Vârsta maximă pentru a conduce un vehicul industrial în Italia este de 68 de ani, ceea ce reprezintă limita pentru menținerea licenței C sau CE. Cei care nu renunță cer posibilitatea de a rămâne la volanul unui camion chiar și după aceasta varsta. Silvano De Longhi din Treviso, care va împlini 68 de ani în câteva luni, a trimis o petiție Comisiei Europene pentru a solicita prelungirea permisului de conducere C și CE chiar și după această vârstă, afirmând că acest lucru este posibil și în alte țări ale UE. Cererea a fost semnată de ceilalți șapte colegi ai săi, scrie presa de la Treviso.
De Longhi a cerut Comisiei să inițieze o anchetă preliminară asupra acestei discriminări. Următorul pas este de a trimite o petiție și către cea de-a noua Comisie de transport a Camerei, solicitând adaptarea legislației italiene cu cea a altor țări europene, care ar fi, de asemenea, o modalitate de a aborda lipsa șoferilor.
Șoferul scrie că „contrar credinței populare, indicele de pericol, în funcție de clasa șoferului responsabil, scade odată cu creșterea vârstei. De fapt, șoferii mai în vârstă sunt, în medie, mai precauți și mai puțin supuși unor factori, precum viteza mare, care au cel mai mare impact asupra pericolelor de conducere, circumstanță care este coroborată de statistici. Doar 6% dintre șoferii implicați în accidente rutiere au de fapt peste 65 de ani ”.
La începutul lunii martie, o patrulă a Poliției Rutiere din Darfo Boario Terme a oprit un camion articulat, găsind un bărbat de 70 de ani care îl conducea. Pentru această încălcare, precum și pentru suprasolicitare, șoferul a primit o amendă de 1200 de euro și suspendarea permisului de conducere de la patru la opt luni.