Plangere depusa la Comisia UE împotriva interzicerii circulației pe timp de noapte a camioanelor pe A12 Inntal

Mai multe asociații de logistică au depus o plângere la Comisia UE împotriva interzicerii circulației camioanelor pe A12 pe timp de noapte. Potrivit BGL, ar putea chiar să urmeze și alte plângeri.

Din cauza problemelor masive din transportul rutier cu traficul transalpin în tranzit prin Tirol, BGL a co-inițiat o „plângere oficială pentru a raporta o încălcare a legislației UE”.

Asociațiile de logistică ripostează

Mai exact, BGL și numeroase alte asociații europene de logistică și camere de comerț au depus fiecare o plângere oficială la Comisia UE împotriva interzicerii generale a conducerii pe timp de noapte a camioanelor pe Inntautobahn, care este în vigoare de la 1 ianuarie 2021. Motivul: restrângerea masivă a libertății de bază a liberei circulații a mărfurilor în cadrul Uniunii, care este garantată de tratatele UE. De asemenea, BGL examinează și plănuiește o plângere oficială la Comisia UE împotriva celorlalte măsuri existente în Tirol, cum ar fi interdicția sectorială de conducere.

Potrivit BGL, tronsonul afectat al autostrăzii Inntal este cea mai importantă legătură rutieră între Germania și Italia. Prin urmare, interdicția de a conduce pe timp de noapte este o măsură disproporționată care ar dăuna în mod semnificativ intereselor transportatorilor. Interdicția de a conduce noaptea a fost introdusă cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului. Potrivit BGL, însă, s-a realizat opusul: „Reducerea drastică a ferestrei de timp deschise pentru transportul rutier de mărfuri la orele de zi duce la aglomerarea inutilă a traficului și are un efect negativ asupra consumului de combustibil și a calității aerului prin ambuteiajele artificiale”. a proclamat BGL.

În plus, interdicția de a conduce noaptea discriminează companiile de transport care au sediul în afara zonei centrale a Tirolului. Pentru că companiile care încarcă sau descarcă în zona centrală a Tirolului sunt scutite de interdicția de a conduce noaptea. „Alte moduri de transport precum calea ferată, cu capacități mult prea reduse, nu reprezintă o alternativă viabilă la traficul rutier”, explică BGL.

Comisia UE examinează plângerea oficială în termen de douăsprezece luni și apoi decide dacă inițiază o procedură oficială de încălcare a dreptului comunitar împotriva statului membru în cauză.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Privacy Policy Settings