Daimler Truck a a înregistrat o creștere cu 20% a vânzărilor de camioane și autobuze în 2021

Daimler Truck Holding AG („Daimler Truck”) anunță că și-a atins obiectivele financiare pentru 2021, în ciuda provocărilor privind lanțul de aprovizionare și prelungirea contextului pandemic. Compania și-a concentrat eforturile asupra îmbunătățirii profitabilității și, în 2021, a înregistrat o creștere cu 20% a vânzărilor de camioane și autobuze, având 455.400 de unități vândute la nivel global, comparativ cu 378.300 unități în 2020.

Daimler Truck a avut o revenire financiară generală, care s-a datorat redresării vânzărilor pe cele mai importante piețe, în special în prima jumătate a anului 2021, dar și datorită politicii de reducere a costurilor. Constrângerile pe lanțul de aprovizionare au descurajat cererea crescută și au redus producția,  limitând creșterea volumului de vehicule grele, în special pentru piețele din America de Nord și Europa. În 2021, veniturile companiei au fost de 39,8 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020, când a fost înregistrat un venit de 36,0 miliarde de euro. Creșterea este susținută de extinderea semnificativă a volumului de unități vândute.

Pe fondul unei cereri crescute pe toate segmentele, în 2021 au existat 590.000 de unități comandate, o creștere cu 37% față de 2020, când au fost comandate 430.500 unități. Mai mult decât atât, creșterea vânzărilor, rectificarea prețului net și măsurile de reducere a costurilor au condus la o evoluție favorabilă a veniturilor și a marjei profitului operațional (RoS).

Indicatorul EBITDA ajustat, care reprezintă profitul înainte de dobânzi, taxe și impozite, a crescut semnificativ ajungând la 2,552 miliarde de euro, după ce, în 2020, a fost de 657 milioane de euro. Pentru segmentul industrial, RoS ajustat în 2021 a fost de 6,1%, comparativ cu 1,9% în 2020, iar fluxul de numerar în 2021 a fost de 1,556 miliarde de euro, față de 1,781 milioane de euro în 2020.

În ceea ce privește rezultatele obținute în România, Mercedes-Benz Trucks & Buses România este lider de piață pentru cel de-al optulea an consecutiv, cu o cotă de piață de 23,14% pentru segmentul de camioane și 1.508 înmatriculări noi, în creștere cu 47% față de anul precedent. Pe segmentul comparativ de autobuze și autocare compania a înregistrat o cotă de piață de 44,41% și 135 înmatriculări noi, clasându-se de asemenea în fruntea clasamentului.

Perspective pentru 2022

Daimler Truck preconizează o normalizare a condițiilor economice de pe cele mai importante piețe și estimează că actualul context, care include războiul din Ucraina și pandemia Covid-19, nu va avea un impact negativ asupra dezvoltării generale a pieței. Cu toate acestea, prelungirea crizei semiconductorilor și constrângerile permanente pe lanțul de aprovizionare vor continua să afecteze vânzările, în principal în prima jumătate a anului. Luând în considerare America de Nord și Europa, compania estimează că în 2022 vor exista comenzi pentru 255.000-295.000 de unități pentru piața nord-americană și între 240.000-280.000 de solicitări pentru piața europeană. Pentru zona de logistică industrială, Daimler Truck anticipează o creștere a vânzărilor într-un interval cuprins între 500.000 și 520.000 de unități. Compania se așteaptă la o creștere semnificativă a veniturilor la nivel de grup în 2022, la un interval cuprins între 45,5 și 47,5 miliarde de euro. În ceea ce privește EBITDA ajustat, Daimler Truck se așteaptă, de asemenea, la o creștere semnificativă, iar legat de marja profitului operațional (RoS) ajustat pentru afacerile industriale, Daimler Truck anticipează un procent cuprins între 7 și 9%.

„La scurt timp după izbucnirea războiului din Ucraina, Daimler Truck a decis suspendarea completă a afacerilor în Rusia. Suntem alături de oamenii din Ucraina și sperăm că acest război se va încheia curând. Oferim sprijin activ organizațiilor umanitare și suntem alături de inițiativele de ajutorare, mulțumindu-le angajaților noștri pentru implicarea de care au dat dovadă în această perioadă”, a declarat Martin Daum, președintele Consiliului de Administrație al Daimler Truck.

Daimler Truck estimează că lanțurile de aprovizionare ale companiei nu vor fi afectate semnificativ de război. Cheltuielile rezultate în urma întreruperii activității din Rusia nu sunt recurente și vor fi considerate în afara rezultatului operațional din primul trimestru al anului. Efectele operaționale previzionabile în prezent, cum sunt oprirea activității în Rusia, precum și costurile mai mari ale materiilor prime și ale energiei, sunt incluse în estimările pentru 2022.

„Privind anul trecut din perspectiva afacerilor, pot spune foarte clar că 2021 a fost un an extraordinar pentru Daimler Truck. Îmi exprim recunoștința și sunt foarte mândru de tot ceea ce a realizat echipa noastră. În ciuda pandemiei COVID-19 și a dificultăților pe lanțul de aprovizionare, ne-am atins obiectivele financiare. În plus, separarea de Mercedes-Benz Group AG a fost un pas istoric, gestionat prudent, cu mult succes. Începând din această săptămână suntem noul membru al indicelui bursier DAX. Pentru 2022, ne vom concentra atenția asupra factorilor care ne ajută în atingerea profitului potențial și a transformării sustenabile, prin implementarea strategiei duale de electrificare. Ne luam angajamentul să facem din primul nostru an, în calitate de companie independentă, unul de succes”, a spus Martin Daum, Președintele Consiliului de Administrație al Daimler Truck.

Jochen Goetz, CFO Daimler Truck: „În 2021 ne-am îmbunătățit semnificativ profitabilitatea. Acest lucru a fost determinat de creșterea volumelor de vânzări și de o activitate îmbunătățită pe partea de vehicule rulate și revândute, în timp ce costurile mai mari ale materiilor prime și constrângerile lanțului de aprovizionare au avut efecte negative. Îmbunătățirea structurală a costurilor în 2021 a fost, de asemenea, o realizare majoră. În continuare, rămânem pe deplin fideli față de ambițiile de profitabilitate pe care ni le-am stabilit pentru 2025 și continuăm să lucrăm intens pentru a ne atinge toate țintele strategice. În 2022, ne așteptăm să creștem, din nou, profitabilitatea ajustată a vânzărilor și să facem un alt pas către ambițiile noastre pentru 2025. Având în vedere incertitudinea cu privire la evoluția viitoare a pandemiei de COVID-19, provocările continue asupra lanțului de aprovizionare și impactul potențial al războiului din Ucraina asupra economiei globale, este important să subliniem că începem 2022 cu o poziție financiară puternică.”

În 2021, cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale Daimler Truck, au fost în valoare de 1,574 milioane euro, nivel similar cu anul precedent. Daimler Truck a continuat practica de investiții în zona de cercetare și dezvoltare și a dublat eforturile asupra inovațiilor pe care compania le consideră importante în susținerea strategică a transportului sustenabil și a reducerii emisiilor CO2. Alte domenii de interes includ autonomia și dezvoltarea generațiilor viitoare pentru autocamioanele din portofoliu.

Daimler Truck intenționează să reducă cheltuielile R&D și CapEx (cheltuielile de capital) cu 15% până în 2025, comparativ cu nivelul din 2019, în ciuda necesității de a crește investițiile în tehnologiile ZEV (vehicule cu emisii zero). În consecință, compania a aplicat cu strictețe procesul de alocare a capitalului, concentrându-se pe randamentele viitoare, precum și pe ambițiile de transformare ale companiei. În 2021, Daimler Truck a redus deja R&D și CapEx cu 18% față de 2019. Reducerea investițiilor legate de ICE (motoare cu combustie internă) a avut un avans în comparație cu accelerarea necesară a investițiilor ZEV, prin urmare obiectivul de reducere cu 15% rămâne valabil pentru 2025.

Companie lider în industria transporturilor  125 de ani

Fondatorii Daimler Truck au făcut pionierat în industria modernă de transport cu camioanele și autobuzele lor în urmă cu 125 de ani. Astăzi, compania este unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale cu acoperire globală și are peste 40 de unități de producție în întreaga lume și aproximativ 100.000 de angajați. Daimler Truck își propune să obțină o profitabilitate de două cifre a vânzărilor în afacerile din domeniul industrial până în 2025, presupunând condiții de piață fără riscuri majore. Activitățile comerciale Daimler Truck sunt structurate în cinci segmente de raportare pentru care compania și-a formulat obiective concrete. De exemplu, Daimler Truck vizează în mod special o profitabilitate ajustată a vânzărilor de 12% pentru segmentul Trucks North America (TN). Pentru segmentul Mercedes-Benz (MB), ținta de profitabilitate ajustată a vânzărilor de 10%, pentru segmentul Trucks Asia (TA) 9% și pentru segmentul Daimler Buses (DB) 7,5%. Considerând serviciile financiare ca al cincilea segment, compania țintește o profitabilitate ajustată a capitalurilor proprii de 14%.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Privacy Policy Settings