Traton investește 1,6 miliarde de euro în vehicule electrice

Producătorul de vehicule comerciale a decis să investească un total de 1,6 miliarde Euro în cercetarea și dezvoltarea vehiculelor electrice până în 2025. O investiție în e-mobilitate de 1 miliard EUR a fost planificată inițial în această perioadă. În același timp, TRATON reduce  investițiile în unitățile convenționale pentru ca acestea să reprezinte mai puțin de o cincime din dezvoltarea produselor sale în 2025. Aceasta înseamnă că până atunci, cota de dezvoltare a produselor dedicată mobilității electrice se va dubla.

„TRATON pune accentul pe camioanele electrice. Această tranziție nu se va întâmpla peste noapte. Va fi gradual, durabil și în conformitate cu extinderea rețelei necesară. Dacă nu există o infrastructură de încărcare, aceasta nu va funcționa “, a declarat Matthias Gründler, CEO TRATON SE.

Brandurile TRATON GROUP și-au stabilit deja obiective concrete pentru 2025 și 2030: vehiculele electrice vor reprezenta aproximativ 10% din vânzările de unități europene ale Scania în 2025, jumătate din noile autobuze MAN fiind, de asemenea, echipate cu un sistem de acționare electrică până la aceeași dată. Până în 2030, fiecare al doilea vehicul vândut de Scania va fi alimentat electric și cel puțin 60% din camioanele de livrare MAN și 40% din camioanele sale grele vor fi cu emisii zero.

Când vine vorba de combustibili alternativi, accentul principal al TRATON este pe vehiculele electrice cu baterii. Cu toate acestea, tehnologia hidrogenului poate intra în propriile sale nișe. De cele mai multe ori, camioanele electrice pure își vor depăși performanțele cu hidrogenul ca soluție mai eficientă din punct de vedere al costurilor și mai ecologică pentru camioane, în special pentru camioanele de distante lungi. „Acest lucru se datorează faptului că, în comparație cu camioanele electrice alimentate numai de baterii, camioanele cu hidrogen au un dezavantaj major: doar un sfert din producția de energie este utilizată în cele din urmă pentru alimentarea vehiculului, celelalte trei sferturi fiind pierdute pe parcurs de la sursa de energie la drum. Acesta este invers pentru camioanele electrice ”, a explicat CEO-ul TRATON, Matthias Gründler.

Auziți adesea că vehiculele alimentate cu hidrogen sunt concepute special pentru transportul pe distante mari și camioanele electrice  pe distanțe scurte. CEO-ul TRATON a declarat ca, acest lucru nu este adevărat. În schimb, el crede că profitabilitatea unui camion electric și amortizarea bateriilor sale se reduc la o utilizare constantă și grea. Și acest lucru este valabil mai ales în transporturile grele pe distanțe lungi. Acestea fiind spuse, camioanele cu hidrogen sunt, de asemenea, susceptibile să intre pe piață în următorii zece ani. Luați, de exemplu, autocare pe distanțe lungi, ale căror scurte opriri pe traseu nu sunt suficiente pentru a le reîncărca bateriile. Camioanele cu hidrogen pot juca, de asemenea, un rol în regiunile în care hidrogenul verde este deosebit de ieftin, să zicem în apropierea parcurilor eoliene din Marea Nordului sau în porturi.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings