Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat cifrele pentru 2022 a înmatriculărilor de camioane noi în UE. În consecință, motorina continuă să domine în ceea ce privește tipurile de propulsie.
A atins o cotă de piață de 96,9% din toate înmatriculările de camioane noi din UE. În anul precedent, ponderea a fost de 95,9 la sută.
Producătorii din UE au vândut un total de 274.058 de camioane diesel. Potrivit Asociației, Europa Centrală a avut o contribuție majoră la acest rezultat. În timp ce Franța și Germania au înregistrat ușoare pierderi la noile înmatriculări, ponderea camioanelor cu motorină în Spania, de exemplu, a crescut cu 11,6 la sută față de anul precedent.
Creșterea numărului de camioane electrice
Deși conform asociației s-a înregistrat o creștere cu 32,8 la sută a vânzărilor de camioane cu încărcare electrică, cota de piață a așa-numitului ECV 2022 a crescut doar ușor de la 0,5 la 0,6 la sută. În total, companiile din UE au înmatriculat 1656 de vehicule, jumătate dintre ele în Germania cu 829 de vehicule.
Mai puține camioane cu combustibili alternativi
În schimb, vânzările de camioane care rulau cu combustibili alternativi au scăzut. Acestea includ gaze naturale, gaze lichide, biocombustibili și etanol.
A reprezentat 2,8% din totalul pieței anul trecut. În 2021, cota de piață era încă de 3,6 la sută.
Vânzările în UE au scăzut cu 19,9%. Potrivit asociației, Germania a contribuit cel mai mult la această dezvoltare, cu o scădere de 34,2 la sută.
Camioanele pe benzină și camioanele hibride au înregistrat, de asemenea, o scădere a numerelor de înmatriculare.