Lipsa șoferilor de camioane va crește în 2021

În fiecare an, IRU efectuează un sondaj pe opt sute de companii de transport rutier din peste douăzeci de țări din întreaga lume pentru a estima gradul de penurie a șoferilor de vehicule industriale. La 8 martie 2021, a prezentat date pentru 2020, un an special, deoarece pandemia Covid-19 a redus volumul transportului rutier în aproape toate țările. Acest lucru a redus gravitatea problemei. În Europa, procentajul a scăzut de 24% la 7%. Dar problema rămâne, și nu doar în Europa.

Companiile de transport chestionate în cadrul cercetării consideră că deficitul de șoferi va crește în 2021, datorită redresării economiilor și creșterii în consecință a cererii de autocamioane. Antreprenorii europeni se așteaptă la o valoare de 17% și în afara continentului, IRU raportează 18% în Mexic, 20% în Turcia, 24% în Rusia și 30% în Uzbekistan.

Principala cauză, în toate regiunile, este lipsa șoferilor deja pregătiți (astfel 38% dintre respondenți au răspuns), urmatre a condițiilor de muncă dificile și problemelor în atragerea femeilor și a tinerilor. În ceea ce privește femeile, apar rezultate contradictorii. IRU estimează că doar 2% dintre șoferii de camioane sunt femei la nivel global și în multe țări acest procent este în scădere.

Aproape peste tot în lume, procentul șoferilor sub vârsta de douăzeci și cinci de ani scade: 5% în Europa și Rusia, 6% în Mexic și 7% în Turcia. Vârsta medie la nivel global se apropie de cincizeci și crește în fiecare an. IRU subliniază paradoxul care arată în multe țări o rată a șomajului în rândul tinerilor care depășește treizeci la sută. Așadar, atragerea tinerilor la volan ar trebui să fie simplă. „Cu toate acestea, vârsta minimă pentru șoferii profesioniști este de 21 de ani sau mai mare în multe locuri, creând un decalaj mare între terminarea scolii și perioda de scolarizare pentru a deveni sofer profesionist. Guvernele ar trebui să stabilească vârsta minimă pentru șoferii instruiți la 18 ani, formarea începând de la 17 ani, pentru a debloca întregul potențial al profesiei de șofer profesionist”, scrie asociația.

 

 

Alte intervenții solicitate de IRU sunt investiții mai mari în locuri de parcare sigure pentru vehicule industriale (care ar putea atrage mai multe femei) și dezvoltarea cursurilor de formare și certificare. Recent, asociația a prezentat o Cartă privind tratamentul șoferilor.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings