Daimler Trucks începe testarea riguroasă a camioanelor cu pile de combustie pe bază de hidrogen

Daimler Trucks se concentrează pe dezvoltarea pilelor de combustibil alimentate cu hidrogen pentru electrificarea vehiculelor sale și asigurarea unui transport flexibil pe distanțe lungi. Ne-am propus să atingem o autonomie de până la 1.000 de kilometri și chiar mai mult, fără opriri pentru realimentare.

La sfârșitul lunii aprilie, producătorul de camioane a început să efectueze teste riguroase ale prototipului îmbunătățit Mercedes-Benz GenH2, ce a fost prezentat în 2020. Aceasta marchează o bornă importantă spre producția de serie. În timpul acestor teste, inginerii de la Daimler Trucks probează camionul cu sistem de propulsie pe bază de pile de combustie. Seria extinsă de teste la care este supus vehiculul și componentele sale se concentrează, printre altele, pe aspecte ce țin de funcționarea continuă, în condiții meteorologice și de drum diferite, precum și în timpul diverselor manevre de conducere.

Conform planului de dezvoltare al Daimler Trucks, noul camion îmbunătățit va fi testat și pe drumurile publice înainte de sfârșitul anului. Testele în condiții reale de transport, la clienți, sunt programate să înceapă în 2023. Se așteaptă ca primele camioane GenH2 produse în serie să fie predate clienților începând din 2027.

Martin Daum, președinte al consiliului de administrație al Daimler Truck AG și membru al consiliului de administrație al Daimler AG: „Urmărim în mod constant strategia tehnologică pentru electrificarea camioanelor noastre. Vrem să le oferim clienților noștri cele mai bune camioane neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 – alimentate fie cu baterii, fie cu pile de combustie pe bază de hidrogen, în funcție de aplicație. Totul decurge conform planurilor și sunt încântat că testarea riguroasă a camionului GenH2 a început cu succes.”

„Sistemele de propulsie pe bază de pile de combustie alimentate cu hidrogen vor deveni indispensabile pentru transportul rutier pe distanțe lungi, neutru în materie de CO2. Acest lucru este confirmat și de numeroșii noștri parteneri cu care lucrăm intens pentru a pune această tehnologie pe șosele, la vehiculele de serie. Mai mult, un impuls considerabil este generat de angajamentul clar al autorităților germane și europene pentru sprijinirea utilizării hidrogenului în transportul rutier de mărfuri. Sprijinul politic joacă un rol important în promovarea creării unei infrastructuri pentru hidrogenul verde și în realizarea unei soluții viabile din punct de vedere economic pentru folosirea camioanelor cu pile de combustie de către clienții noștri ”, adaugă Daum.

Testare exigentă pentru o performanță operațională de 1,2 milioane de kilometri

Inginerii de dezvoltare de la Daimler Trucks proiectează camionul GenH2 astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate ca un Mercedes-Benz Actros convențional. Aceasta înseamnă 1,2 milioane de kilometri pe șosea, pe o perioadă de zece ani și un total de 25.000 de ore de funcționare. De aceea, GenH2 Truck trebuie să treacă prin teste extrem de riguroase – la fel ca orice altă nouă generație Actros. În primele câteva săptămâni de testare, GenH2 a parcurs deja sute de kilometri pe un stand de testare și a trecut prin multe situații extreme ce simulează condițiile de operare din viața reală, punând la încercare, de exemplu, sistemul de frânare de urgență.

Un concept de vehicul complet nou și componente noi

Camionul GenH2 a fost reproiectat din temelii. Acum are componente complet noi, pe care dezvoltatorii se concentrează în mod special în timpul testelor. Aceste componente includ sistemul cu pile de combustie, sistemul de propulsie complet electric și toate sistemele asociate, cum ar fi cel de aer condiționat. În plus, greutatea și poziționarea specifică a noilor componente au impact asupra proprietăților vehiculului. Drept urmare, vibrațiile cauzate de drumurile accidentate, de exemplu, și mai ales de situațiile extreme, se resimt diferit decât în cazul vehiculelor convenționale. Pentru a obține informații detaliate, prototipul actual este încărcat în timpul testelor cu o sarcină utilă de până la 25 de tone pentru o greutate totală a vehiculului de aproximativ 40 de tone, care corespunde specificațiilor planificate pentru producția de serie a camionului GenH2.

Hidrogenul lichid oferă multe avantaje

Daimler Trucks preferă să utilizeze hidrogen lichid, care are o densitate de energie mult mai mare în raport cu volumul, comparativ cu hidrogenul gazos. Drept urmare, rezervoarele unui camion cu pile de combustie care utilizează hidrogen lichid sunt mult mai mici și, datorită presiunii mai mici, sunt semnificativ mai ușoare. Acest lucru permite mai mult spațiu de încărcare și o sarcină utilă mai mare. În același timp, se poate transporta mai mult hidrogen, ceea ce mărește semnificativ autonomia camioanelor. Acest lucru face ca seria GenH2 Truck să fie potrivită pentru transportul pe distanțe lungi, în care consumul zilnic de energie este ridicat, nefiind mai prejos decât camioanele diesel convenționale.

Experții de la Daimler Trucks continuă dezvoltarea tehnologiilor de rezervoare pentru hidrogen lichid pe baza unui plan de dezvoltare predefinit. Până la sfârșitul anului, inginerii intenționează ca noul sistem de rezervoare pentru hidrogen lichid să fie suficient de matur pentru a fi utilizat exclusiv la viitoarele teste ale camionului, până la atingerea etapei de producție în serie. Până atunci, testarea internă extinsă a camionului GenH2 va utiliza un sistem de rezervoare pentru hidrogen gazos ca soluție intermediară. Prin această măsură, Daimler Trucks demonstrează astfel că ambele variante de hidrogen – gazos și lichid – pot fi implementate tehnic.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings