeplinite.

LDW AS – Avertizare de depasire a benzii cu direcție activă
Aceasta este o extensie a funcției standard LDW. Nu numai că detectează potențiale depasiri ale benzii, dar intervine și direcționând vehiculul înapoi pe bandă. Desigur, schimbările de bandă intenționate, atunci când șoferul folosește lampa indicatoare de direcție, nu sunt afectate.

LCP – Prevenirea coliziunii 
La schimbarea benzii de circulație LCP funcționează împreună cu sistemul de avertizare a punctului mort de la Scania pentru a evita incidentele schimbării benzii de circulație. Când BSW declanșează cel mai intens avertisment, prin detectarea, de exemplu, a unui alt vehicul, LCP folosește direcția activă pentru a opri schimbarea benzii (chiar dacă lămpile indicatoare de direcție sunt activate) și pentru a aduce camionul înapoi pe banda sa anterioară. „EAS aduce mai multe capabilități decât v-ați putea gândi la început”, spune Dorski. „Nu numai că adaugă confort și ușurare pentru toate tipurile de condus normal, dar poate ajuta și la atenuarea incidentelor. Caracteristicile ADAS ajută prin eliminarea unora dintre factorii de stres concreti, cum ar fi punctele oarbe, care este foarte benefic pentru șoferii de camioane.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings