Haos in pasul Brenner. Germania introduce controale la intrarea din Tirol și Republica Cehă.

 

 

Industria transporturilor și logisticii se luptă cu restricții suplimentare privind circulația mărfurilor pe șosea. Având în vedere reglementările mai stricte de intrare pentru călătoriile comerciale la frontiera germano-austriacă și germano-cehă, înăsprite și de ministrul federal de interne Horst Seehofer, reprezentanții industriei din Germania avertizează împotriva întreruperii lanțului de aprovizionare și efecte asupra producției industriale. În același timp, ei solicită o strategie de test practicabilă pentru transportul de marfă.

Testul Corona nu trebuie să depășească 48 de ore

Potrivit Ministerului Federal de Interne, șoferii de camioane pot intra în Germania doar din Republica Cehă și Tirol (aici, cu câteva excepții), dacă au un test corona negativ care nu depășește 48 de ore și – după cum se cerea anterior – au a făcut o înregistrare digitală. În plus, este necesară o carantină de zece zile la domiciliu, care poate fi scurtată la cinci zile dacă este prezentat un test corona negativ. Poliția federală a fost instruită să verifice conformitatea cu noile reguli la frontiere și să respingă persoanele care nu îndeplineau cerințele.

În statul austriac Tirol au existat un total de 470 de cazuri de mutație coronavirus sud-africană între 23 decembrie și 12 februarie, dar nu toate au fost confirmate. La rândul lor, cei responsabili cu politica din stat avertizează asupra efectelor rezoluțiilor germane și au reacționat în consecință. De duminică, camioanele din Italia au fost supuse unor controale. „Îndeplinirea cerințelor necesare de ieșire din Tirol în Germania este verificată la intrarea în Tirol în Brenner. Acelor șoferi care nu pot garanta tranzitul li se interzice să-și continue călătoria ”, a explicat guvernatorul Günther Platter.

Nu vom permite ca Tirolul să devină parcarea Europei

Platter nu presupune că reglementările germane sunt deja cunoscute de toți șoferii de camioane care sosesc din Italia și se teme că poliția federală germană va trimite apoi camioanele înapoi în Tirol în Kiefersfelden – ceea ce a anunțat ministerul german de interne. Întrucât întregul coridor Brenner este un blocaj absolut sensibil în tranzitul nord-sud, ar trebui să fie clar pentru toată lumea că sunt necesare măsuri suplimentare pentru a preveni prăbușirea traficului în Valea Inn, susține consilierul pentru transporturi tirolez Ingrid Felipe. Pe autostrada Inntal, A12, lângă Kufstein, în medie, de la 4.000 la 5.000 de camioane sunt pe șosea în decurs de 24 de ore. Platter și Felipe își subliniază hotărârea în lupta împotriva posibilelor restanțe din Germania: „Nu vom permite ca Tirolul să devină parcarea Europei”.

BGL și VDA avertizează asupra întreruperii lanțului de aprovizionare

Asociația BGL și Asociația VDA văd cu mare îngrijorare ultimele evoluții în traficul transfrontalier de mărfuri. VDA și BGL propun ca testele rapide efectuate de șoferi să fie acceptate chiar și fără un certificat medical până când sunt disponibile suficiente capacități de testare la frontiere, potrivit unei declarații comune. Aceasta este singura modalitate de a preveni demolarea lanțului de aprovizionare, cu opriri ulterioare de producție în fabricile de automobile și blocaje de aprovizionare în comerțul cu amănuntul.

„Oricine, fără excepție, cere teste negative de coroana pentru transportul de marfă înainte de a intra în țară, trebuie să spună și unde pot fi efectuate aceste teste”, explică purtătorul de cuvânt al consiliului BGL, Prof. Dr. Dirk Engelhardt. „Pe lângă centrele de testare, care trebuie să fie înființate imediat la frontiere, ar trebui acceptate teste rapide efectuate de șoferii de camioane fără certificat medical”, solicită el. “În caz contrar, nu numai că multe rafturi de supermarketuri vor rămâne goale, deoarece ne lipsesc șoferii de camioane, dar liniile de asamblare, în special în industria auto, vor stagna deoarece nu mai poate fi livrată materia primă necesară.”

 

 




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings