Noile reglementări Corona in Germania privind obligația unui control 3G la locul de muncă provoacă stupoare în industria transporturilor. Criticii consideră că cerințele noilor norme, sunt nefuncționabile și se tem de o înăsprire în continuare a blocajelor de livrare.
Cerința de control 3G pentru locurile de muncă a intrat în vigoare pe 24 noiembrie. Dar noile reglementări din Legea privind protecția împotriva infecțiilor nu sunt aplicabile pentru sectorul mobilității și logisticii, critică nu doar Forumul German al Transporturilor (DVF). Reglementarea 3G are sens pentru locurile de muncă staționare, subliniază directorul general DVF, Florian Eck. „Există o amenințare de blocare în lanțul de aprovizionare în sectorul mobil”, a avertizat el.
Testele înainte de livrare sunt cu greu posibile. Soferi din țări precum Belarus, Rusia sau Ucraina în special sunt adesea imunizați cu vaccinul rusesc Sputnik, care nu este aprobate în UE.
Excepție pentru personalul de transport
Eck solicită excepții pentru personalul din transport. În plus, capacitățile de testare la granițe ar trebui extinse. „Dacă nu există reguli de excepție, de data aceasta nu vor fi blocaje la granițe, ci la porțile centrelor logistice”, spune Eck.
Asociația Federală de Expediție și Logistică (DSLV) vede situația în același mod. „Procedura încercată și testată a UE Green Lane pentru transportul mărfurilor către granițele inter-europene nu se aplică la porțile fabricii”, critică directorul general DSLV Frank Huster. Și el solicită urgent reglementări speciale care să se aplice cel puțin companiilor cu concepte cuprinzătoare de igienă. De asemenea, șederea șoferilor în sediul companiei străine este foarte scurtă, explică Huster.
În fiecare zi, mii de șoferi de camion livrează mărfuri la terminalele logistice sau le ridică de acolo, majoritatea vin din străinătate, argumentează șeful DSLV. Este de previzibil că clienții din industrie și comerț se vor confrunta și cu limite practice dacă trebuie să înregistreze toate contactele cu șoferii externi la sediul lor, odată cu implementarea noilor reguli germane 3G.
Rainer Schmitt, directorul general al Logistik Schmitt din Bietigheim din Baden, a declarat ca o mare parte a flotei sale de 80 de vehicule pleacă duminică seara din diverse depozite. Nu există posibilitatea de a face teste sub supraveghere. „Din punct de vedere organizațional, acest lucru nu este posibil”, spune el. Și să stai la coadă cu un camion la un centru de testare, de asemenea, nu reprezinta o opțiune viabila.
Compania a fost deja anuntata de mai mulți clienți că, dacă nu vor respecta noua norma 3G, vehiculele nu vor mai avea voie să intre în depozit. „Dacă expeditorii impun acest lucru acum, nu am de ales decât să retrag vehiculele”, spune el. Pe fondul penuriei de șoferi, aceasta masura este absurdă, iar din punct de vedere economic reprezinta o problemă uriașă.