Sistemul de taxare telematică germană Maut se bazează pe sute de camere situate de-a lungul rețelei de drumuri și autostrăzi care detectează numerele de inmatriculare a vehiculelor industriale pentru a verifica dacă au plătit taxa pe baza kilometrilor parcurși. Acum, guvernul federal german dorește să utilizeze această rețea de detectare pentru a descoperi cazuri de cabotaj rutier ilegal și alte încălcări care implică transportul rutier. Acest lucru a fost anunțat de deputatul german Udo Schiefner, precizând că această măsură ar putea intra în vigoare din octombrie 2021. Asociația germană de transport Bgl a declarat că este în favoarea acestuia.
Controlul ar fi efectuat de către inspectorii de birouri B.A.G., care cu ajutorul sistemului Maut vor putea ști când a intrat un vehicul industrial în Germania și când a plecat, permițând identificarea oricăror nereguli la cabotaj, dar și respectarea timpilor de conducere.
Legea va fi prezentată Bundestag pe 20 mai, cu scopul de a o face operațională de la 1 octombrie.