Volvo Trucks – 7 intrebari frecvente despre camioanele cu hidrogen

Accentul crescut pe trecerea către sursele de energie durabilă în industria camioanelor a stârnit interesul pentru camioanele cu hidrogen. Dar cum funcționează, când vor fi disponibile și ar trebui să alegeți o baterie sau un camion alimentat cu hidrogen? Aici puteți găsi răspunsurile la aceste întrebări și multe altele.

Cel mai cunoscut mod de a utiliza hidrogenul într-un vehicul este prin celulele de combustibil. Tehnologia poate fi datată din anii 1800, dar abia în 1932, prima pilă de combustie a putut fi folosită în aplicații practice. Din anii 1960, celulele de combustibil au fost folosite pentru a alimenta navele spațiale. 

Pe lângă celulele de combustie, există și posibilitatea de a utiliza hidrogenul direct într-un motor cu ardere. În funcție de costul și disponibilitatea hidrogenului din surse regenerabile, motoarele cu ardere cu hidrogen au potențialul de a oferi un cost total de proprietate competitiv și ar putea fi o completare a altor tehnologii. 

Potențialul hidrogenului crește, deoarece există un impuls global pentru decarbonizarea industriei transporturilor. Acest lucru, împreună cu scăderea costului surselor regenerabile și strategii mai detaliate ale guvernelor din întreaga lume pentru a continua dezvoltarea tehnologiei.

Iată răspunsurile la unele dintre cele mai frecvente întrebări despre camioanele cu hidrogen:

1. Ce este hidrogenul și cum este produs?

Hidrogenul (H2) este un element chimic care poate fi folosit pentru a stoca și furniza energie. Există multe moduri de a produce hidrogen și are nevoie de o sursă primară de energie pentru a fi produs. Cel mai obișnuit mod de a produce hidrogen astăzi este din gaze naturale folosind  reformarea metanului cu abur (SMR). În acest proces, se eliberează dioxid de carbon (CO2), cu excepția cazului în care se aplică CCU (captarea și utilizarea carbonului) care împiedică excesul de CO2 să ajungă în atmosferă.

Cea mai discutată alternativă la SMR și cea care este în prezent calea principală pentru a obține o producție de hidrogen neutră din punct de vedere carbon, este producerea de hidrogen prin electroliza apei folosind energie regenerabilă, cum ar fi solar, eolian, apă etc. Aceasta este în prezent principala cale pentru stabilirea economiei hidrogenului cu un beneficiu climatic maxim.

2. Care este diferența dintre un camion cu pile de combustibil și un camion electric cu baterie?

Un camion cu celule de combustibil este un camion electric (FCEV) care generează electricitate din celulele de combustibil . Acestea sunt alimentate de hidrogen, care este alimentat și stocat în rezervoare de pe camion. Într-o pilă de combustie, hidrogenul și oxigenul sunt combinate printr-o reacție electrochimică pentru a genera electricitate, căldură și apă.
 

Acest lucru este în contrast cu un camion electric cu baterii (BEV), care își obține energia din bateriile care sunt încărcate printr-o sursă externă de electricitate. Un camion cu pile de combustibil are, de asemenea, o baterie care poate furniza putere suplimentară atunci când este necesar și pentru regenerare, totuși această baterie este mult mai mică în comparație cu bateria dintr-un BEV. Atunci când sunt disponibile, camioanele cu hidrogen sunt, de asemenea, de așteptat să transporte mai multă energie și să ofere distanțe mai mari decât un BEV.

3. Care este diferența dintre un camion cu pile de combustie cu hidrogen și un camion cu motor cu ardere cu hidrogen?

Un camion cu motor cu combustie cu hidrogen are același rezervor de hidrogen ca un camion cu pile de combustibil. Diferența este că puterea este furnizată de un motor cu ardere care a fost modificat pentru a arde hidrogen în loc de motorină.
 

Un camion cu motor cu ardere poate avea emisii nete de CO2 zero atunci când funcționează cu combustibili regenerabili. În evacuare vor exista oxid de azot (NOx) și particule, în limitele legislațiilor aplicabile privind emisiile, (de exemplu, Euro VI, Euro VII, EPA 27).
 

Un camion cu pile de combustie cu hidrogen este electric și silentios, nu emite altceva decât apă, în timp ce un camion cu motor cu combustie cu hidrogen poate fi, de exemplu, mai potrivit pentru climatele calde sau când este nevoie de mai multă putere pe perioade mai lungi.

4. De ce ar trebui să investesc în baterii electrice când vin camioanele cu hidrogen? Hidrogenul va înlocui camioanele diesel și electrice în viitor? 

Când vine vorba de disponibilitate, camioanele electrice cu baterie sunt deja oferite într-o gamă de modele și pot suporta decarbonizarea astăzi. Camioanele cu hidrogen sunt în curs de dezvoltare, dar nu vor fi pregătite pentru producție de volum mare înainte de sfârșitul acestui deceniu.
 

Cu autonomia și dezvoltarea continuă a bateriilor și o infrastructură de încărcare în creștere, o mare parte a transportului de mărfuri în Europa poate fi efectuată astăzi cu camioane electrice cu baterie.
 

„Avem nevoie de contribuții atât din partea camioanelor electrice cu baterie, a camioanelor electrice cu celule de combustie, cât și a camioanelor cu motoare cu ardere care funcționează cu combustibili regenerabili, pentru a ajunge la zero emisii nete de CO2. Scopul nostru este să sprijinim clienții, astfel încât aceștia să simtă că facem călătoria de decarbonizare împreună și în cel mai bun mod posibil. Clienții își pot alege camioanele în funcție de aplicație, infrastructura disponibilă și prețul energiei. Decarbonizarea nu poate aștepta și le recomandăm cu tărie clienților noștri să înceapă deja de astăzi prin cumpărarea unui camion electric sau cu biogaz”, spune Daniel Bergstrand, manager de produs Volvo Trucks H2-ICE & Fuel Cells.
 

5. Când poți cumpăra un camion cu hidrogen și cât costă?

Pentru Volvo Trucks, clienții piloți de camioane electrice cu pile de combustie alimentate cu hidrogen vor  începe peste câțiva ani , iar comercializarea este planificată pentru sfârșitul acestui deceniu. 
 

Între timp, este deja posibil astăzi pentru transportatorii care doresc un transport cu emisii zero, deoarece există modele electrice cu baterii, precum și camioane care funcționează cu combustibili regenerabili, cum ar fi biogazul.
 

Potrivit Volvo Trucks, ambiția pe termen lung ar trebui să fie ca costul total de proprietate (TCO) pe durata ciclului de viață al camionului, inclusiv prețul de achiziție și costurile de funcționare, să fie egal sau mai mic, în comparație cu alternativa diesel. 

6. Cât de durabile sunt camioanele alimentate cu hidrogen?

Vehiculele alimentate cu hidrogen pot avea o amprentă de carbon foarte scăzută, atunci când hidrogenul este produs din surse regenerabile. Ele pot oferi o alternativă cu energie ridicată și cu emisii scăzute la combustibilii fosili. Cu toate acestea, sustenabilitatea depinde de întregul ciclu de viață al combustibilului cu hidrogen și al vehiculului, inclusiv de producție, operare și eliminare.
 

Camioanele cu pile de combustibil cu hidrogen sunt mai eficiente din punct de vedere energetic decât camioanele tradiționale cu motor cu ardere internă, dar nu la fel de eficiente din punct de vedere energetic ca camioanele electrice cu baterie.
 

Unul dintre beneficiile rulării pe hidrogen este că combustibilul poate fi produs atunci când există un exces de energie regenerabilă (suflă vântul, soare). Hidrogenul este apoi stocat și potențial utilizat atunci când producția de energie regenerabilă este mai limitată.

7. Camioanele alimentate cu hidrogen sunt sigure de condus?

O utilizare în siguranță a Hidrogenului înseamnă prevenirea situațiilor în care poate exista o scurgere în combinație cu o cauză de aprindere. Hidrogenul este netoxic și se dizolvă rapid atunci când este eliberat în aer.
 

Ca și alți combustibili, necesită cunoștințe despre utilizarea hidrogenului în siguranță. Detectarea scurgerilor și ventilarea adecvată, atunci când camionul funcționează sau este parcat în interior, sunt importante. Testarea sistemelor cu hidrogen arată că hidrogenul poate fi produs, stocat și distribuit în siguranță.

„Camioanele cu hidrogen reprezintă o dezvoltare interesantă către ținta noastră de a o industrie de transport fără fosile. Dar nu va fi soluția cea mai potrivită pentru toate camioanele și segmentele de transport. O discuție cu dealerul dvs. local ar putea fi un prim pas pentru a afla care este cea mai bună opțiune pentru dvs. și există deja soluții dovedite pentru a ajunge la zero emisii nete de CO2”, spune Daniel Bergstrand, Volvo Trucks Product Manager H2-ICE & Fuel Cells. 




Lasă un răspuns

Privacy Policy Settings