Camioanele electrice cu baterii sunt viitorul nostru

Studiul de fezabilitate ”Livrările cu camioane cu baterii 2021” publicat recent ca parte a proiectului ”ZeroEmissionDeliveries” din Berlin ilustrează potențialul uriaș al camioanelor electrice cu baterii.

Fraunhofer ISI a pregătit studiul în numele Transport & Environment (T&E). MAN Truck & Bus salută rezultatele studiului și subliniază importanța sprijinului guvernamental pentru infrastructura publică și privată de încărcare ca un factor decisiv pentru implementarea camioanelor electrice.

Primul studiu de fezabilitate despre electrificarea livrărilor regionale se bazează pe 9.500 de curse reale, efectuate cu 224 de camioane de peste 12 tone. Studiul comandat de Transport & Environment arată că electrificarea transportului rutier de marfă este deja posibilă pe termen scurt și promite beneficii economice pentru companii. Fezabilitatea economică și tehnică a fost examinată utilizând exemplul practic al logisticii Grupului REWE în regiunea de nord-est a Germaniei. Rezultatul: aproape 60% din flota REWE din regiunea de NE poate fi deja electrificată. Pentru aproximativ 40% din cazuri, trecerea la camioane electrice este asociată și cu avantaje economice.

Andreas Tostmann, CEO al MAN Truck & Bus, este mulțumit de rezultatele studiului, dar face și un apel către politicieni: ”Dezvoltarea infrastructurii de încărcare trebuie să fie o prioritate de top, susținută de stat. Pe termen mediu, legiuitorii ar trebui să decidă și accesul preferențial al camioanelor cu emisii zero în orașe”. În plus, o rețea principală de încărcare de mare capacitate (700-1.000 kW) ar trebui înființată pe autostrăzile europene până în 2025, mai spune Andreas Tostmann.

Dr. Patrick Plötz a condus studiul de fezabilitate, iar din punctul său de vedere, acestea sunt cele mai importante descoperiri: ”După evaluarea tuturor celor 9.500 de curse către peste 540 de centre logistice, este clar că autonomia actuală a camioanelor electrice este deja suficientă pentru toate cursele urbane analizate și aproape jumătate dintre cursele regionale. Cu o planificare optimizată a rutelor și puncte de încărcare intermediară, potențialul este și mai mare. Electrificarea rămâne însă în continuare o provocare pentru camioanele de peste 26 de tone, cu rute zilnice foarte lungi”.

Datorită gradului înalt de substituibilitate și a posibilelor avantaje de cost, una dintre recomandările studiului este ca operatorii de camioane să examineze deja conversia flotelor pentru operațiuni urbane și regionale la electricitate.

MAN Truck & Bus a primit rezultatele studiului cu mare interes, deoarece ele confirmă experiența și analizele proprii. Pe lângă electrificarea traficului urban, deja posibilă în prezent, aproximativ 50% dintre rutele regionale sunt compatibile cu specificațiile camioanelor electrice. Cum studiul este făcut pe o perioadă scurtă, până în 2023, devine clar că în anii viitori, o tehnologie îmbunătățită a bateriilor ar permite ca și mai multe rute să devină posibile și economice cu camioane electrice. ”Din punctul meu de vedere, o concluzie importantă a studiului este că operatorii de flote pot electrifica deja rutele viabile, trecerea de la camioanele diesel la cele BEV aducându-le în multe cazuri și avantaje economice”, a adăugat Michael Treier, șeful departamentului de Vânzări Camioane cu Propulsii Alternative al MAN Truck & Bus, care a fost implicat și în studiu.

Ekaterina Boening, manager de proiect pentru studii de fezabilitate al T&E Germania, sumarizează rezultatele după cum urmează: ”Electrificarea transportului rutier de marfă este posibilă și aduce avantaje economice pentru companii. Următorul Guvern federal nu ar trebui să fie distras de pseudo-soluții precum biocarburanții, carburanții sintetici sau camioanele cu gaz, deoarece aceasta ar fi doar o pierdere de timp și de bani”.




Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings