Renault Trucks face față provocării de a reduce consumul de combustibil și emisiile de CO 2 . Producătorul își echipează gamele T, T High, C și K cu noi motoare DE11 și DE13. Împreună cu integrarea tehnologiilor avansate, precum Turbo Compound, și a serviciilor dedicate, acestea pot reduce consumul cu până la 10%.
Renault Trucks a adus schimbări majore în 2021 la gamele sale T, T High, C și K în ceea ce privește designul, confortul la volan și confortul la bord. Producătorul continuă această evoluție odată cu apariția noilor motoare Euro VI Step E, DE11 și DE13 de 11 și 13 litri care, combinate cu integrarea noilor tehnologii și servicii dedicate, asigură economii de combustibil de până la 10% față de generația anterioară. a motoarelor Renault Trucks.
Noua generație de motoare Renault Trucks Euro VI Step E, DE11 și DE13, încorporează noi tehnologii care reduc semnificativ consumul de combustibil și emisiile de CO 2 .
Pentru o combustie îmbunătățită, motoarele DE11 și DE13 dispun de tehnologia brevetată Wave Piston. Prin redirecționarea flăcărilor în interiorul vasului de ardere, această soluție permite o mai bună utilizare a oxigenului disponibil și, prin urmare, o ardere mai bună. Motoarele sunt, de asemenea, echipate cu injectoare noi cu precizie îmbunătățită, care sunt adaptate noii arderi.
Pentru a îmbunătăți eficiența, Renault Trucks s-a concentrat și pe reducerea pierderilor prin frecare: bielele, pistoanele și arborele cotit au fost reproiectate, iar controlul gazului din carter a fost optimizat. De asemenea, a fost dezvoltat un nou turbocompresor cu rulmenți cu bile de înaltă performanță, cu timp de răspuns îmbunătățit și o pompă de ulei cu debit variabil combinată cu ulei cu vâscozitate scăzută.
Nu în ultimul rând, Renault Trucks a optat pentru un sistem optimizat de post-tratare și o nouă unitate de control al motorului.
Pentru performanțe optime, Renault Trucks T, T High și C pot fi echipate opțional cu motorul DE13 TC, dotat cu tehnologia Turbo Compound, care asigură economii semnificative de combustibil fără a compromite manevrabilitatea sau viteza comercială.
O turbină suplimentară, poziționată în aval de turbocompresor, transformă energia reziduală conținută în gazele de eșapament în energie mecanică și o transmite arborelui cotit sub formă de cuplu suplimentar al motorului.
Prin urmare, Turbo Compound permite atingerea unor niveluri mai mari de cuplu la turații mai mici ale motorului. Pe autostradă, sub controlul vitezei de croazieră și la deplasarea în deal, o viteză constantă poate fi menținută fără a fi nevoie să reducă viteza.
Vehiculele sunt echipate cu noua generație de cutie de viteze Optidriver, care încorporează un nou calculator, un nou software de control și un nou dispozitiv de acționare a ambreiajului pentru o schimbare mai lină și mai rapidă a vitezelor.