UNTRR alături de IRU și mai multe asociații profesionale de transport rutier au solicitat Comisiei Europene să restabilească libera circulație a mărfurilor în UE

UNTRR alături de IRU și asociații profesionale de transport rutier din Germania, Austria, Franța, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Cehă și Polonia au solicitat Comisiei Europene să restabilească libera circulație a mărfurilor în Uniunea Europeană și să acționeze decisiv pentru eliminarea restricțiilor de circulație pentru camioane impuse în Tirol.

 

 

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR, alături de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere – IRU (organizația mondială de transport care reprezintă aproape un milion de companii de transport din Europa fiind totodată prezentă în Asia, Orientul Mijlociu, America de Nord, America de Sud, Africa) și asociațiile profesionale de transport rutier de marfă din Germania, Austria, Franța, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Cehă și Polonia  au transmis recent o scrisoare Președintelui Comisiei Europene, Doamna Ursula von der Leyen solicitând restabilirea liberei circulații a mărfurilor în UE prin acțiuni decisive pentru eliminarea restricțiilor de circulație pentru camioane impuse în Tirol.

Numeroasele măsuri adoptate de Tirol determină obstacole severe la traversarea Alpilor și provoacă probleme considerabile cu întreținerea lanțurilor de aprovizionare în cadrul Uniunii Europene.

Dificultățile sunt cauzate, pe de o parte, de restricția de circulație în timpul nopții pe autostrada Inntal, de la care excepția pentru camioanele Euro VI a fost anulată pe 1 ianuarie 2021 și, pe de altă parte, de înăsprirea restricțiilor de circulație pentru clasa Euro, conform cărora camioanele Euro V, care anterior erau în general scutite, nu mai au voie să circule prin Tirol în timpul zilei. Mai mult, restricția de circulație sectorială, care a fost deja înăsprită de la 1 ianuarie 2020, potrivit căreia anumite grupuri de mărfuri nu mai pot fi transportate pe cale rutieră prin Tirol, cauzează probleme considerabile. În plus, taxa de noapte pentru utilizarea autostrăzii A13 de la Innsbruck până la frontiera Brenner a fost majorată cu 100%, ceea ce nu este în conformitate cu reglementările UE. Din cauza restricției de circulație în timpul nopții și a taxei excesive pe timp de noapte, în mod regulat se face aglomerație la orele dimineții, ceea ce duce la aplicarea măsurii de a permite circulația unui număr limitat de camioane într-o perioadă și interval de timp anume la frontiera germano-austriacă, ducând la întârzieri lungi și situații de trafic periculoase pe partea germană.

Având în vedere înăsprirea restricției de circulație pe timp de noapte pe autostrada Inntal începând cu 1 ianuarie 2021, semnalăm Comisiei Europene faptul că opțiunea de a transfera traficul rutier de marfă către căile ferate, așa cum a promis Tirolul își atinge limitele aici, atât cantitativ, cât și calitativ. Contrar promisiunii Austriei de a furniza suficiente capacități de tren pentru a asigura transportul de mărfuri în UE, conexiunile RoLa prezentate în orarul Rail Cargo Austria (RCA) în fiecare oră pe timp de noapte au fost anulate cu preaviz scurt, fără înlocuire – adesea din motive de cerere insuficientă.

Cu toate acestea, conexiunile RoLa regulate și fiabile sunt esențiale pentru logistica planificabilă. În caz contrar, nu mai este posibil să se garanteze aprovizionarea cu bunuri sensibile la timp pe ambele părți ale Alpilor, pe timp de noapte.

RoLa este în prezent singura alternativă de manipulare a mărfurilor în trafic transalpin pe timp de noapte. În sectorul transporturilor și logisticii, conexiunile fiabile și punctuale sunt esențiale pentru a menține lanțurile de aprovizionare în Uniunea Europeană.

 

 

Mai mult, Tirolul aplică, în mod regulat, măsura permiterii circulației unui număr limitat de camioane într-o perioadă și interval de timp anume la trecerea frontierei Kufstein. Aceasta înseamnă că, în anumite zile, începând cu ora 5 dimineața, doar un număr mic de camioane au voie să intre în Austria în fiecare oră. Cel mai recent, acest lucru a determinat haos în traficul de pe autostrăzile de acces A93 și A8 din partea germană la începutul lunii decembrie, precum și pe 7 și 14 ianuarie 2021 și la o congestie de până la 80 km. Congestia de pe A93, de exemplu, s-a eliberat abia în jurul orei 20:00 (!) pe 14 ianuarie 2021. În această zi, a existat, de asemenea, un accident rutier grav legat de aplicarea acestei măsuri, în care un angajat al departamentului de întreținere al autostrăzii a fost grav rănit în timpul ambuteiajului rutier. Pentru șoferii de camioane, este, de asemenea, inuman să rămână într-un ambuteiaj în trafic pe autostradă până la 9 ore, fără facilități de hrană și fără acces la îngrijirea igienică de bază.

Pe 11 februarie 2021, un studiu al profesorului Hilpold de la Universitatea din Innsbruck privind compatibilitatea UE a restricției de circulație sectoriale din Tirol a fost publicat în numele Camerei de Comerț din Bolzano. Acesta afirmă că actuala restricție sectorială a uneia dintre cele mai importante artere europene de circulație este disproporționată și, în consecință, contrară legislației UE. La fel de inacceptabil este efectul discriminatoriu al reglementării traficului de destinație sau sursă pentru zona centrală tiroleză, care oferă companiilor stabilite în Tirol un avantaj competitiv considerabil față de toți ceilalți concurenți europeni din restul Austriei și din străinătate. Studiul concluzionează, de asemenea, că alternativele rezonabile adecvate pe cale ferată cerute de CEJ nu sunt disponibile. Ar fi necesare o extindere considerabilă și îmbunătățiri calitative pentru ca oferta feroviară să îndeplinească cerințele legale ale UE.

Asociațiile de transport semnatare ale scrisorii către Comisia Europeană au fost uimite să afle că guvernul tirolez – cu referire la calitatea aerului îmbunătățită masiv – a ridicat acum limita de viteză de 100 km / h pentru autoturisme introdusă în 2014 pe autostrada A12 Inntal între Zams și Imst și a crescut-o la 130 km / h. Acest lucru nu ține cont de cerințele UE. Prin urmare, Tirolul nu respectă în mod clar cerințele CEJ. Unul dintre principalele motive pentru condamnarea Austriei de către CEJ în 2011 a fost că restricția de circulație sectorială ar fi fost justificată numai dacă s-ar fi epuizat toate măsurile mai ușor aplicabile. Acestea includ limita de viteză de 100 km / h pentru autoturisme. Afirmațiile repetate ale Tirolului potrivit cărora constrângerile asupra traficului de tranzit cu camioanele sunt inevitabile din cauza calității slabe a aerului din Valea Inn, în același timp cu atenuarea măsurilor mai ușor aplicabile ale unei limite de viteză recunoscute ca atare de CEJ, par a fi neplauzibile în acest context.

Companiile de transport și logistică pe care le reprezentăm au ​​solicitat în mod repetat în trecut și continuă să solicite Comisiei Europene să își îndeplinească sarcina de gardian al tratatelor și să ia măsuri care să restabilească libera circulație a mărfurilor în Uniunea Europeană și, în consecință, să acționeze decisiv împotriva măsurilor tiroleze, cum ar fi restricția de circulație pe timp de noapte, taxa excesivă de drum în timpul nopții, restricția de circulație sectorială, restricția de circulație pe clasa Euro pe autostrada Inntal și măsura de a permite circulația unui număr limitat de camioane într-o anumită perioadă și interval de timp.

Multe întreprinderi mici și mijlocii și angajații acestora sunt din ce în ce mai dezamăgiți de lipsa de acțiune a  Comisiei Europene care nu a răspuns numeroaselor intervenții ale industriei de transport rutier, în timp ce Austria încalcă zilnic libertatea de circulație a mărfurilor care este una dintre cele patru libertăți fundamentale ale Uniunii Europene.

 

 




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings