Lipsa șoferilor de camion se înrăutățește în întreaga lume, arata un studiu IRU

În 2021, IRU a estimat că deficitul de șoferi de camion a ajuns la 2,6 milioane. Vorbim despre Statele Unite, Mexic, Argentina, Europa (Spania, Italia, Franța, Marea Britanie, Germania, Polonia, România, Lituania, Belgia și Țările de Jos), Rusia, Turcia, Iran și China. Numai în țările europene, asociația estimează un deficit de cel puțin 380 de mii de șoferi, egal cu 9,7% din locurile disponibile. Este și mai rău în China, unde ar fi un deficit de aproximativ 1,8 milioane de șoferi, sau 10,5%.

Față de anul precedent, în 2021 fenomenul s-a agravat, dar IRU se așteaptă ca în 2022 situația să se înrăutățească și mai mult, în ciuda faptului că în țările luate în considerare sunt douăzeci de milioane de șomeri. O demonstrație clară că această profesie nu atrage tinerii, din diverse motive. Lipsa soferilor determină o creștere a salariilor, care în Marea Britanie (una dintre țările în care situația este cea mai gravă) a atins o medie de 18% în 2021. Această tendință continuă și în 2022.

Din analiza pe grupe de vârstă a angajaților actuali. La nivel global, doar șapte la sută dintre șoferi au sub 25 de ani. Mexic (19%) și China (17%) ies din medie. Europa este medie, cu 7%. Tot în țările considerate de pe continentul nostru, majoritatea șoferilor (59%) au între 25 și 55 de ani și până la 34% sunt deja pe drumul către pensionare, cu o vârstă de peste 55 de ani. Acest lucru este comparat cu un șomaj în rândul tinerilor de 18%. Vârsta medie este de 47 de ani.

Cercetarea investighează și prezența femeilor în această activitate. La nivel global, este de doar trei procente, cu vârfuri de opt procente în Statele Unite și cinci procente în China. Europa, in schimb, se afla in media globala, cu 3,2%, in timp ce nu este de mirare ca tara cu cel mai mic procent este Iran (0,2%). Pentru a înțelege cât de scăzută este prezența femeilor în cabinele de camioane, gândiți-vă doar că în Europa în sectorul transporturilor este de 22%, în timp ce în toate activitățile ajunge la 46%.

De asemenea, IRU a întrebat o audiență de contractori de transport rutier de marfă ce acțiuni ar putea fi întreprinse pentru a crește numărul de șoferiÎn Europa, măsura care a primit cel mai mare consens (59%) se referă la îmbunătățirea condițiilor de muncă, urmată pe picior de egalitate (cu 41%) de o mai bună pregătire profesională și o îmbunătățire a imaginii profesiei. 25% cer reducerea vârstei minime pentru a obține permisul de conducere. 




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Privacy Policy Settings