Fiind primul producător de camioane din lume care a făcut acest lucru, Volvo a început să folosească oțel fără fosile în camioanele sale. Primele camioane electrice cu oțel fără fosile sunt acum livrate clienților.
În luna septembrie a acestui an, Volvo Trucks a început producția de serie de camioane electrice grele, de 44 de tone*, fiind primul producător global de camioane care a reușit acest lucru. Unele dintre camioanele electrice vor fi, de asemenea, primele camioane din lume care sunt construite din oțel fără fosile.
„Călătoria noastră către zero emisii nete include atât să facem vehiculele noastre fără fosile în funcțiune, cât și, de-a lungul timpului, înlocuirea completă a materialului din camioanele noastre cu alternative fără fosile și reciclate”, spune Jessica Sandström, Senior Vice President of Product Management la Volvo Trucks.
Oțelul fără fosile este produs de producătorul suedez de oțel SSAB și este realizat utilizând o tehnologie complet nouă, cu electricitate și hidrogen fără fosile. Rezultatul este un impact semnificativ mai scăzut asupra climei și un pas important către un lanț valoric cu emisii nete zero. Printre clienții care vor avea oțel fără fosile în unele dintre camioanele lor electrice se numără Amazon și DFDS și, prin compania de transport Simon Loos, Unilever.
„La Amazon, suntem pe cale să facem ca toate operațiunile noastre să nu aibă carbon net până în 2040. Avem nevoie de parteneri precum Volvo pentru a realiza această tranziție”, spune Andreas Marschner, Vicepreședinte Transportation Services Europe la Amazon.
„DFDS este dedicat tranziției noastre ecologice și să furnizeze soluții de transport și logistică mai ecologice. Orice pas în tranziția ecologică a logisticii ne aduce mai aproape de o societate fără carbon și, prin urmare, suntem bucuroși să aflăm că unele dintre noile noastre camioane electrice care urmează să fie livrate în curând sunt produse și din oțel fără fosile”, spune Niklas Andersson, EVP al DFDS. Divizia de logistica.
Primul oțel produs cu hidrogen este utilizat în șinele cadrului camionului electric, coloana vertebrală a camionului pe care sunt montate toate celelalte componente principale. Pe măsură ce disponibilitatea oțelului fără fosile crește, acesta va fi introdus și în alte părți ale camionului.
90% dintr-un camion Volvo poate fi reciclat
Astăzi, aproximativ 30% din materialele unui camion Volvo nou provin din materiale reciclate. De asemenea, până la 90% din camion poate fi reciclat la sfârșitul duratei de viață. Oțelul fără fosile va fi o completare importantă a oțelului tradițional și reciclat folosit în camioanele Volvo.
Volvo Trucks se angajează să respecte Acordul de la Paris privind schimbările climatice și să obțină emisii nete de gaze cu efect de seră zero în întregul lanț valoric până cel târziu în 2040.
*Greutate brută combinată (GCW)