Utilizarea vehiculului de 40 de tone arată potențialul camioanelor electrice pentru livrarea mărfurilor comerciale. Pentru o distanță de 300 de kilometri, când era complet încărcat, este necesară o singură încărcare prin infrastructura de încărcare existentă la fiecare livrare și intoarcere la baza.
Sennder și Cabot au încheiat un parteneriat pentru a investi în transport transfrontalier, fără emisii, cu camioane electrice în Europa. Într-un proiect pilot pentru proiecte electrice, Sennder a efectuat un transport de peste 17,2 tone de bunuri industriale pentru Cabot de la Botlek din Olanda, la Anvers, Belgia și înapoi la bază pentru prima dată. Aceasta corespunde unei distanțe de peste 300 de kilometri. Împreună, partenerii doresc să contribuie la accelerarea durabilității în sectorul logistic.
Scopul proiectului-pilot este de a testa performanța pe termen lung a camioanelor electrice de 40 de tone pentru a stabili calea către un transport fără emisii. Breytner Post, un operator de camioane electrice fără emisii, a oferit vehiculului de 40 de tone cu o autonomie la încărcare de 150 de kilometri și o greutate maximă de transport de 50 de tone, în cooperare cu partenerul său în joint venture Hn Post & Zonen. Camionul greu a funcționat în întregime cu electricitate. Potrivit companiilor, a fost necesară o singură taxă pentru fiecare dus-întors pentru mai puțin de două ore. Acestea au avut loc în Olanda, o țară cu una dintre cele mai dense infrastructuri de încărcare din lume. Proiectul pilot arată potențialul camioanelor electrice pentru transport în Europa: Infrastructura de pe autostrăzi poate fi parcursă pe mai mult de 300 de kilometri cu un camion de 40 de tone.