MAN transportă containere în mod autonom în Hamburg

MAN Truck & Bus și Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) au încheiat cu succes proiectul comun Hamburg TruckPilot, o bornă simbolică în transportul automatizat de containere. Condusul autonom are potențialul de a face transport de marfă mai sigur, mai eficient și mai sustenabil.

”Proiecte pilot precum Hamburg TruckPilot demonstrează că utilizarea camioanelor autonome este fezabilă tehnologic și poate fi integrată eficient în procesele logistice. Condusul autonom va schimba jocurile în transport. În strânsă cooperare cu clienți și parteneri, testăm soluții practice de automatizare, cu scopul de fi pregătiți să lansăm producția de serie a camioanelor autonome în 2030”, a declarat Dr. Frederik Zohm, responsabilul MAN pentru Cercetare și Dezvoltare, la congresul ITS 2021, unde a prezentat rezultatele detaliate ale proiectului Hamburg TruckPilot.

La rândul său, Angela Titzrath, CEO al HHLA, a subliniat că parteneriatul cu MAN este un pas necesar în modelarea viitorului industriei de transport: ”Condusul autonom se apropie, iar HHLA se pregătește pentru el. Logistica 4.0 oferă oportunități la nivel global, dar pentru a le utiliza trebuie să fim curajoși și deschiși la schimbare. Condusul autonom și Hamburg TruckPilot sunt exemple bune de procese transformatoare la care vrem să participăm activ”.

Hamburg TruckPilot: muncă de pionierat în cooperare

MAN Truck & Bus și Hamburger Hafen und Logistik AG au încheiat cu succes proiectul Hamburg TruckPilot în vara lui 2021. Obiectivul proiectului de trei ani, parte a unui parteneriat strategic de mobilitate între orașul Hamburg și Volkswagen AG, a constat în dezvoltarea și testarea practică a unui camion autonom pentru manipularea de containere în terminalul HHLA Altenwerder (CTA). În timpul curselor, partenerul logistic Spedition Jakob Weets e.K. din Emden a transportat un container de 40 de picioare pentru Volkswagen Group Logistics la terminalul CTA din Portul Hamburg. În port, camionul a funcționat autonom în zona terminalului, circulând lin în traficul mixt, alături de alți utilizatori ai drumurilor. El a mers independent până la destinația din linia de stocare în bloc și a manevrat singur cu spatele, cu mare precizie, în poziția de parcare. După manipularea containerului, călătoria înapoi la poarta de intrare în terminal a fost încheiată tot autonom. În afara terminalului, șoferul companiei de transport Jakob Weets e.K. a preluat din nou controlul complet.

Till Schlumberger, manager de proiect la HHLA responsabil pentru Hamburg TruckPilot, a explicat clar ce realizare tehnologică de pionierat a fost acest test încheiat cu succes: ”Cu procesele sale înalt automatizate, HHLA Container Terminal Altenwerder este mediul ideal pentru testarea acestei tehnologii promițătoare. Facilitățile noastre operează non-stop, 360 de zile pe an. Totuși, integrarea sigură a camioanelor autonome în procesele din terminal este o provocare majoră, deoarece transportul autonom și cel clasic interacționează. Cu Hamburg TruckPilot, am putut demonstra că această aplicație este posibilă și promițătoare în practică”.

Sebastian Völl, managerul proiectului Hamburg TruckPilot din partea MAN Truck & Bus, a fost foarte mulțumit de rezultatele testelor practice din Portul Hamburg. ”Când prototipul de camion autonom a manevrat independent în linia de stocare în bloc pentru prima dată, am văzut că putem îndeplini cerințele privind precizia. Iar condusul în zona terminalului, alături de multe alte camioane controlate manual, ne-a arătat că senzorii, detecția mediului înconjurător și sistemele de automatizare interacționează perfect. Când primul container cu încărcătură reală a fost ridicat de pe șasiu în timpul testelor practice, am fost foarte mândru de întreaga echipă. Putem folosi această experiență pentru proiectele viitoare”.

Germania, un vector al inovației

De exemplu, în vederea viitoarelor teste de condus autonom între două centre logistice, partenerii au colectat deja date valoroase în timpul călătoriilor efectuate manual, pe autostrada A7, între terminalul de containere Weets din Soltau și Portul Hamburg, pe o distanță de 70 km. Asemenea teste practice, însoțite de șoferi de siguranță, vor putea fi făcute și în afara drumurilor închise, grație Legii condusului autonom din Germania.

În Iulie 2021, Germania a devenit prima țară care a ratificat o lege a condusului autonom. Aceasta permite, în principiu, utilizarea de vehicule autonome de nivelul 4 monitorizate în zone operaționale definite, precum traficul dintre două terminale logistice.

Privire spre viitorul transportului de marfă

Pentru transportul de marfă, camioanele autonome aduc o gamă largă de avantaje. Ele au potențialul de a face transportul mai eficient, mai ieftin, mai sustenabil și, peste toate, mai sigur. Pentru Container Logistics 4.0 și Industry 4.0, camioanele autonome reprezintă un element important. Ele reprezintă și o soluție la criza de șoferi care cauzează probleme tot mai mari pentru companiile de transport.

Pentru a dezvolta și mai mult automatizarea, MAN plănuiește să lanseze succesiv mai multe proiecte de dezvoltare a transportului autonom hub-to-hub. De la mijlocul decadei ar putea apărea primele teste cu camioane autonome MAN integrate în procesele logistice ale clienților. Obiectivul este de a putea comercializa soluții de transport autonom produse în serie începând din 2030. Combinate cu tehnologiile de propulsie fără emisii, camioanele autonome nu au doar potențialul de a crește siguranța și eficiența operațiunilor logistice, ci pot contribui și la reducerea emisiilor de CO2 în transportul de marfă.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings